آشنایی با ساندویچ پانل، فوم های اکس پی اس و پلی استایرن (مصاحبه اختصاصی ۸۰۸ با گروه صنعتی پانل مهدی)

05:55

آشنایی با ساندویچ پانل، فوم های اکس پی اس و پلی استایرن (مصاحبه اختصاصی ۸۰۸ با گروه صنعتی پانل مهدی)

مصاحبه اختصاصی موسسه آموزشی-مهندسی ۸۰۸ در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با مهندس «حمیدرضا  بنی کریمی» مدیریت گروه صنعتی پانل مهدی

این شرکت در سال ۱۳۴۸ در زمینه مصالح ساختمانی شروع به کار کرد و در سال ۱۳۵۰ با همکاری شرکت Pernator work آلمان شروع به تولیدچسب سیلیکون و انواع ماستیک کرد. این شرکت تولیدکننده محصولاتی مانند ساندویچ پانل، ساندویچ پانل‌های خاص، ورق گالوانیزه پیش‌رنگ، عرشه فولادی، پلی کربنات، توری مرغی، پشم شیشه، پشم سنگ، پلی استایرن و اکس پی اس (XPS) است.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل همان طور که از اسمش پیداست, از ترکیب چند لایه از مواد مختلف به طور یک پارچه و در کنار هم تشکیل میشود و در صنعت انواع گوناگون و در عرصه‌ی ساخت و ساز مصارف بسیاری دارد. در عصر حاضر که تمام دنیا به سمت سرعت بالا و کیفیت برتر در پروژه و فرایندها پیش می‌رود، استفاده از این گونه محصولات بسیار رایج و پر طرفدار شده است.

عموما ساندویچ پانل به دیوار یا سقف‌های کامل و مرکب اطلاق شده که از بخش‌های زیر تشکیل می‌شود:

  • لایه‌ی بیرونی و درونی که آخرین سطوح پانل از دو طرف و در واقع نمای کار هستند.
  • عایق میانی یا هسته‌ی ساندویچ پانل که وظیفه‌ی برودت و عایق‌کاری را بر عهده دارد.
  • و اگر ساندویچ پانل به روش دیسکانتینیوز تولید شود یک لایه‌ی نازک از چسب مخصوص که لایه‌ی بیرونی و درونی را به یکدیگر می‌چسباند.

ورق‌های گالوانیزه پیش‌رنگ:

ورق‌های گالوانیزه پیش رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک و بدون رنگ، ضد خش و ضدزنگ زدگی بوده و در برابر نور آفتاب مقاوم است و تغییر رنگ نمی‌دهد. ورق‌های گالوانیزه در طرح‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. از جمله طرح‌های پر مصرف طرح ذوزنقه، طرح سینوسی، طرح سفال و شادولاین است.

توری مرغی:

توری مرغی برای نگهداری زیر پشم شیشه استفاده می‌شود. در ابعاد چشمه ۳/۴ و یک در عرض ۲۰۱ سانتی‌متر است.

ساندویچ پانل ضد حریق (پانل پشم سنگ):

ساندویچ پانل ضد حریق یا ساندویچ پانل پشم سنگ یکی دیگر از تولیدات خاص گروه صنعتی پانل مهدی به شمار می‌رود که در ایران بسیار کمیاب است و کمتر شرکتی قادر به تولید آن است.

پلی‌استایرن:

پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) است که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد.

پلی کربنات:

در مواردی که خصوصیاتی چون شفافیت و مقاومت ضربه ای بالا در اولویت باشند، ورقه های پلی کربنات (hollow) دو یا چند جداره، ابعاد گسترده تری از صنعت شیشه را در مصارف مختلف به ما ارائه می‌دهند.

پشم شیشه:

پشم شیشه برای پوشش استفاده شده و عایق بسیار خوبی برای صوت و حرارت است که با شاخص‌های مختلف فنی ارزیابی می‌شود.

فوم xps:

فوم xps به عنوان یک مصالح چند منظوره علاوه بر عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی به دلیل استحکام بالا می‌تواند نقش قسمتی از سازه را ایفا نموده و تاثیر بسیار زیادی در امر سبک‌سازی داشته باشد، از این‌رو جزو مصالح ساختمانی برتر و مورد توجه متخصصین و کارشناسان امر قرار گرفته است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از محصولات و فعالیت‌های گروه صنعتی پانل مهدی می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

پکیج استثنایی 808

در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

صفحه اصلی دانشنامه