یادداشت 23: مزایای آموزش مجازی، آمار دوره های تاکنون برگزار شده در آموزشگاه 808

آموزشگاه مجازی مهندسی عمرانگروه آموزشی 808 در زمینه های بسیاری در آموزش فعالیت دارد که از آنجمله میتوان به کتاب های الکترونیکی تخصصی ، مجله تخصصی اینترنتی ، اپلیکیشن تخصصی ، انتشارات مجازی و ... اشاره کرد  اما شاید مهم ترین آنها که گروه آموزشی 808  در پیشرو بودن به تاسیس آن مفتخر است ایجاد یک آموزشگاه مجازی تخصصی مهندسی عمران برای اولین بار در کشور است .

آموزشگاه با لحاظ تمامی استاندارد های موجود موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شامل:

  • استاندارد شماره 10000 تحت عنوان «آموزش الکترونیکی-ویژگی ها»
  • استاندارد شماره 10015 تحت عنوان «مدیریت کیفیت-راهنمایی هایی برای آموزش»

با برآورده کردن نیاز روز مهندسان برای دریافت دوره های آموزشی آنلاین  و لحاظ اکثر فاکتور هایی که در آموزش فیزیکی وجود دارد یکی از بهترین تدابیری است که تابحال برای آموزش مجازی اندیشیده شده است .

امروزه ما شاهد رشد روز افزون این گونه آموزشگاه ها در سطح جهان هستیم  و شاهدیم اکثر دانشگاه های معتبر دنیا بخش آموزش مجازی را به عنوان یکی از امکانات وبسایت خود اضافه کرده اند. در حقیقت به علت سهولت ، صرفه جویی در وقت و هزینه و عدم مقید به زمان و مکان و نیز دسترسی به سطح دانش تخصصی مختلف حتی خارج از مرزهای ملی ، استقبال گسترده ای از آموزش مجازی به این طریق ، شده است . گروه آموزشی 808 با تأسیس چنین آموزشگاهی و بهره گیری از اساتید مجرب و متخصص ، شرایط بهتر و آسان تری را برای آموزش همگان مهیا نماید و در این راه به همکاری با موسسات آموزشی معتبر می پردازد .نکته حائز اهمیت این است که این آموزشگاه نه تنها در رشته مهندسی عمران بلکه در کلیه رشته های مختلف مرتبط با صنعت ساختمان فعال خواهد بود. این آموزشگاه در  808 به دو حالت برگزار می شود:

الف) دوره های کلاس های شبانه

ب) وبینار ، ورکشاپ های تخصصی با حضور اساتید به نام کشور

وبینار های برگزار شده در آموزشگاه مجازی 808

 

کلاس های آنلاین با همکاری تیم علمی اساتید سایت  و به صورت روزانه با کلاس های متعدد و در دو سطح رایگان و پولی برگزار می شود که طی آن دانشجویان  و علاقه مندان به پیگیری فعالیت های آموزشی مهندسی در تمامی سطوح از این امکانات بهرهمند شوند.

 

 

برخی از مزایای آموزش مجازی یا آموزش الکترونیک:

  • تسهیل در ارائه خدمات با هزینه ای کمتر برای طیف وسیعی از افراد :

 آموزش مجازی با در اختیار قراردادن کلیه اطلاعات مرتبط مشابه آموزش فیزیکی با هزینه به مراتب کمتر برگزار می شود و این بعنی سود سه طرفه دانشجو ، آموزشگاه و مدرس.

  •  به روز ماندن تخصص مهندسان:

مطمئنا بخش اصلی علاقه مندان به آموزش مجازی را افرادی تشکیل خواهد داد که تمایل به به روز رسانی اطلاعات تخصصی خود دارند.

  •  خارج بودن مزایای آموزش از بعد زمان و مکان :

ویژه خارج از محدودیت زمان برای اینست که دانشجویان در هر زمان می توانند از فیلم دوره های برگزار شده استفاده کنند چه به صورت خرید فیلم DVD و نیز چه به صورت خرید آنلاین و مشاهده فیال رکورد شده  آموزش . محدودیت مکان هم برای اینکه برای شرکت کنندگان در تمام نقاط دنیا امکان شرکت در این کلاس ها فراهم است.

رادیو شماره 20-نظر دکتر سروقد مقدم در ارتباط با ضرورت آموزش مجازی

رادیو شماره 33-نظر دکتر فاخر در ارتباط با ضرورت آموزش مجازی

برای آنکه در این ارتباط بتوانید اطلاعات بیشتر کسب کنید مشاهده اینفوگرافیک زیر را به شما پیشنهاد میکنم:

اینفوگرافیک فارسی آموزش الکترونیک|به سفارش روزنامه فناوراناین اینفوگرافیک را از این لینک با کیفیت واضح تر می توانید مشاهده کنید.

 

آمار کلی شرکت کنندگان دوره های آموزشگاه

آموزشگاه مجازی 808 در ترم تابستان رسما از اول مرداد ماه 1391 افتتاح شد (توضیحات کامل در ارتباط با اهداف راه اندازی آموزشگاه مجازی 808 در رادیو شماره22) در ترم تابستان مجموعا 48 کلاس آموزشی برگزار گردید  که تعداد 42 کلاس از آن به صورت دوره ای شبانه و 6 کلاس به صورت ورکشاپ تخصصی با اساتید مطرح کشور بوده است. تعداد شرکت کنندگان آموزشگاه مجازی 808 در ترم پاییز به دلیل رایگان بودن مجموعا  نزدیک به 440 نفر است.

در ترم پاییز آموزشگاه در مجموع 3 دوره تخصصی حرفه ای از روی نیاز اکثر مهندسان عمران کشور پیشبینی شده به صورت ثبت نامی برگزار شده است که تعداد شرکت کنندگان ترم پاییز به دلیل ثبت نامی بودن این کلاس ها مجموعا 41 نفر بوده است.

به زودی ترم زمستان آموزشگاه مجازی 808 با ارائه دوره های کاربردی  و برنامه های نوآورانه جدید به همراه شرایط ویژه به اطلاع دانشجویان آموزشگاه مجازی 808 رسانده خواهد شد.

 

پراکندگی دانشجویان آموزشگاه مجازی 808 از تمامی نقاط جهان

آنچه از دوره تابستان و پاییز آموزشگاه مجازی 808 قابل توجه میباشد توجه دانشجویان یا مهندسان ایرانی مقیم خارج از کشور یا مهندسان غیر ایرانی اما فارسی زبان مثل افغان ها و تاجیک ها به دوره های آموزشگاه مجازی 808 میباشد به نحویکه در ترم پاییز چهار نفر از شرکت کنندگان دوره های ثبت نامی ما ازاین دسته از دانشجویان شامل میشود.

 

گواهینامه های ارائه شده در آموزش مجازی 808

گرچه فلسفه ایجاد آموزشگاه مجازی 808 خارج کردن بحث مدرک گرایی در بین اذهان مهندسان عمران کشور میباشد (در این ارتباط در یادداشت اول سایت اشاره شده است) اما با توجه به شرایط کنونی کشور به شرکت کنندگان دوره های آموزش مجازی 808 امکان ارائه سه نوع گواهینامه وجود دارد:

  1. گواهینامه های داخلی دوره های آموزش مجازی 808
  2. گواهینامه های بین المللی دوره های آموزش مجازی 808
  3. گواهینامه های معتبر مشترک با انجمن های علمی آموزشی کشور

 

1) گواهینامه های داخلی دوره های آموزش مجازی 808:

گواهینامه های داخلی دوره های برگزار شده آموزشگاه همراه با امضای مدرس دوره و کد تدریس وی در انجمن مربوطه میباشد برای نمونه گواهینامه های شرکت کنندگان دوره آموزشی آشنایی با مهندسی ارزش که دوشنبه 13 آذر ماه توسط جناب دکتر داودرضا عرب برگزار گردید با امضای جناب دکتر عرب همراه با کد تدریس ایشان که صادر شده از سوی انجمن مهندسی ارزش میباشد است و می توانید در ادامه نمونه گواهینامه های ارائه شده را ملاحظه بفرمایید.

برای مشاهده با کیفیت تصویر روی آن کلیک کنید

 

2) گواهینامه بین المللی صادره از نمایندگی ایران شرکت معتبر صدور گواهینامه های lloydstec:

 در دهکده جهانی کنونی ، ارائه گواهینامه هایی با زبان محلی معنا و مفهومی آنچنان نخواهد داشت و برای آنکه دوره گذرانده شده توسط دانشجو در تمام دنیا به عنوان یک مستند  قابل ارائه باشد در مواقعی نیاز به ارائه گواهینامه معتبر بین المللی نیز است که در این مورد گروه آموزشی 808  با همکاری نمایندگی شرکت معتبر ارائه گرواهینامه های آموزش مجازی و استاندارد های ایزو (لویزتک) برای اولین بار اقدام به ارائه این نوع گواهینامه ها به شرکت کنندگان در دوره های خود نموده است .

طی قراردادی که مابین گروه آموزشی 808 و نمایندگی شرکت لویزتک در ایران ایجاد شده است گروه آموزشی 808 برای دو کلاس از مجموع سه کلاس ترم پاییز آموزشگاه (دوره تحلیل غیر خطی و دوره آموزش پیشرفته OpenSees) از این نوع گواهینامه های ویژه شرکت در دوره آموزش مجازی برای ارائه به دانشجویان دوره استفاده میکند. این گواهینامه ها به صورت ممیزی پس از ارزیابی کیفیت دوره آموزش مجازی برگزار شده در وبسایت 808 برای دانشجویان دوره صادر میشود. در زیر می توانید یک نمونه از این نوع گواهینامه های صادر شده توسط این شرکت را ملاحظه بفرمایید.

برای مشاهده تصویر اصلی روی این لینک کلیک کنید

اطلاعات بیشتر از گواهینامه های ویژه آموزش مجازی شرکت لویزتک

 

3) گواهینامه های معتبر مشترک با انجمن های علمی آموزشی کشور

در ترم زمستان آموزشگاه مجازی 808 به زودی دوره های با شکل جدیدی از آموزش مجازی توسط آموزشگاه مجازی 808 برگزار خواهد شد که در جهت تعامل با انجمن های علمی آموزش کشور است که قرارداد آموزش این انجمن ها در اختیار گروه آموزش مجازی 808 میباشد. از این رو به زودی شاهد اعطای گواهینامه های معتبر مشترک بین گروه اموزشی 808  و این دسته از انجمن های مهندسی عمران در کشور خواهید بود که این گواهینامه ها اعتبار استخدامی در شرکت ها یا ارتقای شغلی در شرکت های خصوصی را به همراه خواهد  داشت.

 

آموزش مجازی دوره های برگزار شده  به صورت خرید آنلاین:

یکی دیگر از مزایای آموزش مجازی آنست که حتی پس از برگزاری دوره امکان استفاده از منابع آموزشی ارائه شده وجود دارد ، بنایراین از طریق وبسایت Civil808 کاربران می توانند کلیه منابع آموزشی ارائه شده را هم به صورت دانلود آنلاین از طریق ایمیل یا به صورت خرید پستی از طریقDVD انتهای دوره تهیه کنند. به زودی شرایط خرید آنلاین دوره های برگزار شده ترم پاییز آموزشگاه مجازی 808 به اطلاع کاربران سایت خواهد رسید. 

 


 

مجتبی اصغری سرخی

مدیرعامل گروه آموزشی 808

19آذر 1391

 

مطالب مرتبط:

» رادیو808 شماره22- توضیحات کامل در ارتباط با اهداف راه اندازی آموزشگاه مجازی 808

» یادداشت اول: دنیای علت و معلولی ، معضل آموزش در کشور

» ایبوک بررسی وبسایت های آموزش مجازی دنیا

درباره نویسنده
عکس‌های مدیریت کل سایت

مدیریت کل سایت

امیدواریم بتوانیم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمان با کمک همکارانمان در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنیم.در این راه میتوانید با حمایت و همکاری اتان ما را دلگرم سازید.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه