وب‌نوشت‌ها

یادداشت تحلیلی: استارتاپ همراستا با سوسیال دموکراسی یا سرمایه داری؟

 از مجموعه نوشتارهای تحلیلی برای قضاوت آیندگان از تاریخ امروز

همراه با مثال موردی بررسی روند توزیع عدالت و برابری اجتماعی در شبکه اجتماعی 808

گزارشی از یک فروپاشی: تحلیلی بر علل افزایش قیمت مسکن در سال های پایانی رژیم پهلوی

ایده عنوان این یادداشت تحلیلی را حین مطالعه کتابی با عنوان "فروپاشی" از مرحوم هدی صابر با نگاه به وضعیت اقتصادی سال های پایانی رژیم پهلوی قبل از انقلاب 1357 دریافت کردم. در آخرین سال های حکومت محمدرضا پهلوی به دلیل حجم زیاد نقدینگی و بی برنامگی در برنامه پنجم عمرانی، کشور از نیمه دهه 50 با مشکلاتی در اقتصاد روبرو شد که گرچه علت ایجاد این مشکلات برعکس وضعیت کنونی به دلیل افزایش درآمد نفتی کشور در آن دوران بود اما با مشاهده نتایج آن در اقتصاد خصوصا در بخش مسکن میتوان تا حدودی بین آن با نتایج این روز های اقتصاد بیمار ایران شباهت هایی پیدا کرد که شاید بزرگترین شباهت را بتوان خصلت اجتماعی مردم در طول تاریخ در حفظ ارزش دارایی و میل به سود بیشتر در هنگام روبروی با بحران ها و عدم تبعیت از علم اقتصاد از سوی دولت ها در رابطه نامتعادل عرضه و تقاضا عنوان کرد.

اشتراک یکساله اکانت VIP در 808 با 50% تخفیف

با اشتراک یکساله اکانت VIP در 808 با 50% تخفیف ، یکسال پیش رو خودت رو امیدوارانه بساز

 

دانشجو روزت مبارک ، تا 40% تخفیف روز دانشجو فقط ۱۶ و ۱۷ آذر

به مناسبت روز دانشجو و به مدت محدود (فقط 24 ساعت) ، تا 40% تخفیف جهت برخورداری از محصولات آموزشی 808 برای کاربران وبسایت تدارک دیدیم به علاوه ارسال پستی و پیک برای کلیه سفارشاتی که در این 24 ساعت ثبت شود کاملا رایگان بر عهده موسسه 808 میباشد.

هم دانشگاهی خود را در 808 پیدا کنید! قابلیت جستجوی پیشرفته کاربران سایت

پروفایلتان را در وبسایت 808 تکمیل کنید و از مزایای بی شمار عضویت VIP در سایت به مدت یکماه رایگان برخوردار شوید +به علاوه امکان پیدا شدن سریعتر در جستجوی هم دانشگاهیانتان را هم فراهم خواهید کرد.

در روزهای قرنطینگی کتاب بخوانیم: ارسال سریع انواع کتب تخصصی عمران و معماری

 تو شرایط حال حاضر کشور به خاطر ویروس کرونا متاسفانه شاهدیم که مراکز فروشگاهی کتاب تا مدتی قادر به ارائه حضوری کتاب ها نیستند ، به همین منظور با توجه به نیاز جامعه تصمیم گرفتیم طرح ویژه ای بر روی وبسایت 808 پیاده کنیم تا علاقه مندان به کتاب خوانی در این روز های قرنطینگی بتوانند کتاب های مورد نیاز خود را سریعتر  و راحت تر دریافت بفرمایند. از این رو دسته بندی جدیدی در بخش سفارش آنلاین کتاب از فروشگاه سایت 808 با عنوان "کتب با قابلیت ارسال سریع" ایجاد نموده ایم که از این بخش قابل مشاهده میباشد:

به دانشگاه بر میگردیم: تا %۴۰ تخفیف محصولات آموزشی

در وبسایت 808، شبکه اجتماعی مهندسین فارسی زبان صنعت ساختمان پروفایل بسازید و با همکاران خود در ارتباط باشید

سفارش آنلاین انواع نرم افزار های عمران و معماری ایران و سراسر جهان

سفارش آنلاین انواع نرم افزار های عمران  و معماری ایران و سراسر جهان در سایت 808 ، برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

عید سعید فطر مبارک! فروش ویژه محصولات 808 به مناسبت عید فطر

قبول اطلاع رسانی رایگان رويدادهای علمی آموزشی شما در 808، شبکه اجتماعی مهندسین صنعت ساختمان

 وبسایت ۸۰۸ با رنک اول در بین سایت های عمرانی و معماری کشور آماده پذیرش اخبار مربوط به رویداد های علمی آموزشی ارگان های دولتی و خصوصی کشور در حوزه عمران و معماری است. در این راستا علاقه مندان می توانند برای درج رایگان اخبار رویداد های خود در تقویم آموزشی مندرج در سایت با ما تماس بگیرند.

با دلار 25 هزار تومانی، ارزونتر از همیشه آموزش ببینید!

قابل توجه دانشجویان و مهندسان عمران و معماری ساکن خارج از کشور:

از هر کجای دنیا با دلار 25 هزار تومانی، ارزونتر از همیشه از فیلم آموزشی و دوره های آنلاین 808 استفاده بفرمایید

30% تخفیف تهیه لایسنس تجاری نرم افزار های سایزموسافت

به اطلاع مهندسان گرامی میرسانیم موسسه 808 مفتخر است به عنوان نماینده رسمی شرکت Seismosoft در ایران ،امکان تهیه نسخه کامل این نرم‌افزار تجاری را در ایران برای علاقه‌مندان (کلیه شرکت‌های مشاوره در زمینه طراحی و مقاوم‌سازی سازه‌ها) فراهم آورد.

با همکاران خود در سایت 808 عید دیدنی کنید!

با ارسال پیغام  به سایر کاربران سایت به شکلدهی ارتباطات حرفه ای خود در صنعت ساختمان کمک کنید

امیدوارم حالتان خوب باشد...

بیش از دو ماه هست از نوشتن این یادداشتم با عنوان "بگذارید نفس بکشم" میگذرد. در این مدت تصمیم گرفتم با فاصله بیشتر از اطرافیانم در خلونم بنویسم که حاصلش شد انتشار یادداشت تحلیلی هایی در این بخش از سایت. هدفم هم این بوده تا قدری از روزمرگی ها فاصله بگیرم و به جای آنکه صرفا هدفم تمرکز بر کسب و کار کنونی خودم باشد با تمرکز بر مشاهداتم از جامعه پیرامونم در راستای تلاش برای فرهگ سازی نقد اجتماعی به بقیه نیز یادآوری کنم که ما مهندسان هم امروز میبایست پا به پای پزشکان و پرستاران زحمت کش کشورمان در خط مقدم این مبارزه، مسئولیت اجتماعی مهمتری از کار روزمره امروزمان برداریم.

کارخانه استارتاپ 808 با ظرفیت محدود آماده همکاری با استارتاپ های صنعت ساختمان

در شرایط کنونی اقتصاد کشور با کوچک تر شدن کیک اقتصاد دو راه پیش روی استارتاپ ها در هر صنعت جهت بقا باقی میماند یا جذب سرمایه نقدینگی سرگردان جامعه و تزریق آن به سوی استارتاپ ها (در این خصوص در این یادداشت مفصل توضیح دادم) و دیگری همکاری و یا ادغام فعالیت های استارتاپ ها با یکدیگر و به نوعی بزرگ تر کردن کیک موجود اقتصاد در این صنعت. ما در 808 معتقدیم که در حال حاضر هر نوع تغییر فرهنگی بزرگی در این صنعت نیازمند اتحاد وسیعی از دانش، تجربه و ارتباطات فعالین وب در شاخه های مختلف صنعت ساختمان میباشد از این رو طبق مسئولیت اجتماعی که برای خود در ماموریت و چشم انداز 808 تعریف کردیم وظیفه خود میدانیم در این شرایط پیشنهاد اشتراک برخی از امکانات کنونی 808 را که میتواند قابلیت رشد سایر استارتاپ های فعال صنعت ساختمان را نیز به همراه داشته باشد را در اینجا با شما مطرح کنیم:

یادداشت تحلیلی:آیا سرمایه گذاری در بورس مطمئن است؟ با نقدینگی سرگردان خود چه کنیم؟ (آینده سرمایه گذاری در استارتاپ ها به همراه تاریخچه ورود بانک ها به صنعت ساختمان سازی)

کشور ما همچون بسیاری از کشور های دنیا این روزها در حین مبارزه با کرونا در بی سابقه ترین وضعیت بحران اقتصادی خود در تاریخ به سر میبرد به طوریکه در روز های کنونی با GDP منفی در اقتصاد کشور روبرو هستیم به عبارت دیگر کیک اقتصاد کشور روز به روز در حال کوچکتر شدن است. بنابراین این روز ها این سوال ذهن اکثریت مردم جامعه را درگیر خود کرده است که :

با نقدینگی سرگردان خود چه کنیم؟

یادداشت تحلیلی: آیا حکومت به دنبال افزایش تعمدی قیمت مسکن است؟!

تیتر خبر: "تصمیم دولت در اجرایی کردن پرداخت وام با بهره ۱۳ درصد به مستاجران جهت بالا بردن سطح توانمندی آنها در اجاره های سر به فلک کشیده کنونی مسکن" (منبع)

خبری در ظاهر خوب ، اما با دید به کلیت ماجرا بلافاصله این سوال در ذهن ما طرح میشود که چرا دولت با اتکای قدرت نظارتی اجرایی خود و همانند سایر موارد مشابه بازار سرمایه، تصمیم به ورود و تثبیت قیمت زمین و متعاقب آن مناسب سازی قیمت خرید یا اجاره مسکن برای قشر آسیب دیده، نگرفته است و به جای آن با اعطای وام، خود احتمالا مسبب افزایش بعدی قیمت مسکن در کشور میشود! آیا اعلام این خبر خود مجوز افزایش قیمت مسکن با توجیه وام داده شده نیست؟

فروشنده شو! فروش کالا های تخصصی صنعت ساختمان در فروشگاه بزرگ 808

فروشنده شو! فروش کالا های تخصصی صنعت ساختمان در فروشگاه بزرگ 808 (فیلم آموزشی- نرم افزار ، ابزار مهندسی-کتاب و مجلات) با 808 به کسب و کار اینترنتی خود رونق دهید با هم رشد کنیم!

صفحه‌ها

اشتراک در RSS - وب‌نوشت‌ها