مقاله تحلیلی: ارزیابی زیست محیطی‌ ( برآورده سازی ملزومات مربوط به سیاست ملی حفاظت از محیط زیست برای یکی از جاده‌های ایالت Tennessee)

مقاله تحلیلی: ارزیابی زیست محیطی‌ (  برآورده سازی ملزومات مربوط به سیاست ملی حفاظت از محیط زیست برای یکی از جاده‌های ایالت Tennessee)

برآورده سازی ملزومات مربوط به سیاست ملی حفاظت از محیط زیست برای یکی از جاده‌های ایالت Tennessee

نویسنده: Sandy Layne، از مسئولان CPESC

سیاست ملی آمریکا برای حفاظت از محیط زیست (NEPA) در تاریخ ۱ ژانویه سال ۱۹۷۰ توسط رئیس جمهور وقت،  Richard Nixon امضا و وارد قانون شد. این یکی‌ از نخستین قانون‌هایی‌ بود که به‌منظور حفاظت از محیط زیست نوشته شد تا مسئولان فدرال اطمینان حاصل نمایند که مهندسان پیش از اخذ هر گونه تصمیمی عواقب زیست محیطی‌ پروژه‌های پیشنهادی‌شان را ارزیابی خواهند نمود. این تصمیمات می‌تواند شامل (ولی‌ نه محدود به) تصمیمات مربوط به صدور مجوز ساخت، اقدامات مدیریت زمین فدرال و ساخت زیرساخت‌ها و مکان‌های عمومی باشد. پروژه‌هایی‌ که از جانب دولت فدرال تأمین بودجه شده و نیاز به تأیید NEPA دارند، می‌تواند شامل فرودگاه‌ها، ساختمان‌ها، تسهیلات ارتشی، بزرگراه‌ها، خرید پارکینگ‌ها و دیگر فعالیت‌های فدرالی باشد.

گزارشی که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، نمونه‌ای از یک ارزیابی زیست محیطی‌ برای پروژه مربوط به ساخت یک جاده بوده و عواملی را که بایستی برای برآوردن شرایط موجود در NEPA مورد نظر قرار بگیرد، نشان می‌دهد.

ایالت Tennessee در طول سال‌ها شاهد گردباد‌های عظیمی‌ بوده که برخی از آن‌ها خرابی‌های گسترده‌ای را در مسیر خود بر جای گذشته‌اند. استان Madison که در ۷۰ مایلی شمال شرق Memphis قرار گرفته است، یکی‌ از مناطق ویژه‌ای است که بارها مورد هجوم گردباد‌ها قرار گرفته است. متأسفانه گرد و خاک ناشی‌ از این گردباد‌ها اغلب سطح US 45، تنها جاده عبوری از یکی‌ از رودخانه‌های اصلی‌ منطقه را پوشانده و بخش‌های جنوبی این استان را به‌طور کامل از رساندن هر گونه خدمات اضطراری محروم می‌نماید.

 

دریافت فایل کامل مقاله 

edit.environmental_assessment_2.pdf

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

پیوستاندازه
PDF icon node_9070-edit.environmental_assessment_2.pdf561.21 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های یلدا رحمتی

یلدا رحمتی

تحصیلات کارشناسی را در رشته عمران در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد را در گرایش مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نموده ام. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده ام.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
عکس کاربر
1پاسخ
انتخاب رشته ارشد عمران
سلام وقت شما بخیر ارشد مهندسی حمل و نقل ریلی بهتره یا ارشد مهندسی عمران گرایش برنامه ریزی حمل و نقل ؟ هم از لحاظ بازارکار هم از لحاظ اپلای/ لطفاً نظرات خودتونو اعلام کنید ممنون
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .