مقاله تحلیلی: الزامات ایمنی کار در شب

مقاله تحلیلی: الزامات ایمنی کار در شب

 ازآنجاکه ساخت‌وساز همیشه با خطرات مختلف همراه است و همیشه احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد، صرف‌نظر از اینکه در چه نقطه‌ای از کارگاه قرار دارید باید از کلاه ایمنی استفاده کنید.

ساخت‌وساز در ساعات شب خطرناک‌تر است. فعالیت‌های ساختمانی به‌خودی‌خود وقتی نور کافی وجود دارد با ریسک همراه هستند، بااین‌حال تاریکی احتمال آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد.

علاوه بر مسائل مرتبط با ایمنی، مواردی همچون خستگی، نور و لباس هم اهمیت زیادی دارند.

در ادامه به برخی از مواردی که در اغلب استانداردها برای کار در ساعات شب به آن‌ها اشاره‌شده می‌پردازیم.

روشنایی

قبل از هر چیز و قبل از هر اقدام دیگری برای تأمین ایمنی در شب آنچه اهمیت دارد روشنایی است. تقریباً غیرممکن است که بتوانید از خود در مقابل چیزی که نمی‌بینید محافظت کنید. لغزیدن و یا راه رفتن در نقاط خطرناک کارگاه ساختمانی ممکن است صدمات جدی به هماره داشته باشند بنابراین لازم است که بتوانیم هر آنچه در محیط کارگاه وجود دارد را ببینیم و به این طریق احتمال خطرات جدی را کاهش دهیم.

تأمین روشنایی بسیار مهم است و البته اهمیتی ندارد این کار را چگونه انجام می‌دهید. حتی می‌توانید به این منظور چراغ‌های ماشین‌آلات یا دیگر تجهیزات را روشن کنید تا نور به مقدار کافی تأمین شود. آنچه اهمیت دارد این است که مطمئن شوید محیط به مقدار کافی روشن هست تا از وقوع حوادث در شب جلوگیری شود.

 یونیفرم

همان‌طور که گفته شد، عدم وجود نور کافی در شب بزرگ‌ترین عامل تهدیدکننده ایمنی کارگران ساختمانی است. این موضوع نه‌تنها برای افراد حاضر در کارگاه که برای آن دسته از افرادی هم که بر کار کارگران نظارت دارند، دارای اهمیت است.

حتی اگر شما بتوانید اطرافتان را ببینید ولی دیگران نتوانند شما را ببینند ممکن است دچار آسیب‌دیدگی شوید. به همین دلیل وجود یونیفرم‌های مناسب ضروری است.

لباس‌هایی با رنگ روشن و منعکس‌کننده نور بهترین انتخاب هستند. این لباس‌ها علاوه بر اینکه باعث می‌شوند دیگران را راحت‌تر ببینید و در تاریکی تشخیص دهید، به رانندگان هم کمک می‌کنند که در محیط‌های کاری مجاور جاده شما را ببینند.

ایمنی جاده

دید همه افراد اعم از رانندگان و عابران پیاده در شب کاهش می‌یابد.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد بخش مهمی از ایمنی کار در جاده مربوط به این است که مطمئن شوید رانندگان قادر به تشخیص شما در تاریکی شب هستند. به همین منظور باید کارگران از جلیقه‌هایی با رنگ روشن و منعکس‌کننده نور استفاده کنند.

از نکات مهم این است که رانندگان از مسافت مشخصی قبل از محل کارگاه از حضور کارگران اطلاع پیدا کنند. استفاده از علائم هشداردهنده به رانندگان این امکان را می‌دهند که قبل از رسیدن به محل کارگاه اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

یک نفر را مسئول کنترل و راهنمایی وسایل نقلیه برای عبور مطمئن از محوطه ساخت‌وساز کتید.

یکی از موارد مهم در فعالیت‌های ساختمانی در شب، هوشیاری افراد در حال کار است که به‌طور خاص شامل رانندگان ماشین‌آلات سنگین هم می‌شود.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
دریافت یا مشاهده گواهینامه نشان تعالی HSE
باسلام.من دوره اسفند ماه سال 97(4ام تا 6ام) در برج میلاد بصورت مجازی رو گذروندم و گواهینامه اون رو دریافت کردم.سازمان نظام مهندسی درخواست گواهینامه فارسی رو از من نمودند.چطور میتونم دریافت کنم؟ با تشکر (گواهینامه دریافتی به پیوست میباشد.)
عکس کاربر
0پاسخ
مدرک Hse فنی حرفه ای مورد تأیید نظام مهندسی هست؟
سلام مدرک Hse فنی حرفه ای مورد تأیید نظام مهندسی هست ؟ ؟! برا پروژه ساختمانی
عکس کاربر
0پاسخ
ترک کنار ستون
ببخشید من یه ساختمان بتنی سه طبقه دارم در کنار یکی از ستون هان حدودا به ارتفاع ۲ متر ترک کنار ستون ایجاد شده عرض ترک هم حدود دو میلیمتره و هر دو طرف دیوار مشخصه میخواستم بدونم دلیلش چیه و آیا خطری برای ساختمان داره ممنون میشم راهنمایی کنید
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .