مقاله تحلیلی: کاربرد BIM و ربات‌ های سگ نما در کارگاه‌ های ساخت‌ و ساز

مقاله تحلیلی: کاربرد BIM و ربات‌ های سگ نما در کارگاه‌ های ساخت‌ و ساز

 "من به‌شدت باور دارم که ابزارهای جدید وارد شده در حوزه ساخت و ساز از عوامل مهم دیجیتال‌سازی کامل این صنعت هستند."

این جمله ریس لویس، مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت نرم‌افزاری Revizto است. در ادامه درباره چند ابزاری که اخیراً در یک کنفرانس معرفی شدند، صحبت خواهیم کرد.

SPOTmini

یک سگ رباتیک که به نمایش گذاشته شد و توجه همه را جلب کرد! مایکل پری از Boston Dynamics هنگام صحبت کردن خود Spot را به جایگاه دعوت کرد و یک دموی زنده به حاضرین ارائه داد. تقریباً همه سرپا ایستاده بودند و گوشی‌های خود را آماده کرده بودند تا یک عکس از Spot بگیرند – واقعاً عالی بود. سپس مایکل توضیح داد که Spot چه نقشی در ساخت و ساز خواهد داشت.

این ربات‌ها می‌توانند مسیر خود را در کارگاه پیدا کرده و بدون کمک انسان داده‌های ابر نقطه را جمع‌آوری کنند، از پله بالا بروند، در را باز کنند و غیره. مزایای این ربات در ساخت و ساز بسیار زیاد است و شنیدن نظرات حاضران جالب بود.

تبدیل BIM به بازی

Revizto، EPIC GAMES، UNREAL، Varjo، Enscape و NVIDIA تنها تعدادی از شرکت‌های نرم‌افزاری در کنفرانس مذکور بودند. علاقه‌مندی حاضران به جلوه‌های بصری و تجربه بازی واقعاً جذاب بود.

در Revizto تبدیل BIM به یک بازی چیزی است که طی حدود ده سال اخیر انجام می‌شود. افراد زیادی در پروژه‌های ساختمانی دست دارند و لازم است در این فرآیند درگیر شوند تا تصمیمات هوشمندتری گرفته شود.

در Revizto در حال حاضر مدل‌های خیلی پیچیده‌تر و فنی‌تری را می‌توان به هر فردی حتی روی یک تبلت ارائه کرد. نیاز به فراهم کردن ماشین‌های سنگین با نرم‌افزارهای گران‌قیمت و جلسات آموزشی طولانی دیگر از بین رفته است.

قسمتی از ارائه نشان دادن نحوه پشتیبانی از داده‌های ابر نقطه است که به‌وسیله آن می‌توانید بدون اتصال به اینترنت یک مدل را ارزیابی کنید.

تحول دیجیتال

ما تقریباً هنوز هم در حال تحول هستیم و باور کنیم یا نه بعضی از شرکت‌ها تازه در حال شروع هستند. واقعیت این است که بخش ساخت و ساز هنوز راه زیادی برای رفتن دارد. من معتقدم ابزارهای جدیدی که وارد صنعت ساختمان می‌شوند نقش خیلی مهمی در دیجیتالی شدن این صنعت دارند.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
عکس کاربر
2پاسخ
برای یادگیری مدل سازی در رویت، از چه آموزش هایی باید استفاده کرد؟
سلام . من میخوام رویت رو یاد بگیرم و اول معماری و بعد به صورت تخصصی مکانیک برای شروع معماری من باید چه پک هایی رو به ترتیب ببینم؟ و خیلی هم نمیخوام حرفه ای معماری رو یاد بگیرم در حد پروژه های ساده آپارتمانی چند طبقه ممنون میشم راهنماییم کنید
عکس کاربر
2پاسخ
نحوه اختصاص متریال در نرم افزار رویت
سلام.رویت 2019 را نصب کردم.الان یه طرحا میخام متریال بدم ولی پنجره متریالم باز نمیشه.یعنی روش که کلیک میکنم اصلا اتفاقی نمی افته.از طریق paint هم که میرم همینطوره
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .