مقاله تحلیلی: چاپ سه ‌بعدی خانه‌ های ارزان ‌قیمت برای افراد بی خانمان

مقاله تحلیلی: چاپ سه ‌بعدی خانه‌ های ارزان ‌قیمت برای افراد بی خانمان

غذا، آب و سرپناه نیازهای اساسی انسان هستند؛ اما ۱.۲ میلیارد نفر از مردم جهان بدون داشتن هیچ‌گونه سرپناه مناسبی زندگی می‌کنند. برای مقابله با این معضل ساخت خانه با چاپگرهای سه‌بعدی یک راهکار بالقوه و ارزان‌قیمت است.

شرکت ICON روشی را برای چاپ خانه‌ای با متراژ ۶۵۰ فوت مربع باسیمان معرفی کرده است. اگر همه‌چیز مطابق با برنامه پیش برود، یک مجموعه ۱۰۰ واحدی را می‌توان طی یک سال ساخت.

اولین مدل در شهر آستین، اولین قدمی در جهت تهیه مسکن برای افراد فقیر و بی‌سرپناه است. Jason Ballard، یکی از سه بنیان‌گذاران شرکت ICON، می‌گوید که قصد دارد مدل را به‌عنوان یک دفتر کار امتحان کند تا کاربرد عملی آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهد. او می‌گوید قصد داریم مانیتورهای نظارت بر کیفیت هوا نصب کنیم تا آن را بررسی کنیم.

شرکت ICON با استفاده از پرینتر Vulcan  می‌تواند یک خانه را به قیمت ۱۰.۰۰۰ دلار چاپ کند و قصد دارد این قیمت را به ۴.۰۰۰ دلار برای هر خانه کاهش دهد. Ballard می‌گوید: این قیمت بسیار ارزان‌تر از خانه‌های معمول در آمریکاست. این دستگاه قابلیت چاپ خانه‌هایی با مساحت 800 فوت مربع را هم دارد که بسیار بزرگ‌تر از خانه‌های موردنظر که حداکثر مساحت آن‌ها ۴۰۰ فوت مربع است، است. میانگین مساحت یک آپارتمان در شهر نیویورک چیزی در حدود ۸۶۶ فوت مربع است.

این خانه دارای یک نشیمن، اتاق‌خواب، سرویس بهداشتی و یک ایوان منحنی شکل است. Ballard می‌گوید: شرکت‌های دیگری که سازه‌ها و خانه‌ها را چاپ می‌کنند نیز وجود دارند اما آن‌ها در یک انبار عمل چاپ را انجام می‌دهند. استفاده از سیمان به‌عنوان یکی از مصالح رایج به افرادی که استحکام سازه را مورد سؤال قرار می‌دهند، اطمینان خاطر می‌دهد.

 شرکت ICON هم‌زمان با ساخت و تست مصالح و طرح، چاپگر Vulcan  را برای شروع ساخت‌وساز به محل موردنظر انتقال داد. ICON معتقد است این خانه‌های چاپ‌شده سه‌بعدی ضایعات زیست‌محیطی بسیار کمی دارند و هزینه‌های نیروی کار را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. کاربرد چاپگرهای سه‌بعدی می‌تواند راه‌حل قانع‌کننده‌ای برای حل مشکلات کمبود مسکن باشد.

این‌که نوآوری‌های تکنولوژیکی برای کسب سود قبل از رسیدن به دست عموم مردم که نوآوری بیشترین مزیت را برای آن‌ها دارد، در اختیار جوامع پیشرفته قرار می‌گیرد یک امر متداول است اما شرکت ICON ین اصل را به چالش می‌کشد.

این شرکت در حال حاضر نگاهی فراتر از بحران جهانی مسکن دارد و آن‌ها در مورد جوامعی که ممکن است خارج از این سیاره زندگی می‌کنند فکر می‌کنند. Ballard می‌گوید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که وجود دارد این است که ما چطور می‌خواهیم در فضا محلی برای سکونت بسازیم.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
راهنمایی در خصوص نحوه اجرای ساخت طبقه دوم روی خانه های کلنگی
سلام .من یه سوال در مورد ساخت طبقه دوم روی خانه های کلنگی .با ۲۰۰متر زیر بنا .آیا امکانش هست با آهن بسازیم .ساختمان اسکلت بندی نیست .فقط تمام دیوارهاش ۳۵تایی هستن
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .