مقاله تحلیلی: رشد بازار بتن الیافی تا سال ۲۰۲۵

مقاله تحلیلی: رشد بازار بتن الیافی تا سال ۲۰۲۵

پیش‌بینی می‌شود بازار بتن الیافی تا سال ۲۰۲۵ از ارزش ۵.۱ میلیارد دلاری حال حاضر خود به بیش از ۸.۲ میلیارد دلار برسد.

به نظر می‌رسد بازار بتن الیافی در طول مدت پیش‌بینی‌شده به‌طور قابل‌توجهی رشد داشته باشد که دلیل آن توسعه بخش ساخت‌وساز صنعتی و مسکونی در منطقه آسیا- پسیفیک است. بتن الیافی اصولاً برای کنترل ترک‌خوردگی حاصل از جمع شدگی پلاستیک و جمع شدگی ناشی از خشک شدن استفاده می‌شود. پیشرفت‌های این صنعت مانند میکرو فیبرها شیوه آرماتور گذاری را تغییر می‌دهد به‌طوری‌که می‌توان گفت قابلیت جایگزینی شبکه فولادی را نیز دارند.

رشد صنعتی سازی در منطقه آسیا-پسیفیک باعث افزایش جریان انتقال ساکنین از مناطق روستایی به مناطق شهری صنعتی سازی شده، شهرهای بزرگ مانند سئول، گوانگ ژو، شانگهای، توکیو، جاکارتا، مانیل و دهلی شده است. این عوامل باعث رشد تقاضا برای زیرساخت‌های صنعتی و تجاری شده است. طبق اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی، چین تولیدکننده اصلی سیمان است و در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۰ درصد تولید جهانی را در اختیار داشته است. پس‌ازآن هند با حدود ۷ درصد تولید سیمان جهانی در رتبه دوم قرار دارد. همچنین انتظار می‌رود که در آینده فعالیت ساخت‌وساز به‌صورت پیوسته ادامه داشته باشد که این بر روی بازار بتن الیافی در سال‌های پیش رو تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

مانع اصلی رشد بازار بتن الیافی قیمت بالای آن است. فیبرها، مصالحی با قیمت بالا هستند که قیمت کلی بتن مسلح الیافی را در مقایسه با بتن مسلح متعارف (RCC) افزایش می‌دهند. بااین‌حال بتن الیافی با توجه به ویژگی‌های عالی و فرصت‌های فراوانی که برای رشد بازار در چارچوب زمانی پیش‌بینی‌شده به همراه دارد، می‌تواند موجب صرفه‌جویی در صنعت ساخت‌وساز شود.

در بخش تولیدات، فیبرهای مصنوعی و فولادی بیشترین سهم را در کل بازار سال ۲۰۱۸  به خود اختصاص داده‌اند. بازار بتن الیافی سهمی بیشتر از ۶۵ درصد از کل مقدار بازار کار را تا سال ۲۰۲۵ به دست می‌آورد. انتظار می‌رود این میکروفیبرها در سال‌های پیش رو حداقل ۵.۸ درصد بیشتر از فیبرهای فولادی رشد داشته باشند. پیشرفت‌های فناوری در بخش فیبرهای فولادی باعث توسعه فیبرهای مقاوم در برابر زنگ زدن شده است که ازاین‌رو پتانسیل استفاده به‌عنوان آرماتور اصلی را دارند؛ بنابراین به‌مرور جایگزین میلگرد فولادی معمولی در صنعت ساخت‌وساز می‌شوند که در پی آن تقاضا برای فیبرهای مصنوعی یا ترکیبی را در طول مدت پیش‌بینی‌شده افزایش خواهند داد.

پیش‌بینی می‌شود در بازار بتن الیافی، کاربرد دال روی زمین تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۵درصد بازار را پوشش دهد. این بخش شامل کف سازی صنعتی که ماشین‌آلات سنگین بر روی آن‌ها نصب می‌شوند و صنایع تولیدی سنگین مانند اتومبیل، نساجی، هواپیما، ریخته‌گری و غیره است. این کاربرد باعث افزایش کاربرد پیش‌ساخته سازی نیز می‌شود که ممکن است با نرخی حدود ۹ درصد در سال‌های پیشرو رشد کند.

انتظار می‌رود بازار بتن الیافی در بخش زیرساخت‌های صنعتی و تجاری تا سال ۲۰۲۵ سهمی بیشتر از ۳۵ درصد را داشته باشد. این بخش عمدتاً شامل سازه‌های تجاری و صنعتی مانند هتل‌ها، فرودگاه‌ها، تأسیسات ساخت و تولید، ادارات، پارکینگ‌ها، بازارهای بزرگ و غیره است.

  بتن الیافی انعطاف‌پذیری و مقاومت کششی این سازه‌ها را افزایش می‌دهد و هزینه‌های ناشی از ترک‌خوردگی را با کاهش احتمال ایجاد ترک در مخلوط بتنی کاهش می‌دهد. ضمن اینکه عمر این سازه‌ها را افزایش داده و در طولانی‌مدت اقتصادی‌تر خواهد بود.

بازار آسیا-پسیفیک تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۵ درصد از سهم بازار کلی را در اختیار خواهد داشت. این موضوع عمدتاً به دلیل توسعه پیوسته و سریع صنعتی به همراه رشد چشمگیر جمعیت در این منطقه است. با ظهور ماشینی شدن، وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری‌های مربوطه، در بخش تولید شاهد افزایش نیاز به توسعه زیرساخت‌ها برای صنایع مذکور خواهیم بود که خود باعث افزایش تقاضای بتن الیافی می‌شود.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های ali barzgar

علی برزگر

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرایش زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نقشه کشی با ایتبس میت
سلام دوستان دوره یا موسسه ایو برای تهیه نقشه های بتنی با ایتبس میت کسی شرکت کرده جایی؟ میخوام مو به مو با ایین نامه خودمون نقشه ها کنترل بشه! کسی هست اموزش بده؟
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه بارگذاری سقف تیرچه در اجرا
برای اجرا و بتن ریزی سقف دوم چند روز بعد از بتن ریزی سقف تیرچه ی اول میشه جکها رو رو سقف اول گذاشت و بتن ریزی انجام داد؟
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها؟
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها چند روز بعد از خارج کردن از قالب و عمل اوری هست؟.متوسط دما ۲۵ درجه
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .