مقاله تحلیلی: ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی

مقاله تحلیلی: ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی

معماری رومی الهام‌بخش بسیاری از بناهای تاریخی مهم بوده است و هم‌اکنون نیز مناظر شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معماری رومی امروزه نیز مانند هزاران سال قبل یک موضوع اعجاب‌انگیز است. از زمان سقوط امپراتوری‌های روم و بیزانس، معماری رومی در تمام دوران همواره، الهام‌بخش طراحی و سبک‌های معماری بوده است.

از زمان سقوط امپراتوری روم، سبک‌های مختلف و متنوع معماری به وجود آمده‌اند که به‌شدت از ساختمان‌های رومی باقی‌مانده در سراسر اروپا الهام گرفته شده‌اند. با فراگیر شدن تأثیر معماری رومی، این سبک‌های جدید در سراسر جهان و به خارج از اروپا نیز راه یافتند.

سبک‌های معماری امپراتوری روم

۱- رومانسک

معماری رومانسک، از قرن 9 تا 13 میلادی، به‌سرعت تمام کشورهای اروپایی را فراگرفت. این سبک معماری مرحله اول نئوکلاسیسم (مرحله احیای اشکال و نقوش کلاسیک یونانی در معماری اروپا و آمریکا در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم میلادی) بوده و درجه اول تحت تأثیر معماری روم باستان قرار گرفته است.

این سبک، به‌عنوان اولین سبک «معماری اروپایی» شناخته می‌شود و تا حد زیادی از ساختمان‌های که توسط جنگجویان جنگ‌های صلیبی دیده شده بود، الهام گرفته شده است.

۲- نئوکلاسیک

سبک معماری نئوکلاسیسیسم، بیشتر از سبک‌های معماری با زرق‌وبرق باروک و روکوکو که قبل از آن وجود داشته‌اند، الهام گرفته شده است. این سبک، از دوران معماری کلاسیک الهام گرفته شده و عمدتاً تحت تأثیر شکل‌های باستانی معماری یونانی و رومی بوده است.

این سبک در دهه 1850 میلادی مشهورترین سبک معماری بوده اما اکنون یکی از محبوب‌ترین سبک‌های معماری ساختمان در جهان است.

۳- احیای معماری رومانسک

سبک احیای معماری رومانسک، یک سبک ساخت است که در اواسط دهه 1800 میلادی رواج پیدا کرد. این سبک، از معماری رومانسک پیش از قرون‌وسطا تأثیر پذیرفته است و بنابراین نام خود را از آن سبک گرفته است.

برخلاف سبک رومانسک، در این سبک معماری قوس‌ها و پنجره‌ها به شکل ساده طراحی می‌شدند.

۴- پالادیان

پالادیان، یک سبک معماری است که از آثار معمار ونیزی به نام آندره پالادیو (1580-1508) الهام گرفته شده است. پالادیو به‌شدت تحت تأثیر اشکال کلاسیک یونان باستان و رم قرار داشته است.

آنچه امروزه به‌عنوان سبک معماری پالادیان شناخته می‌شود، در واقع تکاملی از کار آن معمار است. پیشرفت و توسعه این سبک در قرن 18 ادامه پیدا کرد. این سبک معماری ابتدا در انگلستان مشهور شد، اما به‌سرعت در سراسر اروپا گسترش یافت.

در ادامه به معرفی برخی از ساختمان‌های جهان که از معماری رومی الهام گرفته شده‌اند، می‌پردازیم.

۱- کاخ باکینگهام (بال شرقی)، لندن

سبک معماری: نئوکلاسیک

کاخ باکینگهام، ترکیبی از مراحل مختلف ساخت یک سازه است که در سال 1703 میلادی ساخته شده است. بزرگ‌ترین مرحله ساخت، توسط معمارانی به نام جان ناس و ادوارد بلور در طول قرن نوزدهم انجام گرفت. این مرحله، شامل ساخت سه بال ساختمان در اطراف یک حیاط مرکزی بوده است.

کاخ باکینگهام محل اقامت رسمی پادشاه بریتانیا در لندن، در سال 1837 میلادی بوده است.

آخرین بخش‌های ساختمان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شدند. این قسمت‌ها شامل نمای شرقی ساختمان است که شامل بالکن معروفی است که اعضای خانواده سلطنتی در هنگام برگزاری جشن‌ها، برای خوشامدگویی به جمعیت در آن مستقر می‌شدند.

در سال 1913، معماری به نام سِر آستون وب، در این قسمت ساختمان تغییراتی اعمال کرد و در نهایت به شکل فعلی تبدیل شد.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۲- برج کج پیزا، پیزا

سبک معماری: رومانسک

در واقع این برج مربوط به کلیسای جامع پیزا است که در مجاورت آن قرار دارد. اگرچه این برج به علت شیب آن، مشهور است، اما یک نمونه عالی از معماری قدیم ایتالیایی به سبک رومانسک است.

این برج توسط بونانو پیزانو طراحی شد و در سال 1173 ساخت آن آغاز گردید. ساخت این برج در سه مرحله و در طول بیش از 199 سال انجام شد و در سال 1372 تکمیل شد.

به‌محض اینکه ساخت‌وساز این برج به طبقه دوم آن رسید کج شدن برج شروع شد. گالیلو گالیله از این برج برای انجام برخی از آزمایش‌های خود استفاده کرد. در جنگ جهانی دوم این برج توسط متحدین به‌عنوان یک پست دیده‌بانی مورد استفاده قرار گرفت.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۳- موزه تاریخ طبیعی لندن، شهر لندن

سبک معماری: احیای رومی

این موزه تاریخ طبیعی که به سبک احیای رومانسکی در لندن احداث شده، یک ساختمان باشکوه است. این موزه در سال 1864 توسط معماری به نام فرانسیس فوکه طراحی گردید.

طولی نکشید که فوکه پس از طراحی این موزه درگذشت. در واقع، این ساختمان با نظارت آلفرد واتر هاوس که طراحی‌های فوکه را اصلاح کرد، احداث شد. هر دو نفر از تاق‌های الهام گرفته شده رومی و مجسمه‌سازی معماری استفاده وسیعی نمودند.

احداث این ساختمان در سال 1873 میلادی آغاز شد و هفت سال بعد در سال 1880 میلادی به پایان رسید. در اجرای اصلاحات انجام شده توسط آقای واتر هاوس، از کاشی‌های سفالی قرمزرنگ در احداث بنا استفاده شد تا در برابر تغییرات جوی آن زمان مقاومت کند.

امروزه، این موزه یکی از بهترین ساختمان‌های بریتانیا و یکی از نشانه‌های نمادین و برجسته آن است.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۴- برج سفید در برج لندن، لندن

سبک معماری: رومانسک

برج لندن یکی دیگر از نمونه‌های بریتانیایی الهام گرفته شده از معماری رومی است. در واقع، این ساختمان یک قلعه تاریخی نورماندی است که عملیات احداث آن از قرن 11 تا 14 انجام شده است.

نورمن‌های (مردم اهل نورماندی) فاتح بریتانیا، با استفاده از سبک رومانسک، نشانه‌ای از خود در این سرزمین به‌جا گذاشتند که گاهی اوقات به این سبک معماری، سبک رومانسک نورمن نیز گفته می‌شود.

برج لندن و به‌ویژه برج سفید، یکی از بزرگ‌ترین آثار آن‌ها است. احداث این برج در اوایل دهه 1080 میلادی آغاز و به‌تدریج احداث شد.

در ابتدا، این برج به‌عنوان محل اقامت پادشاه و همراهانش مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما به‌عنوان یک کلیسای خصوصی نیز استفاده می‌شد. کلیسای سنت جان واقع در این برج، نمونه باشکوهی از یک تاق در سبک معماری رومانسک است. بعداً در سال 1240 میلادی پادشاه انگلستان، هنری سوم دستور داد که این ساختمان به رنگ سفید در بیاید.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۵- دروازه بِراندِنبورگ، برلین

سبک معماری: نئوکلاسیک

دروازه براندنبورگ واقع در برلین، نمونه خوبی از معماری نئوکلاسیک قرن 18 میلادی است که توسط پادشاه پروس به نام فردریک ویلیام دوم ساخته شد. این دروازه به مناسبت برگزاری جشن پایان انقلاب باتاوی احداث شد.

امروزه، این دروازه یکی از بهترین سمبل‌های معروف آلمان و یکی از بهترین طاق‌های نصرت/پیروزی در جهان است. این دروازه در محل دروازه سابق شهر که شروع راه برلین به براندنبورگ آندرهافل بود، ساخته شد.

ساخت این دروازه در سال 1788 میلادی آغاز شد و در سال 1791 میلادی به پایان رسید. تمام این سازه توسط معماری به نام کارل گوتهارد لانگانس طراحی شد.

این دروازه از زمان احداث، مکان وقایع تاریخی مهم در آلمان بوده است. در حال حاضر، این دروازه به درست یا به‌اشتباه، به‌عنوان نماد تاریخ پرآشوب اروپا و آلمان شناخته می‌شود.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۶- ساختمان مؤسسه اسمیتسونیان، واشنگتن دی سی

سبک معماری: احیای معماری رومانسک

این ساختمان در سال 1855 میلادی احداث شد. ساختمان مؤسسه اسمیتسونیان به‌وسیله ماسه‌سنگ قرمز سِنِکا به سبک نورمن ساخته شد. این سبک معماری، ترکیبی از سبک احیای رومی رومانسک و سبک گوتیک است.

در ابتدا قرار بود این ساختمان با سنگ مرمر سفید و سپس ماسه‌سنگ زرد ساخته شود، اما در نهایت تصمیم بر آن شد که این ساختمان با ماسه‌سنگ سِنِکا احداث شود. تغییر مصالح به علت ارزان‌تر بودن ماسه‌سنگ سنکا نسبت به سنگ مرمر و کاربرد بسیار آسان این مصالح بود. این ساختمان در اواخر دهه 1960 میلادی به‌منظور نصب تأسیسات الکتریکی مدرن، آسانسور، سیستم گرمایش، تهویه هوا و تهویه مطبوع تحت عملیات نوسازی کلی قرار گرفت.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۷- برج گالاتا، استانبول

سبک معماری: رومانسک

برج گالاتا یک برج سنگی قرون‌وسطایی در شهر استانبول است. این برج دقیقاً در شمال محل اتصال خلیج شاخ طلایی با تنگه بسفر واقع شده است.

این برج یکی از نشانه‌های برجسته و قابل‌توجه این شهر باستانی و یک جاذبه توریستی مشهور است. این برج دارای 9 طبقه و ارتفاع کلی 9/66 متر است.

در زمان ساخت یعنی در سال 1348 میلادی، این برج بلندترین سازه در این شهر بود. این سازه به سبک معماری رومانسک و در هنگام گسترش مستعمرات جنوا در قسطنطنیه ساخته شد.

گرچه نام معمار اصلی این برج مشخص نیست، اما این ساختمان در سال 1509 میلادی و پس از آسیب شدید وارد شده به آن در اثر وقوع زلزله، توسط یک معمار عثمانی به نام خیرالدین مرمت شد.

هنگامی‌که این شهر توسط عثمانی‌ها تسخیر شد، از این برج به‌عنوان برج دیده‌بانی استفاده شد. هم‌اکنون، یک رستوران و کافی‌شاپ در قسمت بالای آن قرار دارد که منظره منحصربه‌فردی از شهر و رودخانه بسفر را نشان می‌دهد.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۸- کلیسای مقبره مقدس، اورشلیم

سبک معماری: رومانسک

کلیسای مقبره مقدس در شهر اورشلیم، یک کلیسا در بخش مسیحی شهر است. اگرچه احداث این کلیسا به قرن چهارم میلادی برمی‌گردد، اما این کلیسا در قرن 12 میلادی به سبک معماری رومانسک بازسازی شد.

محل ساخت ساختمان ابتدا در سال 335 میلادی وقف شد. بنای اولیه این کلیسا در سال 1048 میلادی تخریب و مجدداً ساخته شد.

گفته می‌شود که این کلیسا دارای دو مکان مقدس در نزد مسیحیان است. این کلیسا مکانی است که حضرت عیسی (ع) در آنجا به صلیب کشیده شد و آرامگاه او در جایی است که گفته می‌شود وی در آنجا مجدداً زنده شده و قیام می‌کند.

این کلیسا در طول تاریخ پرهیاهوی اورشلیم چندین بار دست‌خوش تغییر شد و هنوز هم یک مکان زیارتی برای مسیحیان سراسر جهان محسوب می‌شود.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۹- ساختمان بورس اوراق بهادار نیویورک، نیویورک

سبک معماری: نئوکلاسیک

ساختمان بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) بزرگ‌ترین ساختمان بورس اوراق بهادار در جهان است. در ژوئن سال 2017، کل سرمایه این بازار حدود 3/21 تریلیون دلار بود.

ساختمان اصلی آن، در خیابان وال‌استریت شماره 11 قرار دارد و در سال 1978 به‌عنوان یک سمبل ملی تاریخی شناخته شد. این ساختمان که در سال 1903 افتتاح شد، توسط معمارانی به نام‌های تروبریج، لیوینگِستون و جورج پُست طراحی گردید.

در ابتدای جنگ جهانی اول، ساختمان بورس به‌طور موقت بسته شد اما در نوامبر 1914 مجدداً بازگشایی شد تا با معامله اوراق قرضه تجاری به مبارزات جنگی کمک کند. این ساختمان در دسامبر همان سال به‌طور کامل بازگشایی شد.

رکود اقتصادی بزرگ اغلب به فروش ناشی از ترس در 24 و 29 اکتبر سال 1929 مربوط می‌شود.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۰- طاق مرمر، لندن

سبک معماری: نئوکلاسیک

طاق مرمر، یک طاق پیروزی نمادین با سبک معماری نئوکلاسیک قرن نوزدهم میلادی است که در لندن واقع شده است؛ مانند بسیاری دیگر از ساختمان‌های الهام گرفته از معماری رومی در لندن این ساختمان نیز توسط معمار جان نَش طراحی و ساخته شد. این طاق در سال 1827 طراحی گردید و به‌عنوان محل ورود مقامات دولتی به کاخ باکینگهام در نظر گرفته شد. ساخت این طاق بین سال‌های 1830 و 1832 میلادی متوقف شد و در سال 1833 تکمیل گردید. این طاق در سال 1851 میلادی به محل فعلی خود منتقل شد. جان نَش طراحی خود را بر مبنای طاق کُنستانتین در رم بنا نهاد.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۱- ساختمان پارلمان ایالت کالیفرنیا، ساکرامِنتو

سبک معماری: نئوکلاسیک

ساختمان پارلمان کالیفرنیا، محل استقرار دو مجلس قانون‌گذاری و دفتر فرماندار ایالت کالیفرنیا است. این ساختمان در شهر ساکرامنتو واقع شده و نمونه‌ای خارق‌العاده از معماری نئوکلاسیک به‌حساب می‌آید.

این ساختمان توسط معماری به نام فردریک باتلر طراحی و بین سال‌های 1860 و 1874 میلادی ساخته شد. در واقع، طراحی این ساختمان بر اساس طرح ساختمان کپیتال ایالت واشنگتن صورت گرفت. این عمارت در سال 1973 در فهرست ملی مکان‌های تاریخی و در سال 1974 در لیست مکان‌های تاریخی ایالت کالیفرنیا به ثبت رسید.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۲- کلیسای جامع سنت پائول، لندن

سبک معماری: نئوکلاسیک/ باروک انگلیسی

این ساختمان توسط معمار بزرگی به نام سِر کریستوفر رِن طراحی شد. کلیسای جامع سنت پائول دارای سابقه تاریخی طولانی است. ساختمان اصلی کلیسا، در سال 604 میلادی بنا نهاده شده و تاریخ تأسیس کلیسای جامع کنونی به اواخر قرن 17 میلادی برمی‌گردد.

احداث این کلیسای جامع، بخشی از برنامه عمده بازسازی لندن بود که پس از ویرانی ناشی از آتش‌سوزی بزرگی که در لندن رخ داد، انجام شد. این ساختمان در سال 1675 میلادی تکمیل شد. امروزه، این ساختمان یکی از شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین ساختمان‌های جهان و یکی از جاذبه‌های توریستی لندن است. برجسته‌ترین ویژگی این ساختمان، گنبد آن است که بیش از 300 سال است در آسمان لندن خودنمایی می‌کند.

این کلیسا در طول حمله رعدآسای جنگ جهانی دوم به‌طور معجزه‌آسایی سالم باقی ماند به‌طوری‌که اصطلاحاً در روح بریتانیا متبلور شده است. عکس‌ها گویای مقاومت این ساختمان در برابر دود و آتش اطراف بوده است. این ساختمان بعدها به نماد مقاومت انگلستان در برابر جنگ حزب نازی تبدیل شد.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۳- موزه بریتانیا، لندن

سبک معماری: نئوکلاسیک

بنای اصلی موزه بریتانیا توسط معماری به نام سِر رابرت اسمیرک در سال 1823 طراحی شد. این ساختمان شامل یک بنای مربع شکل با چهار بال در اطراف آن است که در امتداد هر یک از این بال‌ها، چهار جهت اصلی جغرافیایی قرار دارد. در نهایت، این ساختمان در سال 1852 میلادی به پایان رسید و در حال حاضر شامل گالری‌هایی از مجسمه‌های کلاسیک و آثار تاریخ آشوری است. اسمیر به‌شدت تحت تأثیر آثار قدیمی کلاسیک ازجمله معماری رومی قرار داشت. امروزه این ساختمان یک جاذبه توریستی مشهور در کشور انگلستان است و سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را جذب می‌کند.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۴- ساختمان پانتئون، پاریس

سبک معماری: نئوکلاسیک

ساختمان پانتئون که در شهر پاریس واقع شده است، از معماری رمی در بخش لاتین پاریس الهام گرفته است. در اصل، این ساختمان به‌عنوان کلیسا سنت ژِنِویو ساخته شد، اما در حال حاضر از آن به‌عنوان مقبره مشاهیر فرانسه استفاده می‌شود.

از این ساختمان غالباً به‌عنوان یک نمونه فوق‌العاده از معماری نئوکلاسیک نام برده شده است و ظاهراً بر اساس ساختمان پانتئون رومی واقع در شهر رم ایتالیا طراحی و ساخته شده است. احداث این ساختمان در 1758 میلادی آغاز و در سال 1790 میلادی تکمیل شد. این ساختمان توسط معماری به نام ژاک جِرمین سوفلوت طراحی شد و دارای پاندول فوکو است.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۵- ساختمان رایِشتاگ، برلین

سبک معماری: نئوکلاسیک/ نئو باروک

ساختمان رایشتاگ، یک ساختمان بزرگ نمادین در برلینِ آلمان است. این ساختمان توسط پائول والوت طراحی و بین سال‌های 1884 و 1894 میلادی ساخته شد.

در ابتدا این ساختمان با این هدف احداث شد که رژیم آلمان در آن مستقر شود که این ساختمان به همین هدف تا سال 1933 میلادی مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ اما در همان سال در طول آتش‌سوزی شدید رایشتاگ به‌شدت آسیب دید. پس از اتمام جنگ جهانی دوم، این ساختمان بلااستفاده ماند.

خرابه‌های این ساختمان در دهه 1960 میلادی ایمن‌سازی شد و تنها در اوایل دهه 1990 میلادی، پس از اتحاد مجدد آلمان، به‌طور کامل بازسازی شد.

۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۶- طاق پیروزی، پاریس

سبک معماری: نئوکلاسیک

طاق پیروزی، احتمالاً معروف‌ترین طاق پیروزی در جهان و یکی از سمبل‌های مهم پاریس است. این طاق در ضلع غربی شانزلیزه و میدان شارل دوگل بنا شده است. این طاق به‌پاس بزرگداشت افرادی که در طول انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئون کشته شدند، ساخته شد. روی این طاق اسامی پیروزی‌های فرانسه و ژنرال‌های آن کشور در قسمت‌های داخلی و خارجی آن حک شده است. پس از پایان جنگ جهانی اول، مقبره سرباز گمنام نیز به قسمت زیر این طاق اضافه شد. این طاق یکی از آثار معمارانی به نام ژان شالگرین و لوئیز اِتین است. در احداث این طاق از طاق پیروزی رومی تیتوس واقع در شهر رم ایتالیا الهام گرفته شده است. این طاق در سال 1806 میلادی طراحی و در سال 1836 میلادی افتتاح شد. این طاق پیروزی تا زمان تکمیل بنای یادبود انقلاب در مکزیکوسیتی در سال 1938، بلندترین طاق پیروزی در جهان بود.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۷- دیوان عالی ایالات‌متحده امریکا، واشنگتن دی سی

سبک معماری: نئوکلاسیک

ساختمان دیوان عالی ایالات‌متحده امریکا توسط کاس گیلبرت طراحی و بین سال‌های 1932 و 1935 میلادی ساخته شد. در سال 1929 میلادی نیاز به یک ساختمان جداگانه توسط رئیس دیوان عالی وقت یعنی ویلیام هاوارد مطرح شد که مورد تأیید و استقبال قرار گرفت.

پیش‌ازاین تا سال 1935 میلادی، دیوان عالی و مجلس به‌طور مشترک از یک ساختمان استفاده می‌کردند. در واقع، ساختمان نهایی دیوان عالی با صرف مبلغ 94000 دلار، از محل بودجه آن به میزان 9740000 دلار (136 میلیون دلار امروزی) به پایان رسید. کاس گیلبرت تصمیم گرفت که این ساختمان را به سبک نئوکلاسیک و با نمایی از سنگ مرمر وِرمونت طراحی نماید.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۸- کلیسای جامع هلسینکی، هلسینکی

سبک معماری: نئوکلاسیک

کلیسای جامع هلسینکی بین سال‌های 1830 و 1852 میلادی برای بزرگداشت دوک بزرگ فنلاند، تزار نیکلاس اول احداث شد. این ساختمان تا زمانی که کشور فنلاند در سال 1917 به استقلال خود دست یافت، به‌عنوان کلیسای سنت نیکلاس شناخته می‌شد.

طرح اصلی این بنا توسط معماری به نام کارل لودویگ اِنگِل تهیه شد که بعداً با ایجاد اصلاحاتی توسط ارنست لورمَن ساخته شد. امروزه این ساختمان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هلسینکی است. برآورد شده که هر سال حدود 350000 نفر از این بنا بازدید می‌کنند.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۱۹- ساختمان هورس گاردز، لندن

سبک معماری: پالادیان/ نئوکلاسیک

ساختمان هورس گاردز، یکی از مشهورترین و تاریخی‌ترین ساختمان‌های لندن است. احداث این بنا در سال 1750 میلادی آغاز و ساخت آن در سال 1759 میلادی تکمیل شد. این ساختمان به‌عنوان سربازخانه و اسطبل برای سواره‌نظام بریتانیا ساخته شد، اما بعدها به مرکز فرماندهی کل ارتش بریتانیا تبدیل شد. این بنا توسط ویلیام کِنت، جان وَردِی و ویلیام رابینسون طراحی شد.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۲۰- بنای یادبود آلتاره دِلا پَتریا، رم

سبک معماری: نئوکلاسیک

ساختمان آلتاره دِلا پَتریا یک بنای یادبود است که برای بزرگداشت اولین پادشاه ایتالیا، ویکتور امانوئل که به‌تازگی ایتالیا را یکپارچه و متحد نموده بود، احداث شد. این بنای تاریخی توسط جوزِپه ساکونی در سال 1885 طراحی گردید.

این ساختمان در سال 1911 میلادی افتتاح و احداث آن در سال 1925 میلادی تکمیل شد. این ساختمان به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و دارای ستون‌های قُرِنتیان که ترکیبی از معماری یونان و روم است، چشمه‌ها، مجسمه‌های مربوط به اسب‌سواری ویکتور امانوئل و مجسمه‌های الهه ویکتوریا سوار بر ارابه است.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومی۲۱- کاخ سفید، واشنگتن

سبک معماری: نئوکلاسیک

آخرین ساختمان در لیست ما که از معماری رومی تأثیر پذیرفته و به‌هیچ‌وجه از بقیه کم‌اهمیت‌تر نیست، کاخ سفید است.

کاخ سفید توسط جیمز هوبان و به سبک نئوکلاسیک طراحی شد. احداث این بنا در سال 1792 میلادی آغاز و در سال 1800 میلادی تکمیل شد.

این ساختمان از زمان جان آدامز در سال 1800 میلادی، به‌عنوان محل رسمی اقامت و محل کار رؤسای جمهور ایالات‌متحده امریکا مورد استفاده قرار گرفته است. در طی جنگ ویرانگر سال 1812 میلادی، سربازان بریتانیا شهر واشنگتن را تسخیر نمودند و این بنا را به آتش کشیدند. این عمل، درون ساختمان را ویران نمود و به نمای اصلی ساختمان آسیب وارد کرد. بلافاصله، عملیات بازسازی این ساختمان آغاز و در سال 1817 میلادی بخشی از آن تکمیل شد.

پس‌ازآن، قسمت‌های جدیدی، ازجمله ایوان نیم‌دایره جنوبی در سال 1824 میلادی و ایوان نیم‌دایره شمالی در سال 1829 به این کاخ اضافه شد.

 ۲۱ بنای تاریخی متاثر از معماری رومیمنبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
پارکینگ مجتمع تجاری
سلام وقت بخیر در مجتمع تجاری طبقه پارکینگ جزو زیربنای مجتمع محسوب میشود ممنون میشوم اگر اطلاعات دقیقی دارین راهنمائی بفرمائید با تشکر از مدیریت سایت
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
معماری -احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی
کسی در خصوص نحو فضا یا نرم افزارش اشنای دارد احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .