مقاله تحلیلی: تأثیر هوش مصنوعی بر پروژه‌ های ساخت‌ و ساز

مقاله تحلیلی: تأثیر هوش مصنوعی بر پروژه‌ های ساخت‌ و ساز

اخیراً MIT گزارشی در مورد صنعت ساخت‌وساز ارائه کرده است. این دانشگاه طرح سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت ساختمانی مستقر در بوستون به اسم Suffolk و یک شرکت کامپیوتری به اسم SmartVid از شهر نیوانگلند را در دست اجرا دارد. آن‌ها با همکاری طی یک سال گذشته یک تکنولوژی جدید طراحی کرده اند تا چالشی که ساخت‌وساز در تمام طول تاریخ خود با آن مواجه بوده را حل کنند.

 ایمنی در ساخت‌وساز

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که کار در یک کارگاه ساختمانی یکی از خطرناک‌ترین مشاغل است. حوادث صنعت ساخت‌وساز حتی باوجود ابزار محافظتی پیشرفته، مقررات مشخص و حتی با اتخاذ بهترین تصمیمات، پنج برابر بیشتر از حوادث سایر صنایع در ایالات‌متحده است.

در بسیاری از موارد، تحقیقات پس از وقوع حادثه نشان می دهد که امکان جلوگیری از این اتفاق وجود داشته است؛ اما اعتماد بیش‌ازحد (که اغلب به خاطر تجربه رخ می دهد) و سرعت زیاد و فوری بودن کار، باعث می‌شود حتی افراد باتجربه و آگاه هم کار را دور بزنند، علائم هشدار را نادیده بگیرند یا خودشان را در وضعیت خطرناکی قرار دهند. هنگامی‌که افراد بی تجربه در کنار همکاران باتجربه ترشان قرار می گیرند، معمولاً خود را دست بالا می گیرند به‌طوری‌که ممکن است باعث ایجاد شرایط خطرناکی شوند.

در همه این موارد، حوادث خیلی سریع اتفاق می‌افتند. متأسفانه، تنها پس از این اتفاقات است که همه چیز را می توان مرتب کرد و امیدوار بود که از آن درسی آموخته شود.

راه‌حل

 سیستم پیشرفته ای که توسط Suffolk و SmartVid ایجاد شد، می تواند پیش از وقوع، تصادفات را پیش بینی و از وقوع آن‌ها جلوگیری کند. این الگوریتم یادگیری عمیق (شکلی از هوش مصنوعی یا AI) به همراه نرم‌افزار ثبت تصویر از دوربین هایی است که به‌طور مرتب از کارهای در حال انجام در کل کارگاه تصویربرداری می کنند. این سیستم به‌طور مداوم تصاویر را تجزیه‌وتحلیل می کند و آن را با داده‌های جمع‌آوری شده در طی بیش از یک دهه مقایسه می کند و نهایتاً شرایط و اقدامات را به حوادث مستند شده مربوط می‌سازد.

پس از آن می توان بر شرایطی که منجر به حادثه خواهد شد، نظارت داشت؛ مانند زمانی که کارگران دستکش نمی پوشند و یا بیش‌ازحد به یک قطعه خطرناک از ماشین آلات نزدیک شده اند.

بدون تردید با توجه به اطلاعات بیشتر در کار با منابع بیشتر، AI یا هوش مصنوعی Suffolk وSmartVid ارتقا خواهد یافت.

آینده ایمن تر در ساخت‌وساز

ایمنی در ساخت‌وساز مدت طولانی موضوع قابل‌توجهی برای بررسی بود. با نظارت بر کنترل دسترسی و ایمنی، نظیر آنچه در تکنولوژی Trimble CrewSight ارائه شده، تنها کارگران آموزش دیده، واجد شرایط برای یک کار خاص، می توانند در آن محل حضور داشته باشند.

هوش مصنوعی و کنترل به روش ویدیویی، مانند روش CrewSight و روش های مرتبط، یک راه حل قابل‌قبول برای حل مشکلات آینده است. ما منتظر آینده ای روشن تر در جهت کاهش تعداد حوادثی که هر روز در سایت های ساختمانی در سراسر جهان اتفاق می افتد با استفاده از راه‌حل های کنترل دسترسی و پیش‌بینی حوادث هستیم.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های Neshat_okhovat

نشاط اخوت

11 سال سابقه کار در شرکت راهسازی و پلسازی
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
0پاسخ
ترک کنار ستون
ببخشید من یه ساختمان بتنی سه طبقه دارم در کنار یکی از ستون هان حدودا به ارتفاع ۲ متر ترک کنار ستون ایجاد شده عرض ترک هم حدود دو میلیمتره و هر دو طرف دیوار مشخصه میخواستم بدونم دلیلش چیه و آیا خطری برای ساختمان داره ممنون میشم راهنمایی کنید
عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .