مقاله تحلیلی:‌ چگونه محل مناسبی برای کارآموزی پیدا کنیم؟

مقاله تحلیلی:‌ چگونه محل مناسبی برای کارآموزی پیدا کنیم؟

 یک سؤال چند میلیون دلاری که در ذهن هزاران دانشجوی مهندس عمران وجود دارد این است که چگونه محلی برای کارآموزی مهندسی عمران پیدا کنم؟

پیدا کردن یک محل خوب برای کارآموزی می‌تواند به شما در کسب موفقیت به‌عنوان یک مهندس عمران کمک کند.

در این مقاله پنج راهکاری را که به شما کمک می‌کند محل مناسبی برای پیدا کارآموزی خود بیابید،‌ معرفی می‌کنیم.

۱. از اساتید خود کمک بخواهید

اساتید دانشکده‌های مهندسی عمران و همچنین کارکنان مدیریتی اغلب با فارغ‌التحصیلانی که به دنبال کارآموزهای تابستانی هستند در ارتباط‌اند که آن‌ها را به بهترین افراد برای کمک به شما تبدیل می‌کند. حتی اگر دانشکده شما یک برد شغلی داشته باشد، به شما توصیه می‌کنم که مستقیماً به سراغ اساتید خود بروید و از آن‌ها بخواهید که شما را برای فرصت‌های کارآموزی به فارغ‌التحصیلان یا دیگر صاحبان کسب‌وکار معرفی کنند.

۲. مستقیماً به انجمن فارغ‌التحصیلان دانشکده خود بروید

مطمئناً اساتید شما را به چند فارغ‌التحصیل مشتاق متصل خواهند کرد؛ اما چرا مستقیماً به سراغ آن‌ها نروید؟ احتمالاً می‌توانید برای داشتن فهرستی از آن‌ها به دفتر روابط فارغ‌التحصیلان دانشکده خود بروید یا حتی ممکن است به یک فارغ‌التحصیل رشته مهندس عمران مراجعه کنید. می‌توانید مستقیماً یا از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین به این فارغ‌التحصیلان برسید.

۳. مستقیماً به انجمن فارغ‌التحصیلان دبیرستان خود بروید

باوجود این‌که ممکن است این انجمن به‌اندازه انجمن دانشکده گسترده نباشد، اما دبیرستان شما هم می‌تواند شما را به فارغ‌التحصیلان مهندسی متصل کند. دسترسی و ایجاد رابطه با فارغ‌التحصیلان می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد؛ زیرا آن‌ها معمولاً دوست دارند به فارغ‌التحصیلان جوان‌تر کمک کنند.

۴. از والدین خود بخواهید

می‌دانم که از خواندن این توصیه می‌نالید؛ اما باور کنید یا نه این کاری است که برای من جواب داد. من از والدین خود درخواست نکردم؛ اما وقتی نزدیک تابستان بود مادرم گفت: «پسری در مدرسه تو می‌شناسم که پدرش مهندس عمران است. با او تماس می‌گیرم تا ببینم کار تابستانی برای تو دارد یا نه».

بسیاری از والدین در جامعه با افراد مختلفی صحبت می‌کنند و می‌توانند به شما در ایجاد روابط شغلی کمک کنند. به‌علاوه این‌که والدین برای چنین روزهایی در کنار شما هستند.

۵. با انجمن محلی خود در ارتباط باشید

یک راه برای ایجاد روابط و اطمینان از شبکه‌ای بانشاط که برای شما فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند، معاشرت کردن و فعال بودن در جامعه است. این انجمن ممکن است، انجمن محل تحصیل یا خانه شما باشد. در گروه‌های اجتماعی داوطلبانه عضو شوید. با دخیل شدن در فعالیت‌های اجتماعی فرصت‌هایی برای رشد شخصی و همچنین فرصت‌های شغلی (ازجمله کارآموزی) به دست می‌آورید.

۶. آنلاین باشید

شما یک دانشجوی دانشگاه هستید و احتمالاً تجربه زندگی آنلاین را هم دارید. وقتی می‌گویم آنلاین باشید منظورم فقط Snapchat و فیس‌بوک نیست – منظور من ایجاد یک پروفایل لینکدین قوی و فعال بودن در گروه‌های آن است که می‌توانید با این کار، محلی برای کارآموزی پیدا کنید. البته نباید فقط یک حساب لینکدین بسازید و منتظر باشید که شرکت‌ها با شما تماس بگیرند. در ادامه روش‌هایی برای استفاده بهینه از لینکدین ارائه می‌کنیم.

چگونه از لینکدین به‌عنوان یک مهندس عمران استفاده کنیم؟

توصیه‌هایی برای ایجاد یک پروفایل لینکدین:

  • مطمئن شوید که پروفایل شما 100% کامل است – ازجمله آموزش، جوایز و غیره. هر چه پروفایل شما کامل‌تر باشد رتبه‌بندی شما در گوگل و لینکدین بالاتر می‌رود.
  • از یک تصویر حرفه‌ای، ترجیحاً تصویر شما روی سایت‌های دیگر، استفاده کنید.
  • از کادر تخصص‌ها برای اضافه کردن کلمات کلیدی که به شما در بالا رفتن رتبه‌بندی گوگل و لینکدین کمک خواهد کرد، استفاده کنید.
  • وضعیت خود را به‌صورت منظم با مقاله‌ها، اهداف، جملات و غیره به‌روزرسانی کنید.
  • با تغییر عنوان کاری خود، تصویر خود را هم عوض کنید.
  • در قسمت «وب‌سایت‌ها»، وب‌سایت و وبلاگ خود را اضافه کنید.
  • ایمیل‌های ورودی از لینکدین را مسدود نکنید.
  • عنوان خود را با نام خانوادگی خود قرار دهید.

چند نکته کلیدی

  • به افرادی که می‌شناسید، ازجمله مشتریان، همکاران، دوستان دانشگاه و غیره متصل شوید. می‌توانید از وب‌سرویس‌های لینکدین برای پیدا کردن مخاطبانی که در لینکدین حضور دارند، استفاده کنید.
  • اگر مهارت‌های متنوعی دارید، سعی کنید یک دسته مهارت خاص را دنبال کنید. با اضافه کردن مهارت‌های خودتان افراد می‌توانند شما را تائید کنند.
  • کلیک کردن روی تأییدیه‌ها اهمیت زیادی دارد زیرا تأثیر بسیار مثبتی بر بازدید دیگران از پروفایل شما دارد و لینکدین هم از آن به‌عنوان بخشی از الگوریتم جستجوی خود استفاده می‌کند که به افزایش رتبه شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.
  • اگر می‌خواهید پروفایل خود را به‌گونه‌ای بسازید که قابل سرچ باشد، باید بدانید که نتایج آزمایش به شبکه و موقعیت جغرافیایی شما بستگی دارد.
  • تصمیم بگیرید که می‌خواهید یک کاربر فعال حرفه‌ای لینکدین باشید یا یک کاربر غیرفعال.
  • بازار هدف خود را تعیین کنید. اگر بازار هدف خود را تعیین نکنید نمی‌توانید روابط موفقیت‌آمیزی بسازید.
  • به گروه‌هایی که بر بازار هدف شما تمرکز دارند، بپیوندید. پیوستن به گروه‌ها یک راه خوب برای آشنایی و متصل شدن با افراد جدید است.
  • در بحث‌های گروهی شرکت کنید و به سؤالاتی که مربوط به بازار هدف شما هستند، پاسخ بدهید.
  • در گروه‌ها به افرادی که در بازار هدف شما یا صنعت مهندسی عمران هستند، متصل شوید.
  • با افرادی که بر حرفه شما به‌عنوان مشتری، شریک یا غیره تأثیر خواهند گذاشت روابط حرفه‌ای ایجاد کنید.

برای رسیدن به وضعیت All Star در لینکدین باید موارد زیر را اضافه کنید:

  • عکس پروفایل
  • دو یا چند موقعیت شغلی
  • مهارت‌ها
  • بخش خلاصه
  • دانشگاه محل تحصیل
  • داشتن ۵۰ رابطه یا بیشتر

۷. به شرکت‌های مهندسی عمران مراجعه کنید

شاید بگویید که من و والدینم ۲۰۰۰۰۰ دلار برای گرفتن مدرک مهندس عمران هزینه کرده‌ایم و از من می‌خواهید که دربه‌در دنبال محل مناسب برای کارآموزی بگردم. بله همین را می‌خواهم.

اکثر دانشجویان مهندسی عمران این کار را انجام نمی‌دهند که این به شما یک مزیت متمایز می‌دهد. یک رزومه خوب آماده کنید. کت‌وشلوار و کراوات بپوشید. سوار ماشین شوید و به شرکت‌های مهندسی عمران محلی بروید و خودتان را معرفی کنید.

به دنبال کسی بگردید که با او در مورد این صحبت کنید که چگونه شما می‌توانید در تابستان با انجام کارآموزی ارزش ایجاد کنید. در صحبت‌های خود کمتر روی خود و بیشتر روی اینکه چگونه می‌توانید به رشد شرکت کمک کنید، تمرکز کنید.

این توصیه‌ها هفت اقدامی بود که می‌توانید برای پیدا کردن کارآموزی مهندسی عمران انجام دهید. شاید لازم باشد به بیش از یک توصیه عمل کنید یا راه هشتمی را پیدا کنید؛ اما بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از همین امروز شروع کنید.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

مطالب مرتبط:

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
79پاسخ
مهندسی بیکارم، چه کنم؟
سلام وقت بخیر خدمت مهندسین و اساتید گرامی بنده 30 سالم هستش ، فارغ التحصیل عمران اجرایی از دانشکده ثامن الحجج مشهد . متاسفانه بنا به شرایط و کم کاری که داشتم تابحال نتونستم بصورت حرفه ای وارد بازار کار بشم، یک مدت هم از کار فاصله گرفتم و کار دیگه ای انجام میدادم. متاسفانه سابقه ی کاری زیادی هم ندارم ، مجموعا یکسال سابقه ی کار دارم که حدود 4 ماهش مربوط به یک شرکت بتن بوده که نمونه میگرفتم فقط و 8 ماهم سرپرست کارگاه و اجرا بودم که اونم مربوط به شرکت بتن و کارهای ترمیمی بوده . بعد از اون دیگه فعالیتی نداشتم . نرم افزاری به شدت ضعیفم ، و بدلیل فاصله ای که مدتی گرفتم خیلی از مباحث و فرمولا و من الحیث المجموع کلا باعث شده صفر صفر باشم و اعتماد به نفس ورود به بازار کار ازم گرفته بشه . حتی چندین جا هم برای مصاحبه رفتم ولی متاسفانه اکثرا بدلیل سابقه کم و .. قبول نمیکنن یا میگن باید رایگان بیای وایسی که برام مقدور نیست . خواستم خواهش کنم اگر امکانش هست بنده رو راهنمایی کنید چه کاری انجام بدم و با این شرایط از کجا شروع کنم تا خودمو برسونم و کم کاری و خلاء که هست رو جبران کنم.
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
صلاحیت مهندس محاسب
سلام و احترام من کاردانی پیوسته رشته ساختمان دارم در حال گذراندن کارشناسی عمران اجرایی اگر کارشناسی ارشد سازه یا زلزله بخوانم صلاحیت محاسبه تعلق خواهد گرفت؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .