مقاله تحلیلی: پروژه تحقیقاتی اوهایو برای رصد ترافیک با استفاده از پهبادها

مقاله تحلیلی: پروژه تحقیقاتی اوهایو برای رصد ترافیک با استفاده از پهبادها

مرکز DriveOhio، مرکز جدیدی در ایالت اوهایو است که کار آن یکپارچه‌سازی نوآوری‌های متحرک هوشمند است. این مرکز برنامه‌هایی را برای بررسی کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین (UAS) به‌منظور رصد ترافیک و شرایط مسیر بین مرکز DriveOhio UAS و دانشکده مهندسی اوهایو، ارائه کرده است.

جیم بارنا، مدیر اجرایی DriveOhio می‌گوید «ما در DriveOhio به دنبال راه‌کارهای ابداعی برای تلفیق تکنولوژی در سیستم‌های حمل‌ونقل هستیم. این پروژه به ما کمک می‌کند تا تقاطع‌های بین وسایل نقلیه متصل (وسایل متصل به اینترنت) و مستقل را از زمین و هوا زیر نظر داشته باشیم. هدف از این پروژه یافتن راه‌کارهایی برای مدیریت بهتر ترافیک، تصادف‌های جاده‌ای و شرایط جاده‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و تحلیل داده‌هاست.»

این تحقیق وسایل نقلیه زمینی و هوایی را در برمی‌گیرد. در این تحقیق عملکرد وسایل نقلیه متصل و مستقل در مسیری به طول 35 مایل بین دوبلین و شرق لیبرتی بررسی می‌شود. هواپیماهای بدون سرنشین ترافیک و واکنش به تصادف را در این مسیر هم‌زمان با دوربین‌های ترافیکی ثابت قبلی، بررسی می‌کنند. پهبادها با سنسورها و تجهیزات ارتباطی نصب‌شده در این مسیر ارتباط برقرار می‌کنند تا اطلاعات کاملی را به مرکز مدیریت ترافیک ایالت ارسال کنند.

در این پروژه، برای جلوگیری از برخورد هواپیماهای بدون سرنشین با یکدیگر و یا با هواپیماهای دارای سرنشین مانند هواپیماهای کوچک و هلی‌کوپتر‌هایی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند، از سنسورها و وسایل ارتباطی بهره می‌گیرد. تخمین زده می‌شود که حدود 5000 هواپیمای دارای سرنشین در آن واحد در آسمان حضور داشته باشد.

فرد جادسون، مدیرعامل مرکز UAS در DriveOhio می‌گوید: «یکی از راه‌های کلیدی برای استفاده بهتر از هواپیماهای بدون سرنشین حصول اطمینان از این است که تهدیدی برای سایر هواپیماهای در حال عبور از آسمان ایجاد نمی‌شود. این پروژه تحقیقاتی، ایجاد این سیستم امن را به‌عنوان یک اولویت مدنظر قرار می‌دهد به‌گونه‌ای که سرویس‌هایی از قبیل تحویل مرسولات و تاکسی هوایی در راه امکان‌پذیر باشد.»

رهبری تیم این پروژه تحقیقاتی بر عهده DriveOhio و دانشکده مهندسی دانشگاه ایالتی اوهایو است که به‌صورت مشترک با همکاری موسسه آماری Cal،Gannet Flemingt، AIRXOS، شرکت تولیدکننده سنسورهای Gryphone، مرکز مطالعات و تحقیقات حمل‌ونقل woolpert، فرودگاه دانشگاه اوهایو و مرکز کنترل ترافیک غرب میانی، صورت گرفته است. این پروژه سه‌ساله یک جولای 2018 آغاز شده است.

پروفسور جیمز گریگوری از دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید:«ما مشتاقیم که این سیستم را برای اوهایو راه‌اندازی کنیم. این سیستم پرواز امنی را برای هواپیماهای بدون سرنشین و سایر وسایل نقلیه هوایی شخصی در خارج از محدوده دید اپراتور فراهم می‌کند. این سیستم گامی جهت هموارسازی ورود هواپیماهای بدون سرنشین به شبکه هوایی است.»

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های فاطمه علی بخشی

فاطمه علی بخشی

کارشناسی ارشد مهندسی زلزله طراح سقف های پیش تنیده طراح سازه های جداسازی شده
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .