مقاله تحلیلی:‌ انواع تکیه‌گاه و اتصالات در تجزیه و تحلیل سازه

مقاله تحلیلی:‌ انواع تکیه‌گاه و اتصالات در تجزیه و تحلیل سازه

تکیه‌گاه‌ها بدون شک یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک سازه است. دلیل این است که تکیه‌گاه نحوه انتقال نیروها از سازه به زمین را تعیین می‌کند. دانستن این موضوع قبل از تهیه مدل لازم است،‌ چرا که تکیه‌گاه‌ها شرایط مرزی را مشخص می‌کنند. نرم افزار SkyCiv Structural 3D ابزاری در اختیار شما قرار می‌دهد تا از بهینه بودن مدل اطمینان حاصل کنید.
تکیه‌گاه‌ها بخش مهمی از مدل در آنالیز سازه‌ای هستند؛ بنابراین ضروری است که شما تفاوت تکیه‌گاه‌ها را از همین ابتدا درک کنید،‌ زیرا آن‌ها در بروز خطا در مدل نقش دارند. این می‌تواند منجر به نتایج نادرست شود، به ‌طوری که وضعیت واقعی به درستی شبیه سازی نمی‌شود. هدف از این مقاله توضیح تفاوت انواع تکیه‌گاه‌ها، نمونه واقعی آن‌ها،‌ مزایا،‌ معایب و همچنین واکنش‌های قابل قبول آن‌ها می‌باشد.
1-     تکیه‌گاه گیردار
تکیه‌گاه گیردار، صلب‌ترین نوع تکیه‌گاه و یا اتصال است. این تکیه‌گاه عضو را به لحاظ جابجایی و دوران محدود می‌کند؛ به عبارت دیگر عضو در هیچ راستایی نمی‌تواند حرکت و یا دوران داشته باشد. ساده‌ترین مثال از این نوع تکیه‌گاه،‌ یک ستون در بتن است. ستون نمی‌توانند چرخش،‌ دوران و یا تغییر مکان داشته باشد؛ به عبارت دیگر این عضو به لحاظ هر گونه حرکت دارای محدودیت است.
منبع
ترجمه شده توسط تیک خبری 808
اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید،‌ با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: types_of_supports_and_connections_in_structural_analysis.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
طراحی سازه فولادی با دیوار برشی
1_وقتی سازه قدیمی بتنی یه ساختمان الف را قصد داریم به یک ساختمان سازه فلزی وصل کنیم که به خاطر اختلاف سطح طبقات این دو (اختلاف سطح17سانتیمتر)و ویلچری بودن کارفرما نتوانیم از پله به عنوان راه حل استفاده کنیم راه حل بهتر چی میتونه باشه؟ 2_برای همان دوبلوک ساختمانی سوال یک اگر بخواهیم یک طبقه روی قسمت سازه فلزی اضافه کنیم آیا راه حلی برای دیواربرشی زدن هست یا اصلا نمیشه روی دیوار برشی برای این مورد اکتفاکرد؟
عکس کاربر
1پاسخ
ضریب نامیعنی چیست و چه کاربردی در طراحی سازه دارد؟
ضریب نامیعنی چیست و چه کاربردی در طراحی سازه دارد؟
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه تعیین سختی جانبی قاب
سلام و درود سختی جانبی قاب 12EI/h3 از کجا اومده؟ چون در فرمول 3EI/L3 هست اما اون 12 از کجا اومده؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .