مقاله تحلیلی: کاربرد میراگر‌های اصطکاکی برای بهبود عملکرد لرزه‌ای بیمارستان سنت وینسنت در اتاوا

مقاله تحلیلی: کاربرد میراگر‌های اصطکاکی برای بهبود عملکرد لرزه‌ای بیمارستان سنت وینسنت در اتاوا

بیمارستان سنت وینسنت از 5 بلوک ساختمان با قاب بتنی 5 طبقه تشکیل شده است. یکی از بلوک‌ها ساختمانی جدید و چهار بلوک دیگر هم ساختمان‌هایی هستند که بین سال 1890 تا اوایل دهه‌ی 1950 ساخته شده‌اند. مقاومت زلزله‌ی سازه‌های موجود بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز آیین نامه‌های ساختمانی امروزی است. از آنجا که بیمارستان‌ها بعد از وقوع حوادث اهمیت زیادی دارند، مهندسان توصیه می‌کنند که سازه‌های موجود باید با مقررات جدید بهسازی می‌شدند.
روش‌های مرسوم بهسازی لرزه‌ای با دیوارهای بتنی یا مهاربند‌های فولادی صلب برای این بیمارستان به دلیل هزینه‌ی بالا و زمان‌بر بودن کارهای پی مناسب نبود. میراگرهای مکمل به همراه سختی مناسب یک راه‌حل مبتکرانه برای بهسازی لرزه‌ای این بیمارستان ارائه می‌دهد. این کار با اضافه کردن میراگرهای اصطکاکی پال در مهاربند فولادی انجام شد.
بیمارستان سنت وینسنت در مرکز شهر اتاوا در کانادا قرار دارد (شکل 1). بیمارستان شامل 5 بلوک به نام‌های A و B و C و D و E است (شکل 2). بلوک E یک ساختمان جدید است. همچنین در حیاط داخلی یک سازه‌ی جدید دهلیز مانند وجود دارد. سازه‌های موجود بین سال 1890 و اوایل دهه‌ی 1950 ساخته شده‌اند. ساختمان‌های 5 طبقه ساختمان‌هایی با قاب بتنی هستند. پوشش بیرونی ساختمان‌ها سنگ بود.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: friction_dampers_for_seismic_upgrade_of1.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
3پاسخ
تعيين پارامترهای میراگر ویسکوز برای اعمال در نرم افزار
با سلام . من روی موضوع بررسی سطح عملکرد قاب های بتن مسلح مجهز به میراگر ویسکوز کار میکنم . و چون نمیخوام زیاد وارد مسایل ریاضی و معادلات طراحی میراگر ها بشم . میخوام از طریق ازمون خطا یک میراگر معرفی کنم و سپس نیرو های محوری ماکزیمم میراگر را برداشت کنم و سپس از یک کاتالوک اماده از میراگر های موجود میراگ متناسب با سازه را انتخاب کنم . اما در برداشت و بدست اوردن و محاسبه پارامتر های میراگر که باید به نرم افزار سپ 2000 معرفی کنم مشکل دارم از جمله توان میراگر (a) و سختی میراگر و ضریب میرایی میراگر . اگر ممکن هست خواهش میکنم به من کمک کنید . حتی اگر کاتالوگ مناسب در این مورد در دسترس دارید یا اینکه منبع خاصی سراغ دارید معرفی کنید.
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست راهنمایی در مورد منطق فازی در یافتن ولتاژ بهینه در MR damper
با سلام من قصد دارم نیروی MR damper را با استفاده از کنترل گر فازی بهینه کنم ، فک می کنم در این حالت سرعت و جابجایی به عنوان ورودی هستند و ولتاژی که نیروی بهینه را ایجاد می کند به عنوان خروجی است ولی نمی دونم در قسمت RULE به عنوان قانون پی باید بنویسم، لطفا راهنماییم کنید
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .