مقاله تحلیلی: پیشگیری از شسته شدن راه با استفاده از دیوارهای حائل

مقاله تحلیلی: پیشگیری از شسته شدن راه با استفاده از دیوارهای حائل

در پاییز سال 2016، طوفانی شدید به یک جاده در شهر گیزبورن نیوزلند برخورد کرد. امواج غول پیکر به شیب خط ساحلی رسید که این موضوع موجب فرسایش ناشی از اشباع شدگی بیش از حد و نبود تکیه گاه شالوده شد. فرسایش موجب شسته شدن قسمتی از شیب جاده شده و خرابی قسمتی از جاده شد.
بر اساس نظر اندرو لاوتون، مدیر نگهداری جاده‌های Tairawhiti، باز نگه داشتن راه‌ها در این ناحیه که در آن طوفان‌ها و سیل‌های زیادی رخ می‌دهد، دشوار می‌باشد. بر اساس گفته لاوتون، یافتن راه حلی که موجب مهار فرسایش و باز ماندن راه‌ها مطابق با فرصت سه ماهه تکمیل پروژه باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است.
ناحیه دچار فرسایش بسیار نزدیک به لایه سنگی شیروانی بود که این موضوع موجب ایجاد یک چالش عظیم در طراحی برای کوربی اشلینگر به عنوان مهندس سازه شد. پیش از ارائه سیستم Redi-Rock (نوعی دیوار حائل با استفاده از بلوک‌های سنگی مخصوص)، اشلینگر انتخاب‌های بسیار کمی داشت. بر اساس نظر اشلینگر، هیچ یک از گزینه‌های معمول در صورتی که ما خواستار باز نگه داشتن راه باشیم، در دسترس نبودند. محل کار دور و هزینه‌های اجرایی بالا موجب شدند تا نصب انکر بسیار گران شود. پس از بررسی دیگر راه حل‌های موجود، اشلینگر Redi-Rock را پس از توصیه همکار خود انتخاب کرد.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: retaining_walls_prevent_roadway.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های amirb

امیر رضا بخشی

دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش سازه دانشگاه فردوسی مشهد، سه سال سابقه ترجمه متون و مقالات تخصصی رشته عمران
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
فاصله میلگرد رکابی در ارتفاع دیوار برشی حائل
سلام و خسته نباشیدخیلی ممنون از سایت خوب و اطلاعات مفیدی که در اختیار مهندسین میزارین.سوالی داشتم از خدمت شما.تو یه سوالی در نظام مهندسی طراحی یه دیوار برشی حائل در برابر فشار خاک،که از میلگردهای رکابی به قطر 12 میلیمتر استفاده شده بود که فاصله میلگردهای رکابی در ارتفاع دیوار 200 میلیمتر و در جهت طول دیوار 300 میلیمتر بود.حالا سوالم اینه که منظور از این فاصله،فاصله مرکز به مرکز میلگردهای رکابیه؟؟؟یا فاصله اینور تا اونور میلگرد رکابی؟یعنی ما در طول دیوار میلگرد رکابی رو میزاریم بعد از بر این میلگرد رکابی تا بر اون یکی میگرد باس 300 میلیمتر باشه ؟؟؟یا نه میلگرد رکابی رو میزاریم از مرکز به مرکز میلگرد رکابی باس 300 میلیمتر باشه؟؟؟
عکس کاربر
2پاسخ
اجرای سازه نگهبان بدون ستون قائم
سلام آیا امکان اجرای سازه نگهبان بدون ستون قائم ان وجود دارد؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .