مقاله تحلیلی: معرفی استفن تیموشنکو (Stephen Timoshenko)

مقاله تحلیلی: معرفی استفن تیموشنکو (Stephen Timoshenko)

استفن پروکوپویچ تیموشنکو اوکراینی یک مهندس آمریکایی بود. او به عنوان پدر مکانیک مهندسی مدرن شناخته می‌شود. او که از اعضای مؤسس آکادمی علوم اوکراین است، آثار مهمی در زمینه‌های مهندسی مکانیک، کشش و مقاومت مصالح دارد که بسیاری از آن‌ها امروز هنوز به طور گسترده استفاده می‌شوند. او کار علمی خود را در امپراتوری روسیه آغاز کرد، تیموشنکو در دوران جنگ داخلی روسیه به یوگسلاوی و سپس به ایالات متحده مهاجرت کرد.
زندگینامه
تیموشنکو در روستای اشپوتیوکا در استان چرنیگوو کشور اوکراین متولد شد. او از سال 1889 تا سال 1896 در مدرسه realnaya به تحصیل پرداخت. دوست و همکلاسی او که بعدها فیزیکدان معروفی در زمینه نیمه هادی‌ها شد، ابرام لوف بود. تیموشنکو تحصیلات خود را برای اخذ مدرک دانشگاهی در موسسه سنت پترزبورگ ادامه داد. پس از فارغ‌التحصیلی در سال 1901، او از سال 1901 تا 1903 در این موسسه ماند و به تدریس پرداخت و پس از آن در سال‌های 1903 تا 1906 در انستیتو پلی تکنیک سن پترزبورگ تحت نظر ویکتور کیرپیچوو کار کرد. او در سال 1905 به مدت یک سال به دانشگاه گوتینگن رفت و در آنجا تحت نظر لودویگ پرانتل کار کرد.

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

stephen_timoshenko.pdf

 

 

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_15119-stephen_timoshenko.pdf334.04 KB
درباره نویسنده
عکس‌های MaryamGol

مریم گلستانی

ده سال سابقه ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی دارای دیپلم زبان از کانون زبان با نمره 95 نمره تافل: 109 (ریدینگ:29، لیسنینگ:29، رایتینگ:29، اسپیکینگ:22) 2ماه سابقه کار در بخش امور بین الملل شرکت تجاری عمرانی (مسول تحقیقات و تماسهای خارجی) 2 سال سابقه کار در طراحی سازه-پل و دیوارهای حائل- در شرکت طرح آفرینان پارس
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .