مقاله تحلیلی: اصول بیمه بلایای طبیعی (مبانی زلزله)

مقاله تحلیلی: اصول بیمه بلایای طبیعی (مبانی زلزله)

هدف از این متن معرفی کسب و کار بیمه و مشکلات بیمه کردن ساختمان‌ها در برابر زلزله است و در آن به اصطلاحات و مفاهیم پایه بیمه شاره می‌شود. مبانی زلزله مجموعه‌ای از گزارش‌ها و موضوعات دیگر مرتبط با بیمه، مانند کاهش فشار اقتصادی و اثر بخشی آیین نامه‌های ساختمانی است. در حالی که این متن بر روی بیمه در برابر زلزله تمرکز خواهد کرد، اما اصول آن نیز به بیمه طوفان و دیگر فجایع طبیعی نیز قابل تعمیم است. با این که اصول بیمه زلزله در هر ایالت یکسان است، اما جزئیات در مورد پوشش بیمه، در دسترس بودن و هزینه آن از شرکتی تا شرکتی دیگر و از ایالتی تا ایالتی دیگر متفاوت است.

در دهه گذشته، صنعت بیمه مقادیر هزینه‌های زیادی برای خسارت‌های ناشی از زلزله و طوفان از جمله 12 میلیارد دلار برای زلزله نورتریج در سال 1994 و 16 میلیارد دلار در سال 1992 برای طوفان اندرو پرداخت کرده است. پس از زلزله‌های 1906 سانفرانسیسکو، 1925 سانتا باربارا و 1933 لانگ بیچ؛ صنعت بیمه به این قضیه پی برد که ممکن است در اثر خسارت‌های ناشی از فجایع طبیعی، مجبور به پرداخت میلیاردها دلار به بیمه شدگان شود.

صنعت بیمه در مواجهه با طیف زیان‌های بزرگ به سه روش واکنش نشان داده است. اول، صنعت بیمه با اعضای کنگره ایالات متحده برای تدوین یک برنامه ملی بیمه بلایای طبیعی همکاری کرد تا ظرفیت بخش خصوصی برای بیمه فجایع طبیعی افزایش یابد. استدلال این صنعت این است که دولت فدرال جریان نقدینگی مورد نیاز برای پرداخت مطالبات پس از رخداد فجایع بزرگ طبیعی را دارد. دوم، صنعت بیمه به دنبال مشورت با دانشمندان و مهندسان بوده است تا اطلاعاتی در خصوص اینکه احتمال وقوع زلزله کجا بیشتر است؟ در کدام سازه‌ها احتمال آسیب زیاد است؟ شرایط خاک و ویژگی‌های ساخت و ساز چه تأثیری بر وارد شدن خسارت به ساختمان دارد؟ کسب کند. سوم، برخی از شرکت‌های بیمه سیاست‌های جدید را نمی‌پذیرند و یا سعی در بازنگری آن‌ها در مناطقی با خطر لرزه‌ای بالا دارند.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

earthquake_basics.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_14594-earthquake_basics.pdf675.93 KB
درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
7پاسخ
چطور می تونم شتابنگاشت های واقعی و خاص ساختگاه مثلا مشهد را برای تحلیل تاریخچه زمانی پیدا کنم؟
روند صحیح به همراه جزییات برای دستیابی به ۷ شتابنگاشت خاص مشهد را توضیح دهید. با تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .