مقاله تحلیلی: مصاحبه اختصاصی با تیم طراح اولین آسمان خراش چوبی لندن

مقاله تحلیلی: مصاحبه اختصاصی با تیم طراح اولین آسمان خراش چوبی لندن

پیشنهاد طراحی یک آسمان خراش چوبی بلند مرتبه 80 طبقه (برج Oakwood) به بوریس جانسون، شهردار لندن داده شد. این برج توسط معماران شرکت طراحی معماری PLP و مهندسان شرکت‌های Smith و Wallwork و محققان دانشگاه کمبریج طراحی شد. این آسمان خراش 300 متری قرار است در Barbican در مرکز لندن ساخته شود و قرار است که 1000 واحد مسکونی داشته باشد. در ساخت این آسمان خراش از 65 هزار متر مکعب الوار سازه‌ای استفاده خواهد شد. کاربرد این الوار سبب می‌شود که 50000 تن کربن دی اکسید توسط این قاب‌های چوبی جذب شود. تیم طراحی همچنین از تحقیقات برای ساخت ساختمان‌های چوبی آینده در لندن نیز بهره می‌گیرد.

تصمیم به استفاده از الوار چوبی با توجه به مزایای بالقوه بسیاری همچون تجدید پذیر بودن و منابع پایدار، کاهش انتشار کربن به نسبت فولاد و بتن، افزایش مقاومت در مقابل آتش، کاهش هزینه‌های ساخت و ساز ناشی از کاهش بار مرده از سازه فوقانی، زیبایی آن و کاهش زمان ساخت و ساز و سر و صدا صورت گرفت.

اتخاذ استراتژی‌های نوین در مهندسی سازه این آسمان خراش 80 طبقه، مزایای استفاده از محصولات چوبی مهندسی شده را در مقایسه با اجزای فولادی و بتنی اثبات خواهد کرد.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

exclusive_interview_with_the_design_team_proposing_for_londons_first_timber_skyscraper.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
6پاسخ
درخواست كمك تز پايان نامه در موضوع طراحی براساس عملکرد ساختمانهای بلند
باعرض خسته نباشید خدمت اساتید محترم موضوع پایان نامه من در مورد طراحی براساس عملکرد ساختمانهای بلند میباشد Performance- Based Seismic Design احتیاج به تز کامل در مورد این موضوع دارم یا اینکه راهنمایی کنید.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه