مقاله تحلیلی: ارتقای استانداردهای زندگی با ساختمان های هوشمند

مقاله تحلیلی: ارتقای استانداردهای زندگی با ساختمان های هوشمند

ساختمان‌ها انرژی زیادی مصرف می‌کنند. با توجه به اطلاعات مرکز بین‌المللی انرژی، تقریباً حدود 40% انرژی جهان توسط ساختمان‌ها مصرف می‌شود. این مصرف روز افزون می‌تواند به علت افزایش تعداد تجهیزات و وسایل برقی در منازل باشد، افزایش استفاده از انرژی میزان اتلاف انرژی و انتشار گاز کربن دی اکسید را افزایش می‌دهد که این موضوع نیاز به استفاده پایدار و کافی از انرژی را پدید می‌آورد. 

میزان استفاده از سیستم‌های مدیریت انرژی ساختمان‌ها در بازار در بالاترین میزان برآورد شده است و انتظار می‌رود که با نرخ قابل توجهی در سراسر جهان رشد پیدا کند. علاوه بر این، جمعیت رو به افزایش و شهرنشینی بیش از حد نیز، بازار را وادار به استفاده از سیستم‌های مدیریت انرژی ساختمان می‌کند.

تکنولوژی ساختمان به‌طور قابل توجهی با زمان تغییر کرده است، مثلاً اتوماسیون ساختمان، ایمنی فیزیکی برای ساختمان و مدیریت انرژی به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته‌اند. تکنولوژی¬های اطلاعات و ارتباطات می‌توانند برای بهبود کیفیت امنیت و ایمنی، بهره‌وری و مدیریت ساختمان استفاده شوند. 

یک ساختمان هوشمند ترکیبی از اجزای مختلف ساختمان و اجرای سیستم مدیریت و ارتباطات در ساختمان است که به کاهش هزینه‌های عملکرد، مصرف انرژی و انتشار کربن از ساختمان‌ها کمک می‌کند. یک ساختمان هوشمند فرصت‌هایی برای ذخیره انرژی ایجاد می‌کند و راجع به آن اطلاعاتی نیز به شما می‌دهد.

تخمین زده می‌شود که تجارت ساختمان هوشمند از 5.73 میلیارد تومان در سال 2016، با یک نرخ رشد مرکب سالانه به میزان 34% در طول ساله‌ای 2016 الی 2021 به میزان 24.73 میلیارد تومان در سال 2021 برسد.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های الهه رحیمی

الهه رحیمی

مهندس سازه
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .