پیغام خطا

Notice: Trying to get property of non-object در taxonomy_term_page() (خط 733 از /home/civilcom/domains/civil808.com/public_html/sites/all/modules/808/custom808/custom808.inc).

دانشگاه کاشان

دانشگاه کاشان

کارت محتوای دانشگاه

دانشگاه کاشان به عنوان اولین مؤسسه آموزش عالی در منطقه کاشان در سال ۱۳۵۲ مجوز تأسیس گرفت و مهرماه ۱۳۵۳ با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در دو رشته ریاضی و فیزیک در مقطع کارشناسی با نام مدرسه عالی علوم کاشان رسماً آغاز به کار کرد.

این مدرسه عالی تا سال ۵۷ زیرنظر مستقیم وزارت آموزش و پرورش به کار خود ادامه داد تا اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و از سال ۱۳۵۸ مدرسه عالی علوم کاشان تحت نظارت دانشگاه اصفهان به مجموعه وزارت فرهنگ و آموزش عالی پیوست. در سال ۱۳۶۲ و پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها این مرکز با تغییر ماهیت رشته‌هایش به رشته‌های دبیری و گسترش رشته‌های علوم انسانی به دانشگاه تربیت معلم تهران وابسته شد.

در سال ۱۳۶۸ با گسترش رشته‌های دانشگاهی به عنوان دانشگاه تربیت معلم کاشان مستقلاً و مستقیماً با وزارت علوم فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه با راه‌اندازی رشته‌های مهندسی در سال ۱۳۷۳ جامعیت دانشگاه کاشان به تصویب شورای گسترش رسید. یک سال بعد دانشکده معماری و هنر نیز با تأکید بر ضرورت‌ها، نیازها و هنر و صنایع منطقه بنیان نهاده شد.

هم اکنون دانشگاه کاشان با بیش از ۷ هزار دانشجو و  قریب به ۱۹۰ رشته گرایش در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و با بهره‌گیری از خدمات علمی و پژوهشی ۳۰۰ عضو هیأت علمی تمام وقت به حرکت رو به رشد خود ادامه می‌دهد.

دانشگاه کاشان دارای ۱۲ دانشکده علوم انسانی، مهندسی، معماری و هنر، شیمی، ریاضی، فیزیک، ادبیات و زبان‌های خارجی، آموزش های الکترونیکی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر، مدیریت و اقتصاد، منابع طبیعی و علوم زمین، مهندسی، پردیس خواهران، پردیس دانشگاهی و پژوهشکده‌های علوم و فناوری نانو و اسانس‌های طبیعی، انرژی، دانشجویی و دو مرکز تحقیقات نجوم و رشد، دو مرکز پژوهشی فرش و کاشان‌شناسی است.

در این بین، پژوهشکده علوم و فناوری نانو، اولین پژوهشکده نانو کشور است و مرکز تحقیقات نجوم نیز یکی از مجهزترین رصدخانه‌های کشور را داراست. در مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز بیش از ۶۰ واحد فناور مستقر هستند.

مساحت پردیس مرکزی دانشگاه ۵۳۰ هکتار است که علاوه بر آن مجموعه‌های واحد خواهران، پردیس دانشگاهی، آزمایشگاه‌های شیمی، مرکز رشد، پژوهشکده اسانس‌های طبیعی در قمصر، رصدخانه دانشگاه در نیاسر و مرکز پژوهشی فرش در خانه‌ تارخی عطارها، در خارج از پردیس مرکزی قرار دارند.

گرایش های عمران دانشگاه:

  • عمران
  • سازه

گرایش های معماری دانشگاه: 

  • معماری
  • فناوری معماری

اطلاعات تماس:

وبسایت
نشانی: کاشان - کیلومتر ۶ بلوار قطب راوندی

تلفن: ۵۵۵۱۱۱۲۱-۰۳۱

کاربران این دانشگاه

#: 12
عکس‌های zahra tahani
زهرا طحانی
نقش‌ها: Vip, همکاران
عضو به مدت: 5 سال 1 ماه
#: 11
عکس‌های meyssam1013
میثم خوبان
نقش‌ها: Vip
عضو به مدت: 4 سال 3 ماه
#: 8
احسان دادار
عضو به مدت: 2 سال 1 ماه
#: 5
سعید عارف پناه
عضو به مدت: 3 سال 5 ماه
#: 2
بهناز داریونی
عضو به مدت: 2 سال 6 ماه
اشتراک در RSS - دانشگاه کاشان