پیغام خطا

  • Notice: Trying to get property of non-object در taxonomy_term_page() (خط 733 از /home/civilcom/domains/civil808.com/public_html/sites/all/modules/808/custom808/custom808.inc).
  • Notice: Trying to get property of non-object در taxonomy_term_page() (خط 733 از /home/civilcom/domains/civil808.com/public_html/sites/all/modules/808/custom808/custom808.inc).
  • Notice: Trying to get property of non-object در taxonomy_term_page() (خط 733 از /home/civilcom/domains/civil808.com/public_html/sites/all/modules/808/custom808/custom808.inc).
  • Notice: Trying to get property of non-object در taxonomy_term_page() (خط 733 از /home/civilcom/domains/civil808.com/public_html/sites/all/modules/808/custom808/custom808.inc).

دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان

کارت محتوای دانشگاه
 دانشگاه اصفهان که به لحاظ قدمت و رشته‌های تحصیلی بزرگ‌ترین دانشگاه در منطقه‌ مرکز کشور می‌باشد، دانشگاهی دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است که پايه‌هاي نخستين آن از سال ۱۳۲۵ شمسي با ايجاد آموزشگاه‌ عالي بهداري اصفهان گذاشته شد. اين آموزشگاه با تعدادي دانشيار در خانه محقري واقع در خيابان احمدآباد کار خود را آغاز کرد و پس از مدتي کوتاه از آنجا به ساختمان شمالي دبيرستان سعدي كه در آن زمان داراي آزمايشگاه نسبتاً مجهزي بود منتقل شد و آزمايشگاه اين دبيرستان مورد استفاده دانشجويان قرار گرفت.
چهار سال پس از آن یعنی در سال ۱۳۲۹ شمسی دانشکده پزشکی اصفهان در جوار آموزشگاه مزبور کار خود را شروع کرد و با داشتن دوره شش ساله تحصیلی و اجازه صدور دیپلم دکتري در پزشکي به دانشجويان پس از نوشتن پايان‌نامه‌ به فعاليت‌هاي آموزشي ادامه داد و بدين ترتيب آموزشگاه عالي بهداري به تدريج تعطيل شد و دانشياران آن به دانشکده پزشكي منتقل شدند و پس از آن تعدادي از پزشكان واجد صلاحيت نيز براي تدريس استخدام گرديدند.
در سال تحصیلی ۳۵-۱۳۳۴ دانشکده داروسازی تشکیل شده به دانشکده پزشکی ملحق گشت و کلاس‌ها و آزمایشگاه‌های آن دانشکده که ساختمان‌هاي مربوط بدان بطور پراكنده در شهر اجاره شده بود، مورد استفاده قرار گرفت.
در سال ۱۳۳۷ دانشکده داروسازی به­ صورت واحدی مستقل درآمد و در همان سال اجازه تأسیس دانشکده ادبیات در اصفهان صادر گردید. این دانشکده از تاریخ ۱۸ آذرماه ۱۳۳۷ فعاليت‌هاي آموزشي خود را شروع کرد. با افزوده شدن دانشکده ادبيات به دانشکده‌هاي پزشکي و داروسازي موجوديت دانشگاه اصفهان تحقق يافت و در ۲۵ آذرماه همان سال رئيس دانشگاه منصوب گرديد.
در سال تحصیلی ۴۲-۱۳۴۱ دبیرخانه دانشگاه اصفهان منحل گردید و دانشکده‌های ادبیات و پزشکی هر يک به­ صورت واحدي مستقل زير نظر اداره کل تعليمات عاليه وزارت فرهنگ وقت در آمد. توضيح اين­که در سال تحصيلي ۴۲-۱۳۴۱ دانشکده داروسازي مجددا به دانشکده پزشكي ملحق گرديد و از پذيرفتن دانشجو براي آن دانشكده خودداري به ­عمل آمد و مانده دانشجويان آن نيز به دانشكده داروسازي تهران اعزام گرديدند.
در مرداد­ماه ۱۳۴۳ دانشکده علوم در جوار دانشکده ادبیات تاسیس و فعالیت‌‌های آموزشی خود را شروع کرد. در مهر­ماه ۱۳۴۴ دانشسرای عالی اصفهان-هم­زمان با دانشسراهاي عالي اهواز و تبريز و مشهد در جوار دانشکده‌­هاي ادبيات و علوم تأسيس گرديد.
در ۱۶ شهریورماه ۱۳۴۶ با تعیین رئیس جدید دانشگاه اصفهان این دانشگاه موجودیت دانشگاهي خود را آغاز کرد. از آن تاريخ تشکيلات دانشگاه صورت نويني به خود گرفت و ساختمان‌هاي مختلفي براي دانشکده‌ها در کوي دانشگاه واقع در هزار جريب ايجاد گرديد و تاسيسات مورد نياز نيز بدان­ها افزوده شد.
در سال تحصیلی ۴۸-۱۳۴۷ دوره شبانه در دانشگاه اصفهان دائر گردید. هم­چنین در این سال دانشسرای عالی اصفهان با تشکيلات وسيع‌تر و برنامه‌اي کامل‌تر گسترش يافت و با نام دانشکده علوم تربيتي فعاليت‌هاي خود را شروع کرد و دوره تحصيلي آن نيز از دو به چهار سال افزايش يافت.
در سال ۱۳۵۲ انستیتو باغبانی تاسیس گردید. این انسیتو در سال ۱۳۵۶ به دانشگاه صنعتی اصفهان منتقل گرديد و اکنون به نام دانشکده کشاورزي در آن دانشگاه به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. در سال ۱۳۵۴ مدرسه عالي کورش سابق به دانشگاه اصفهان واگذار شد و از آن سال با نام دانشکده علوم اداري و اقتصاد فعاليت‌هاي آموزشي خود را آغاز کرد.
در سال ۱۳۵۵ دانشکده زبان‌های خارجی که تا قبل از این تاریخ گروه‌های آن در دانشکده ادبیات فعالیت داشتند، آغاز به­ کار کرد.
در سال ۱۳۶۵ دوره‌های کارشناسی ارشد در رشته‌های اقتصاد، جغرافیا، ریاضی، زمین­شناسي، زيست­شناسي، شيمي، علوم تربيتي و فيزيک در دانشگاه اصفهان تأسيس گرديد. ضمناً در همان سال دانشکده­ های بهداشت، پرستاری، پزشکی، داروسازی و دندان­پزشکی از دانشگاه اصفهان مجزا شده به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتقل گردید. در سال ۱۳۶۷ دانشکده مهندسی با دو رشته مهندسی کامپیوتر (سخت افزار-نرم افزار) و مهندسی عمران- نقشه برداري تاسيس گرديد.
در سال ۱۳۶۹ دوره دکتری ریاضی در دانشگاه اصفهان تاسیس شد. دوره مذکور از سال تحصیلی ۷۲-۱۳۷۱ فعالیت‌هاي آموزشي خود را شروع کرد

دانشکده عمران و حمل و نقل:

با توجه به نیاز کشور به پروژه های عمرانی و گستردگی رشته هاي وابسته به اين حوزه، دانشکده عمران و حمل ونقل در سال ۱۳۹۵ با تجميع گروه هاي عمران و نقشه برداري با گروه هاي موجود دانشکده حمل و نقل تاسيس شد. پيش از اين، گروه نقشه برداري از سال ۶۷، گروه عمران از سال ۸۳ با دانشکده فني و مهندسي فعاليت مي نمودند. همچنين، دانشكده حمل و نقل نيز از سال ۸۷ فعاليت رسمي خود را آغاز نمود.در حال حاضر این دانشکده در ۴ گروه آموزشی و با ۶ گرایش در مقطع دکتری، ۹ گرايش در مقطع کارشناسي ارشد و ۴ گرايش در مقطع کارشناسي فعاليت دارد.امکانات آموزشی و کمک آموزشی دانشکده شامل ۷ آزمایشگاه آموزشی، تحقيقاتي و ۳ كارگاه و ۱ سايت جهت انجام پروژه هاي دانشجويان فعال مي باشد.

دانشکده عمران و حمل و نقل با ۳۲ عضو هیات علمی متخصص به عنوان یکی از دانشکده هاي مطرح کشور، فعاليت آموزشي و پژوهشي بالغ بر ۵۴۲ دانشجوي کارشناسي، ۱۶۲ دانشجوي كارشناسي ارشد و ۲۸ دانشجوي دكتري را عهده دار مي باشد.

 

اطلاعات تماس:

وبسایت

نشانی: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
 کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱

کاربران این دانشگاه

#: 20
عکس‌های asgari.v.m
مسعود عسگری
عضو به مدت: 2 سال 7 ماه
#: 18
نصراله بیگی
عضو به مدت: 9 سال 9 ماه
#: 15
عکس‌های yaserdastani
یاسر داستانی
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 5 سال 5 ماه
#: 14
برهان صادقی
عضو به مدت: 1 سال 4 ماه
#: 13
بهنام مقدس
عضو به مدت: 4 سال 4 ماه
#: 11
سجاد فرنیا
عضو به مدت: 2 سال 3 ماه
#: 10
عکس‌های mogtaba749
مجتبی تقی زاده
عضو به مدت: 4 سال 4 ماه
#: 9
بهزاد جهان پناه
عضو به مدت: 3 سال 11 ماه
#: 6
نسیم دادار
عضو به مدت: 5 سال 4 ماه
#: 5
سید حسین
عضو به مدت: 2 سال 10 ماه
#: 4
عبدالله رسولی
عضو به مدت: 2 سال 1 ماه
#: 2
علیرضا حبیبی
عضو به مدت: 3 سال 12 ماه
#: 1
احمدرضا یزدانی
عضو به مدت: 2 سال 3 ماه
اشتراک در RSS - دانشگاه اصفهان