ایبوک ۵۴: تکنیک های بهسازی لرزه ای سازه ها

ایبوک ۵۴: تکنیک های بهسازی لرزه ای سازه ها

ايران كشوري است زلزله خيز كه با توجه به زلزله هاي مختلف اتفاق افتاده در قرن اخير مي توان ابراز نمود كه هيچ نقطه از اين سرزمين از زلزله مصون نمي باشد. عدم آگاهي صحيح از ابعاد مختلف بحران زلزله، خسارات متعددي در زلزله هاي اخير حادث شده است. زلزله هايي همچون بم و منجیل و . . . اثبات نموده است كه علاوه بر خسارت هاي آني منازل مسكوني، شريانهاي حياتي، مراكز مهم و به عبارت ديگر از دست رفتن ملزومات اوليه زندگي، شاهد خسارتهاي روحي، رواني پس از بحران نيز مي باشيم. اين خسارتها پس از بحران وضعيت اقتصادي، امنيتي مردم بحران زده تا حدود زيادي تهديد مي نمايد در این میان از دست رفتن انسانها در قالب انسانهاي فرهيخته، اربابان هنر و علم و صنعتگران ضربه اي عظيم بر اقتصاد كشورد وارد مي نمايد. کاهش آسیب پذیری ساختمانها در برابر زلزله در دو دهه اخیر یکی از مهمترین چالشها پیش روی نخبگان علمی و سیاسی کشور بوده است . حساسیت این موضوع با توجه به بافت فرسوده نقاط زلزله خیز ، ساخت و ساز بنا ها بدون رعایت استانداردهای اجرایی و نیز استفاده از آیین نامه های طراحی قدیمی در  دهه های گذشته دو چندان شده است . در نتیجه بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود بر حسب اهمیت ساختمانها در برنامه های کلان مدیریتی مطرح گردید و در حال پیشرفت  می باشد. يكي از موثرترين راه كارها براي كاهش خسارات ذكر شده، مديريت قبل از بحران مي باشد. در اين مرحله از مديريت بهسازي لرزه اي سازه هاي موجود، شريانهاي حياتي در كنار آموزش افراد از اهميت بسزايي برخوردار مي باشد. موفقيت در بهسازي لرزه اي كه در نگاه كلي به آن مقاوم سازي لرزه اي اطلاق مي گردد، منوط به آموزش افراد طراح و مجري به فنون و مهارتهاي نوين مقاوم سازي مي باشد.

این ایبوک توسط جناب مهندس الیاسیان و ویژه انتشار در وبسایت Civil808 برایمان ارسال شده است و برای اولین بار از طریق وبسایت 808 منتشر شده است و تمام حقوق مربوط به نشر این جزوه بر عهده مولف و ناشر این مجموعه میباشد

با تشکر از آقای سعید سرفرازی که زحمت ویراستاری و صفحه آرایی این شماره از ایبوک های انتشارات مجازی 808 را بر عهده داشتند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 7,000 تومان
7,000 تومان
پرداخت 7,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

ايمان الياسيان

کارشناس ارشد سازه ، مولف و پژوهشگر
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
مشاوره در زمینه ساختن ماکت و سازه مذهبی
سلام.می خوایم برای ایام فاطمیه یه موکب تقریباً بزرگ درست کنیم و در کنارش یه سری از مکان ها و حادثه ها رو با کمترین هزینه و طبیعی بودن به تصویر بکشیم.کسی می تونه مشاوره بده در این زمینه ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    این فایل مشکل دارد.بعد از دانلود باز نمیشود.
    عکس‌های sasna
    sasna
    سلام ضمن تشکر از اطلاعتان هم اینک مشکلی در باز شدن فایل مشاهده نشد
    عکس‌های Civil808-Admin
    Civil808-Admin