ایبوک ۱۸۳: انواع الگوریتم های بهینه سازی چند هدفه و کاربرد آنها در طرح های ساختمانی

ایبوک ۱۸۳: انواع الگوریتم های بهینه سازی چند هدفه و کاربرد آنها در طرح های ساختمانی

انسان محصور در طبیعت، ذاتا تمام فعالیت‌هایش را به شکلی انجام می‌دهد که در انرژی صرفه‌جویی شود یا ناراحتی و دردش به حداقل برسد این تمایل و اراده به خاطر استفاده از منابع محدود موجود، به منظور بیشینه‌‌‌کردن خروجی یا سود است. اختراعات اولیه اهرم‌ها یا مکانیزم قرقره، به روشنی تمایل بشر را به افزایش بازدهی مکانیکی می‌نمایاند. مثال‌های بی شماری از این دست در تاریخ بشر یافت می‌شود. کتاب‌های دوگلاس وایلد مجموعه‌ی جالبی در مورد ریشه‌ی کلمه بهینه و تعریف طراحی بهین ارائه می‌دهد. تعریف وایلد نقل به مضمون شده و طراحی بهین به شکل "بهترین طراحی قابل قبول بر اساس یک معیار کیفی شایستگی از پیش تعیین شده" تعریف می‌شود.

اهمیت طراحی سازه‌های با وزن کمینه اولین بار توسط صنایع هوا-فضا مورد توجه قرار گرفت که در آن‌ها طراحی سازه‌های هواپیما ‌بیش‌تر با وزن آن کنترل می‌شد تا با هزینه آن. در دیگر صنایع مربوط به سیستم‌های مهندسی ساختمان، مکانیک و خودرو ممکن است هزینه در درجه‌ی اول اهمیت باشد، هر چند که وزن سیستم، هزینه و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. توجه فزاینده به کمبود مواد خام و نقصان شدید منابع انرژی شناخته شده، موجب تمایل به داشتن سازه‌های سبک، کارا و ارزان قیمت‌‌شده است.

Rar- PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
Rar- PDF
اعتبار مورد نیاز : 20,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 20,000 تومان
پرداخت 20,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

حامد فرح آبادی

کارشناس ارشد زلزله
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip را لطفا توضییح دهید هر کار میکنم دانلود نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نقشه کشی با ایتبس میت
سلام دوستان دوره یا موسسه ایو برای تهیه نقشه های بتنی با ایتبس میت کسی شرکت کرده جایی؟ میخوام مو به مو با ایین نامه خودمون نقشه ها کنترل بشه! کسی هست اموزش بده؟
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .