ایبوک ۱۶۴: پنل های بتنی پیش ساخته (کیفیت، مقاومت، سرعت و پایداری)

ایبوک ۱۶۴: پنل های بتنی پیش ساخته (کیفیت، مقاومت، سرعت و پایداری)

در اغلب موارد به دلیل یکپارچگی سازه‌ای زیاد و الزامات کم در فرآیند نگه داری، بتن به عنوان ماده تشکیل دهنده دیوارهای خارجی در ساختمان‌های تجاری انتخاب می‌شود. بر خلاف دیگر مصالح ساختمانی، بتن به بیشترین مقدار مقاومت خود در طی ۳۰ روز اول می‌رسد. ادامه فرآیند کسب مقاومت بتن در طول عمر ساختمان صورت می‌گیرد. از آنجا که سازه با گذر زمان دچار زوال می‌شود، می‌توان گفت که بتن ماده‌ای جالب توجه است که ویژگی متناقضی دارد. فرآیند هیدراتاسیون دلیل این کسب مقاومت غیرمتعارف است. فرایند هیدراتاسیون سبب می‌شود که مواد تشکیل دهنده سیمان دچار کشیدگی و افزایش طول شوند. با افزایش طول، اجزا در هم آمیخته می‌شوند و یک ماده واحد قوی‌تر را تشکیل می‌دهند.
 الزامات کم در فرآیند نگهداری منجر به کمتر شدن هزینه‌ها در طول عمر سازه می‌شوند. سطح تمام شده بتنی را می‌توان در صورت لزوم به راحتی با فشار آب بالا تمیز کرد. بسیاری از این سطوح مثل سطوح تشکیل شده از بتن نما یا سندبلاست، دائمی هستند و هرگز نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد ندارند. درز اجرا شده در محل اتصال پنل‌ها را می‌توان رنگ کرد. با این کار عمر درزها تا بیش از ۱۵ سال افزایش می‌یابد. از آنجا که بتن ماده‌ای بسیار سنگین با قابلیت بالای حفظ گرما است، می‌توان از مزایای آن در مبحث پدیده اثر جرم حرارتی که بعداً مورد بحث قرار می‌گیرد، نیز بهره‌مند شد.

اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

Pdf

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
Pdf
اعتبار مورد نیاز : 3,000 تومان
3,000 تومان
پرداخت 3,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
محاسبه قلاب برای بلند کردن مقاطع پیش ساخته
سلام، برای بلند کردن مقاطع پیش ساخته می خواهیم از قلاب ساخته شده از آرماتور استفاده کنیم. سایز آرماتور و وزنی که می تواند تحمل کند بصورت دستی و یا نرم افزار مورد نظر است و یا مرجعی که بتوانیم از آن کمک بگیریم و یا به آن استناد کنیم. ممنون
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .