ایبوک ۱۱۴: طراحی و تحلیل گسیختگی پیش رونده ساختمان های چند طبقه

ایبوک ۱۱۴: طراحی و تحلیل گسیختگی پیش رونده ساختمان های چند طبقه

امروزه طراحی ساختمان های چند طبقه و به ویژه پروژه های ساختمانی بلند نیازمند توجه بیشتر جهت پیشگیری از وقوع گسیختگی پیش رونده می باشد. در بریتانیا، الزام و قانون مشخص برای طراحی ساختمان هایی بلند تر از یک ارتفاع مشخص وضع شده است و تحویل گزارش تحلیل گسیختگی پیش رونده جداگانه به دپارتمان کنترل ساختمان الزامی می باشد. با توجه به آسیب پذیر بودن ساختمان های بلند در برابر حملات تروریستی، وضع چنین شرایطی ضروری به نظر می رسد. همان طور که در فصل 1 اشاره شد، آیین نامه های طراحی در بریتانیا و آمریکا و همچنین یوروکد، الزامات دقیق جهت محافظت از ساختمان در برابر گسیختگی پیش رونده هنگام طراحی آن را ارائه می کنند؛ بنابراین، در این فصل، روش تحلیل و طراحی پیش رونده به صورت دقیق برای ساختمان های چند طبقه معرفی می شود.

برای یک مهندس، انجام تحلیل گسیختگی پیش رونده با استفاده از برنامه های المان- محدود مانند آباکوس و سپ 2000 نسبت به محاسبات دستی ساده تر خواهد بود؛ بنابراین برای یک مهندس دانش کافی در مورد روش مدل سازی تحلیل گسیختگی پیش رونده حائز اهمیت می باشد. از این رو در این فصل، یک مدل سازی دقیق و روند تحلیل ساختمان با استفاده از آباکوس نشان داده می شود.

 

 اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 3,000 تومان
3,000 تومان
پرداخت 3,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

امیر رضا بخشی

دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش سازه دانشگاه فردوسی مشهد، سه سال سابقه ترجمه متون و مقالات تخصصی رشته عمران
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
درخواست راهنمایی در خصوص تحلیل غیرخطی و خرابی پیش رونده
سلام وقتتون بخیر من پایان نامه ای در زمینه ی خرابی پیش رونده دارم. برای بخش تحلیل های غیر خطیش به کمک و راهنمایی نیاز دارم. کسی هست که بتونه در این زمینه کمکی به من بکنه؟؟؟
عکس کاربر
2پاسخ
روش مدلسازی خرابی پیش رونده در Abaqus
با عرض سلام من برای کار تحقیقاتی خودم می بایست یک تحلیل دینامیکی غیرخطی برای ارزیابی خرابی پیش رونده مدل ماکرو یک قاب فولادی انجام بدم. در یکی از مقالات در این حوزه نوشته بود که با استفاده از دستور remove command در آباکوس ستون مورد نظر رو حذف کرده. لطفا اگر کسی در خصوص نحوه حذف یک عضو دلخواه در خلال تحلیل مدل، اطلاعاتی داره منو راهنمایی کنه با تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .