رادیو 808: شماره 33- مصاحبه با دکتر علی فاخر، عضو هیئت علمی دانشکده فنی تهران

  • بررسی تقلب علمی دانشگاهیان
  • راه های شناخت ژورنال های تقلبی علمی
  • معرفی کتاب مهندسی پی پیشرفته
رادیو 808: شماره 33- مصاحبه با دکتر علی فاخر، عضو هیئت علمی دانشکده فنی تهران

موضوع این مصاحبه، معرفی کتاب مهندسی پی پیشرفته، بررسی تقلب علمی دانشگاهیان و راه های شناخت ژورنال های تقلبی علمی می باشد.

دانلود رزومه علمی دکتر فاخر

همانطور که اطلاع دارید در شماره های اخیر رادیو 808 به طور کلی بیشتر به مسائل سازه و زلزله پرداختیم اما در این شماره برای اینکه کمی موضوعات مورد مصاحبه در رادیو 808 را به سایر گرایش های مهندسی عمران نیز ربط بدهیم به سراغ یکی دیگر از محبوب ترین و پر کاربرد ترین گرایش های ارشد مهندسی عمران رفتیم یعنی مهندسی ژئوتکنیک. میهمان این هفته ما جتاب دکتر علی فاخر عضو هیئت علمی عمران دانشکده فنی دانشگاه تهران میباشند.

جناب دکتر فاخر  در ایران بیشتر در زمینه مکانیک خاک و مهندسی پی شناخته شده هستند، ایشان چندین مقاله در زمینه های مختلف ژئوتکنیک چاپ کردند و تالیفات زیادی در این زمینه دارند که از آن جمله می توان به کتاب روش های پژوهش در ژئوتکنیک، مهندسی پی پیشرفته، ابزار عمومی تحقیق و موارد دیگری که در ابتدای مصاحبه از زبان جناب دکتر علی فاخر خواهید شنید.

در این شماره از جناب مهندس سهیل سروش نیا از اعضای تیم گروه آموزشی 808 جهت اجرا و مهندس روزبه محمدی جهت تصویر برداری مصاحبه ،دعوت کردیم تا ما را در ارائه بهتر  این مصاحبه همراهی کنند.

معرفی کتاب مهندسی پی پیشرفته

 همانطور که اطلاع دارید مهندسي پي اهميت زيادي در طراحي و اجراي پروژه‌هاي عمراني دارد. بنابراين، توجة به آموزش مهندسي پي و در دسترس بودن مراجع مختلف در این زمینه بسيار ضرورت دارد. در همین راستا کتابی را جناب آقای دکتر فاخر توسط انتشارات دانشگاه تهران در این زمینه تحت عنوان مهندسی پی پیشرفته منتشر کردند که در آن تلاش شده که از آخرین دستاوردهاي علمي و عملي استفاده شود. در اين كار هم به آخرين مقالات و نتايج پژوهش‌هاي دانشگاهي توجه شده و هم اينكه راهگشا بودن نتايج تحقيقات دانشگاهي در كارهاي عملي و استقبال از آن‌ها در جوامع حرفه‌اي مورد بررسي قرار گرفته و سعي شده است كه کتاب منطبق با شرايط حرفه‌اي داخل كشور هم باشد و  روش‌ها، مصالح و فن‌آوري‌هاي بومي مورد توجه قرار گیرد.

سرفصل و جزئیات کتاب مهندسی پی پیشرفته دکتر علی فاخر

دانلود فایل صوتی مصاحبه 

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه