رادیو 808: شماره 65- مفهوم توسعه پایدار در مهندسی با حضور دکتر گلرو و دکتر روانشادنیا

  • مفهوم توسعه پایدار
  • معرفی گروه ASSET
  • مدیریت ساخت
  • مهندسی سیستم
  • زیرساخت های عمرانی در کشور
رادیو 808: شماره 65- مفهوم توسعه پایدار در مهندسی با حضور دکتر گلرو و دکتر روانشادنیا
رادیو 808: شماره 65- مفهوم توسعه پایدار در مهندسی با حضور دکتر گلرو و دکتر روانشادنیا

تو این شماره از رادیو 808 به مفهوم توسعه پایدار در مهندسی عمران خواهم پرداخت ، مفهومی بینهایت بزرگ که متاسفانه منابع علمی از قبیل دوره آموزشی  و کتاب   تو این زمینه در کشور ما کمتر یافت میشود.

اگر از شنوندگان دائمی رادیو808 بوده باشید یادتون هست در شماره 55 رادیو 808 با موضوع محیط زیست و توسعه پایدار که با حضور دکتر مکنون برنامه ای خدمت شما تهیه و پخش کرده بودم نیز به این موضوع اشاره داشتم، اما اینبار در این شماره قصد دارم  در ادامه همان مصاحبه ، با اشاره بیشتر به موضوع توسعه پایدار در حمل و نقل و مدیریت ساخت کشوربا هم با جنبه های دیگری از مفهوم توسعه آشنا بشیم. در همین راستا نیز از دو تن از اساتید خبره تو این زمینه در کشور دعوت به مصاحبه نمودم.

در ابتدای این شماره از رادیو 808 گفتگویی دارم با جناب دکتر مهدی روانشادنیا مدیر گروه مدیریت ساخت دانشگاه علوم و تحقیقات تهران که از ایشان سوالاتی در خصوص مفهوم توسعه و راهکار های موجود جهت توسعه پایدار مهندسی در کشور داشتم.

 

 و در ادامه این شماره از رادیو 808 به سراغ یکی  دیگر از اساتید جوان و خاص کشور رفتم فردی که با ایجاد فضای جدید در آموزش دانشگاهی کشور و با پیروی از مفاهیم توسعه پایدار در دانشگاه های نسل سوم دنیا ، اقدام به راه اندازی گروهی با نام ASSET نمود. دکتر امیر گلرو میهمان بخش دوم از این شماره از رادیو 808 میباشند که در ابتدا به دلیل کنجکاوی و سوالاتی که از پیش در ذهنم در ارتباط با فعالیت های گروه ASSET داشتم قدری در این خصوص با ایشان به گفتگو نشستم .

از دو سال و نیم پیش گروه ASSET با هدف شکل دهی برنامه های آموزشی در راستای حوزه توسعه پایدار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مدیریت دکتر گلرو شکل گرفت که نتیجه این گروه برگزاری منظم هر هفته یک وبنار با حضور اساتید داخلی و خارجی کشور از طریق سرویس وب برای دانشجویان و علاقه مندان به حوزه توسعه پایدار است که باعث انتقال تجربیات علمی خاص این اساتید از این طریق به داخل کشور گردید.

علاقه مندان به دریافت اطلاعات وبینار های این گروه میتوانند با ارسال ایمیل به آدرس asset@aut.ac.ir درخواست خود را اعلام دارند تا از این طریق به جمع گروه خبر رسانی این گروه اضافه شوند.

 این شماره از رادیو 808 به دلیل نوع  و تازگی مطالببی که توسط میهمانان آن برای شما عزیزیان بیان میشود از حال و هوای متفاوتی با سایر شماره های رادیو 808 برخوردار است که شما را حتما به شنیدن این شماره از رادیو 808 دعوت میکنم.

 

دانلود فایل صوتی رادیوی شماره 65

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

آشنایی با میهمانان این شماره از رادیو 808: 

دکتر مهدی روانشادنیا

 عضو هیأت علمی و مدیر گروه های راه و ترابری، حمل و نقل و مدیریت ساخت دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

 دکتر روانشادنیا با مدرک دکترای مهندسی عمران در گرایش مهندسی و مدیریت ساخت، دارای بیش از 50 مقاله فارسی و انگلیسی در زمینه های مهندسی، اجرا، قراردادها و مدیریت پروژه های عمرانی است. از جمله کتب وی میتوان به "اصول، مقررات و روش های مدیریت پیمان طرح های عمرانی"، "مرجع مدیریت ماشین آلات عمرانی"، "مرجع مدیریت ایمنی در پروژه های عمرانی"، "ایمنی ماشین آلات عمرانی"، "اصول، روشها و مدیریت قرارداد طرح های عمرانی"، "استاندارد تخریب ساختمان ها"، "آیین نامه ایمنی تخریب سازه ها"، "تأسیسات تولید مصالح سنگی (سنگ شکن)"، "مدلسازی اطلاعات ساختمان سبز" و "از مدیریت پروژه تا مدیریت سبد پروژه ها" اشاره کرد. 

 وبسایت شخصی دکتر روانشادنیا              -                 پروفایل در لینکدین

  

دکتر امیر گل رو

عضو هيئت علمي دانشکده عمران دانشگاه صنعتي اميرکبير(پلي تکنيک تهران)

 مدیر مرکز توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر ASSET  (وبسایت)

صفحه شخصی دانشگاهی               -                پروفایل در لینکدین

 

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .