رادیو 808: شماره 64- مصاحبه اختصاصی با آقای دکتر اعلمی (مدیر نرم افزار طراحی دالهای بتنی پس تنیده ADAPT)

  • تجربیات کارآفرینی عمرانی
  • قابلیت های نرم افزار طراحی دال های پس تنیده ADAPT
رادیو 808: شماره 64- مصاحبه اختصاصی با آقای دکتر اعلمی (مدیر نرم افزار طراحی دالهای بتنی پس تنیده ADAPT)

در اولین شماره از  رادیو 808 در سال 94 این افتخار را دارم تا شما را با یکی دیگر از کارآفرینان خوشنام عمرانی در خارج از کشور آشنا کنم.

در 808 طی سال های اخیر به دلیل نوع تفکر 808 به مقوله آموزش  همواره سعی داشتم مصاحبه های مختلفی با اساتید و کارآفرینان موفق عمرانی در داخل و خارج از کشور داشته باشم چراکه اصل هدف رادیو 808 انتقال آموزش و تجربه به شما مهندسان گرامی میباشد چیزی که اعتقاد دارم در کلاس های درس دانشگاهی و کتاب و فیلم نمیتوان تا این حد مستقیم به آن دست یافت و خوب همواره کارآفرینان دارای کوله باری تجربه برای سایر اقشار جامعه هستند و حالا چه خوبه که عمرانی های عزیز کشورمون هم قدری با نوآوری های انجام شده در همین رشته در دنیا توسط همین ایرانی ها بیشتر آشنا شوند.

اگر طراح دال های پس تنیده در کشور هستید حتما با نرم افزار ADAPT  آشنایی دارید، نرم افزاری که طی 30 سال پیش در زمینه طراحی دال های پس تنیده بتنی در جهان یکه تازی میکند و اتفاقا نظام مهندسی استان تهران هم محاسبات انجام گرفته با این نرم افزار را تائید میکند.

    

اما جدا از موفقیت هایی که این نرم افزار توانسته در میان جامعه مهندسان محاسب سازه دنیا تاثیر ایجاد کند این مصاحبه از یک جنبه دیگر هم حاثز اهمیت است و آنهم آشنا شدن با زندگی شخصی کسی که برای تولید چنین نرم افزاری در کشوری خارج از کشور  خود متحمل هزینه های فراوان شده است تا نه فقط برای پیشبرد اهداف شخصی خود بلکه برای تسهیل کار سایر همکاران و مهندسان خود در جهان نرم افزاری تخصصی ایجاد کند ، در این مصاحبه با هم از زبان جناب دکتر بیژن اعلمی رئیس کمپانی ADAPT  به پای شنیدن  تجربیات شخصی ایشان خواهیم نشست.

دکتر بیژن اعلمی از چهره های شناخته شده این محسوب میشوند که قبل از مهاجرت ایشان به خارج از کشور در سال 1360 ،  استاد و معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف بودند و از این بابت برای جامعه دانشگاهی کشور ما هم پیشکسوتی شناخته شده محسوب میشوند.

قبل از هر چیز ضمن تشکر مجدد از جناب دکتر اعلمی بابت ایجاد این فرصت جهت انتقال این تجربیات امیدوارم توانسته باشم با انتقال این تجربیات پلی شده باشم برای رساندن مهندسان ایرانی به دنیای آرزو ها و تفکرات ذهنی اشان ، چیزی که اصلا برای یک مهندس ایرانی دور از دسترس نیست.

ضمنا  بابت کیفیت نه چندان خوب این مصاحبه عذرخواهی میکنیم ، چراکه به دلیل سکونت جناب دکتر اعلمی در کشور آمریکا  و به دلایلی اجبار  به استفاده از نرم افزار اسکایپ برای ضبط این مصاحبه ، باعث شده است تا نتوانم آنطور که در شماره های پیشین مصاحبه های راه دور خودم در 808 انجام میدادم بتوانم مصاحبه ای با حداکثر کیفیت صوتی برای شما ضبط کنم.

شما را به شنیدن این شماره از رادیو 808 دعوت میکنم.

دانلود فایل ویدیویی مصاحبه

دانلود فایل صوتی مصاحبه

 


برای آشنایی بیشتر با اقای دکتر بیژن اعلمی میتوانید رزومه ایشان را از لینک زیر مشاهده نمائید

رزومه اقای دکتر بیژن اعلمی در لینکدین

علاقه مندان جهت آشنایی بیشتر با نرم افزار طراحی دال های بتنی پس تنیده (Adapt) میتوانند از لینک های زیر سایت شخصی اقای دکتر اعلمی و همچنین نرم افزار Adapt را مشاهده نمایند

وب سایت شخصی آقای دکتر بیژن اعلمی

وب سایت نرم افزار ADAPT

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
در خصوص آموزش ADAPT
با سلام برای شروع آموزش اول کدام دوره را باید تهیه کنم لطفا در خصوص این دوره ها توضیح مختصری بفرمایید که ترتیب خرید آموزش ها به چه وجهی باید باشد ،ممنون
عکس کاربر
2پاسخ
منظور از پس کش کردن کابل چیست؟
پس کش کردن کابل یعنی چه ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .