رادیو 808: شماره 19- مصاحبه با دکتر عباس امین منصور

رادیو 808: شماره 19- مصاحبه با دکتر عباس امین منصور

این مصاحبه با دکتر عباس امین منصور، استاد دانشگاه و رئیس بخش سازه دانشگاه ایلی نوی شیکاگو و با موضوع "طراحی سازه های فولادی مطابق آیین نامه AISC" تهیه و ضبط گردیده است.

 

رزومه جناب دکتر امین منصور

پروفایل دکتر امین منصور در شبکه اجتماعی لینکدین

صفحه شخصی جناب دکتر امین منصور

چند هفته ای بود که در رادیو 808 به دلایل مختلف برنامه نداشتیم اما خبر خوشی داریم برای شنوندگان رادیو 808 اونم اینکه برای هفته های آینده مصاحبه های تخصصی اجرایی با مهندسین و اساتید به نام کشور تدارک دیده ایم که سه تا از این مصاحبه ها در همین هفته ضبط شده است و در روز های آینده از طریق وبسایت ما با این مصاحبه ها و زمان پخش آنها مطلع خواهید شد. همچنین تصمیم گرفتیم فعلا بخش خبر نداشته باشیم چراکه تصمیم داریم این بخش را به اخبار درون 808 تغییر نام بدیم  و با شیوه ای متفاوت از هفته های آینده ادامه بدیم.بنابراین در این شماره تنها با مصاحبه تخصصی با شما خواهیم بود.

در این شماره از رادیو 808 به سراغ یکی دیگر از چهره های بین المللی مهندسی عمران در دنیا رفتیم. این دومین بار است که رادیو 808 با چهره های علمی ایرانی مقیم خارج از ایران و به صورت اینترنتی مصاحبه ای ضبط میکند که بازخورد مصاحبه اینترنتی قبلی ما و همچنین جواب های شما در نظر سنجی هایی که در شبکه های اجتماعی خودمان مطرح کردیم نشان داد که بسیاری از مهندسین ما به دنبال دریافت تجربیات مهندسین خارج از ایران هستند.

بنابراین قصد داریم در هر چند شماره حداقل یک مصاحبه را به اساتید  و چهره های عمرانی مشغول به فعالیت در خارج از کشور اختصاص دهیم. چهره هایی که با خدمات و فعالیت هاشون باعث ایجاد تحول جهانی  در رشته مهندسی عمران شده اند و به عنوان یک ایرانی برای کشورمون در مجامع علمی جهانی افتخار به همراه داشتند.

میهمان این برنامه ما جناب دکتر عباس امین منصور استاد دانشگاه و رئیس بخش سازه دانشگاه ایلی نوی شیکاگو میباشند که با ایشان در ارتباط با مباحث تخصصی مهندسی عمران صحبتی داشتیم. عمده شهرت جناب دکتر عباس امین منصور در رشته عمران  به فرمول های اختصاری با نام ایشون برای روابط اندرکنش نیروهای محوری خمشی در طراحی سازه های فولادی بر میگرده. عمده صحبت این شماره ما با جناب دکتر امین منصور به آیین نامه AISC و روش طراحی حالت حدی و تنش مجازی در طراحی سازه های فولادی بر میگرده

در ادامه صحبت هامون به شیوه فعالیت های عمرانی و آموزش در دانشگاه های کشور آمریکا پرداختیم.  روش آشنایی ما با جناب دکتر امین منصور شبکه اجتماعی لینکدین بوده که باعث شد از آن طریق با ارسال پیام برای ایشان زمینه تدارک ضبط این مصاحبه چیده شود. از همین رو از ایشون سوالاتی در ارتباط با اینترنت و فضای مجازی هم پرسیده ایم

ویدئوکست تصویری قسمت هایی از مصاحبه با جناب دکتر عباس امین منصور از طریق اوو:

دانلود قسمتی از فایل ویدیویی مصاحبه از یوتیوب

دانلود فایل صوتی مصاحبه

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه