رادیو ۸۰۸: شماره ۸۲- مصاحبه با کامران دیبا

  • پاسخ كامران ديبا به نقد بهرام شيردل كه موزه هنرهاي معاصر را دروغ ناميده بود
  • هویت برای کامران دیبا و اثر آن در طرح هایش
  • نگهداری از آثار ملی یا تخریب؟
  • توصیه کامران دیبا به معماران جوان
  • جایگاه نقد و منتقد در معماری
  • گپ صمیمانه با کامران دیبا
رادیو ۸۰۸: شماره ۸۲- مصاحبه با کامران دیبا
رادیو ۸۰۸: شماره ۸۲- مصاحبه با کامران دیبا

این مصاحبه در آبان ماه 95 توسط دپارتمان معماری موسسه آموزشی 808 ضبط و تهیه گردید. برای آشنایی کامل با کامران دیبا  و آثار معماری ارزشمند ایشان در کشور میتوانید به این صفحه مراجعه بفرمایید. همچین میتوانید از وبسایت شخصی کامران دیبا دیدن بفرمایید.

رادیو808 شماره 82= مشاهده فایل ویدئویی مصاحبه با کامران دیبا در 6 بخش

درباره کامران دیبا:

دیبا یکی از معماران صاحب سبک ایرانی است که لیسانس معماری خود را از دانشگاه هاروارد گرفت و طراحی این پارک را یکی از سوغاتی‌های تحصیل خود در آمریکا می داند. بخشی از مهمترین و معروفترین ساختمان‌های او، موزه هنرهای معاصر ایران، فرهنگسرا و پارک نیاوران و پارک شفق است. وی علا‌وه بررشته معماری تحصیلا‌تی، نیز در جامعه شناسی دارد و این امرویژگی‌هایی به دریافتش ازمعماری برای جامعه ی ایرانی داده است که کارهای او را از جهت شکل و محتوا شاخص می سازد. در دوران فعالیتش در ایران، فقط به ایجاد بناهایی پرداخت که کار برد اجتماعی ومردمی دارند. به تلفیق سنت‌های بومی با نیازهای جامعه بشری مدرن علا‌قمند است و این حس را در انواع طرح‌ها و سازه‌هایش به ثبت ‌رسانده. کارهای او به خاطر ترکیب معماری مدرن با سنت‌های آشنای بومی، امضای منحصر به‌فردی دارند. استراحتگاه تابستانی در شهسوار (تنکابن -) پارک پشت سد سفید رود- فرهنگسرای نیاوران- مرکز تجاری گلستان شهرک غرب- نمازخانه پارک لا‌له- باغ دلگشا (نارنجستان ) شیراز- مجموعه ادارات دولتی اصفهان- پروژه باغ -آپارتمان الهیه- پروژه موزه جنگ تهران- پروژه باغ مجسمه ( اجرا نشده .) 


دانلود فایل صوتی گزارش با مسئول فرهنگسرای نیاوران  در ارتباط با وضعیت نگهداری این موزه

دانلود فایل ویدیویی مصاحبه

برای مطالعه فایل متنی این مصاحبه در 6 بخش  میتوانید به این صفحات مراجعه بفرمایید:

بخش اول             -           بخش دوم

بخش سوم             -           بخش چهارم

بخش پنجم             -           بخش ششم

 مطالب مرتبط:

برخی از کتب در ارتباط با کامران دیبا:

مشاهده بخش اول از این مصاحبه رادیویی ، برای مشاهده سایر بخش ها به این صفحه مراجعه بفرمایید.

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .