رادیو 808: شماره 58- درس هایی از زلزله مورموری ایلام، بررسی آوارشناسی و آواربرداری

  • درس هایی از زلزله مورموری ایلام
  • بررسی آوارشناسی و آوار برداری
  • بررسی مدیریت بحران پس از زلزله
  • بررسی نکات ایمنی هنگام زلزله
رادیو 808: شماره 58- درس هایی از زلزله مورموری ایلام، بررسی آوارشناسی و آواربرداری

هما نطور که اطلاع داریم؛ کشور عزیزمان ایران یکی از زلزله خیز ترین کشورهای جهان است. تو این چند سال گذشته هم ؛ کشورمان زلزله های زیادی رو تجربه کرده که هر کدام از آنها میتواند برای ما درس بزرگی باشد و چیزهای زیادی رو به من و شما یاد بدهد. سال 92 هم یکی از اون سالهایی بود که زلزله های زیادی تو کشورمان رخ داد. مهمترینش هم زلزله ورزقان آذربایجان شرقی  بود. ولی اون زلزله ای رو که ما قصد داریم تو این شماره از رادیو 808 بهش بپردازیم ؛ زلزله مورموری ایلام است. خوشبختانه این زلزله خسارت جانی زیادی رو در پی نداشت. ولی خسارات مالی بسیاری را به هموطنان عزیزمان در این منطقه تحمیل کرد.

وبسایت رسمی گروه نجات موج پیشرو

 مهندس علیرضا سعیدی (کارشناس ارشد برنامه ریزی منطقه ای و مدرس دوره های ایمنی ؛ آواربرداری و مدیریت بحران) ؛ از کارشناسان برجسته کشورمان هستند که برای بررسی منطقه زلزله زده مورموری ایلام ؛ به آنجااعزام شدند. و البته چیزهای را آنجا مشاهده کردند و شنیدند که میتواند برای همه ما جالب باشد.

در همین راستا ؛ کانون فارغ التحصیلان عمران دانشگاه صنعتی شریف که با جلسات سخنرانی و سمینارهایی که برگزار می کنند به واقع خدمتی ارزنده به جامعه دانشجویی و مهندسی عمران کشورمون میکنند ؛ تصمیم گرفتند تو یکی از همین جلسات سخنرانیشون ؛ از آقای مهندس سعیدی دعوت کنند تا تحت عنوان سمیناری به نام "درس هایی از زلزله مورموری ایلام" ؛  تمام اون چیزهایی را که در  منطقه مورموری ایلام دیدند و شنیدند رو برای حضار و البته شوندگان همیشگی 808 ؛ بازگو کنند.

این جلسه سخنرانی در 24 شهریور سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و توسط تیم فنی رایو 808 تهیه و ضبط گردید تا در شماره مهر ماه از رادیو808 ؛ خدمت شما دوستان عزیزمون تقدیم شود.

دانلود فایل صوتی

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
67پاسخ
برنامع چکر (CHECHER)

با سلام- فونت های برنامع چکر (CHECHER) ناخوانا هستش میتونی فونتهاش رو برامون بفرستید؟

عکس کاربر
19پاسخ
بررسی لرزه ای یک تونل حفر شده با بارگذاری دوجهته
سلام برای یک تونل قصد دارم بارگذاری دوجهته (افقی) با زلزله واقعی انجام بدم برای اصلاح و اعمال شتابنگاشت ها در دو جهت چه مبنا و مرجعی استفاده کنم بهتره؟ باتشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    سلام متشکر
    علت بیان شد، به دلایلی ناچار به حذف بخشی از متن بودیم

    عکس‌های مدیریت کل سایت
    مدیریت کل سایت

    سلام عالی بود ولی چرا توضیح اون قسمت که گفته بود چرا ساختمان ها یک طرفش خراب میشه رو حذف کرده بودید؟

    عکس‌های vn555
    vn555

    علت این بود که در انتها بحث های اجتماعی مربوط به زلزله بیان میشد که به دلایلی نتیجه این شد که بخش انتهایی حذف گردد.

    خیلی خوب بود نمی دونم چرا تا انتها پخش نشد.

    عکس‌های reza.kiani
    reza.kiani