ساخت سریع پل، Accelerated Bridge Construction

ساخت سریع پل، Accelerated Bridge Construction

ساخت سریع پل، Accelerated Bridge Construction

ABC یک تغییر الگو در برنامه‌ریزی پروژه و رویکرد تدارکات در جایی است که نیاز به حداقل کردن تاثیرات حرکت وجود دارد که به دلیل فعالیت‌های ساخت و ساز در محل رخ می‌دهد.

مزایای ذاتی رویکرد ABC

  • بهبود امنیت
  • بهبود کیفیت
  • بهبود طول عمر
  • بهبود هزینه‌های اجتماعی
  • بهبود اثرات زیست‌محیطی

از دیدگاه مهندسی مالک، ABC ممکن است نیاز به تغییری در نحوه پیاده‌سازی پروژه و نحوه توجیه آن داشته باشد. به همین ترتیب، ابزارهای برنامه‌ریزی پروژه با راه حل‌های نوآورانه برای کمک به ساده‌سازی روند توسعه و اجرای موفقیت‌آمیز ABC ارائه شده‌اند.

ساخت پل سریع (ABC):

ABC، ساخت پل با استفاده از برنامه‌های نوین، طراحی، مواد و روش‌های ساخت و ساز به شیوه‌ای ایمن و با هزینه‌ای موثر برای کاهش زمان ساخت و ساز داخلی است که در هنگام ساخت پل‌های جدید و یا جایگزینی و بازسازی پل‌های موجود استفاده می‌شود.

مواردی که ABC آنها را بهبود می‌بخشد عبارتند از:

  1. ساخت سازه سایت
  2. کل زمان تحویل پروژه
  3. ایمنی محل کار برای حمل و نقل عمومی

مواردی که ABC کاهش می‌دهد عبارتند از:

  1. اثرات ترافیکی
  2. زمان ساخت و ساز در محل
  3. تاخیر زمان مربوط به آب و هوا

یک دلیل رایج استفاده از ABC، کاهش اثرات ترافیکی (اثرات تحرک) است، زیرا ایمنی حمل و نقل عمومی و جریان شبکه حمل و نقل به صورت مستقیم تحت تاثیر فعالیت‌های مرتبط با ساخت و ساز در محل است.

با این حال، دیگر دلایل مشترک و به همان اندازه قابل قبول برای استفاده از ABC مسائل مربوط به سازگاری با سایت را حل می‌کند. اغلب اوقات، استفاده گران‌قیمت از یک سازه موقتی، مکان‌های راه دور سایت و دوره‌های ساخت و ساز محدود، فرصت‌هایی را ارائه می‌دهند که در آن استفاده از روش‌های ABC می‌تواند راه‌حل‌های عملی و اقتصادی بیشتری را برای آنهایی که استفاده از روش‌های ساخت و ساز متعارف را پیشنهاد می‌دهند، ارائه دهد.

چرا استفاده از فناوری ABC؟

تقریبا یک چهارم از ۶۰۰٬۰۰۰ پل کشور آمریکا نیاز به تعمیر، بازسازی و یا جابجایی دارند. با این حال، کارهایی که از فعالیت‌های ساختمانی در محل انجام می‌شود، می‌توانند اثرات اجتماعی قابل توجهی برای تحرک و ایمنی داشته باشند. در بسیاری از موارد، هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم انحراف ترافیک ناشی از خسارت پل در طول ساخت و ساز، می‌تواند از هزینه‌های ساخت و ساز فراتر رود. به عنوان مثال، تعطیلی کامل خطوط در مراکز بزرگ شهری و یا بزرگراه‌ها با حجم ترافیک سنگین می‌تواند تاثیر اقتصادی قابل توجهی روی فعالیت‌های تجاری و صنعتی در منطقه داشته باشد. بسته شدن خطوط و فعالیت‌های سایر پل‌ها که در کنار ترافیک رخ می‌دهد، همچنین می‌تواند منجر به مسائل ایمنی شود. با توجه به اثرات ایمنی و اقتصادی بالقوه، به حداقل رساندن قطع ترافیک، یک هدف است که باید در هنگام برنامه‌ریزی برای پروژه‌های ساختمانی مربوط به پل، در الویت بالاتری قرار بگیرد.

سنجش زمان برای ABC:

برای سنجش اثربخشی ABC، دو سناریوی زمانی استفاده می‌شود:

1. مدت زمان ساخت و ساز در محل

مدت زمان ساخت و ساز در محل، دوره زمانی است که یک پیمانکار، محل سایت پروژه را تا زمانی که تمام فعالیت‌های مربوط به ساخت و ساز حذف شده است، تغیی می‌دهد. این موضوع شامل حذف نگهداری ترافیک، مواد، تجهیزات و پرسنل است، اما محدود به آن نیست.

2. مدت زمان اثر تحرک

هر دوره زمانی که جریان ترافیک از شبکه حمل و نقل به علت فعالیت‌های ساخت و ساز در محل، کاهش می‌یابد.

  • سطح ۱: اثرات ترافیکی در عرض ۱ تا ۲۴ ساعت
  • سطح ۲: اثرات ترافیکی در عرض ۳ روز
  • سطح ۳: اثرات ترافیکی در عرض ۲ هفته
  • سطح ۴: اثرات ترافیکی در عرض ۳ ماه
  • سطح ۵: برنامه کلی پروژه به طور قابل توجهی از ماه به سال کاهش می‌یابد.

منبع: Federal Highway Administration

تهیه‌کننده: محبوبه پوریوسفی

اخبار

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - ساخت سریع پل، Accelerated Bridge Construction