یورگ اشلایخ، Jorg Schlaich

یورگ اشلایخ، Jorg Schlaich

یورگ اشلایخ، Jorg Schlaich

یورگ اشلایخ متولد سال ۱۹۳۴، مهندس سازه آلمانی است و برای کارهای خلاقانه خود در طراحی پل‌ها، سقف‌های با دهانه‌های بزرگ و دیگر سازه‌های پیچیده شناخته شده است. او یکی از بنیان‌گذاران شرکت مشاوره و مهندسی سازه اشلایخ برگمان و برادر معمار بریجیت اشلایخ پیترهانس است.

یورگ اشلایخ، معماری و مهندسی را از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۵ در دانشگاه اشتوتگارد قبل از کامل کردن مطالعاتش در دانشگاه فنی برلین در سال ۱۹۵۹، مطالعه کرد.

اشلایخ مسئول ساخت «آلستر اسچوییم هال» در هامبورگ و مهم‌تر از آن، استادیوم «المپیک مونیخ» بوده است. وی در سال ۱۹۷۴ در دانشگاه اشتوتگارد تحصیلات خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۸۰ شرکت خود با نام اشلایخ برگمان را تاسیس کرد.

وی در سال ۱۹۹۳ با سقف «ساختمان گاتلیب دیملر» در اشتوتگارت، اصل «اسپیچنراید» را به مهندسی ساختمان معرفی کرد. در واقع این اصل برای اولین بار در تاریخ مهندسی سازه توسط مهندس ایتالیایی «ماسیمو ماجوویکی» طراح سقف «استادیوم المپیک» رم (ساخته شده در سال ۱۹۹۰، سه سال قبل از «ساختمان گاتلیب دیملر») مطرح شده بود. از آن زمان، شرکت او با موفقیت روی پروژه‌های ورزشگاه در سراسر جهان کار کرده است.

سازه‌های دیگر شامل برج مشاهیر در کیلسبرگ پارک اشتوتگارد نیز از کارهای اوست. او همچنین توسعه‌دهنده‌ی برج خورشیدی (دودکش خورشیدی) است و با اختراع مدل مهار و ستون برای بتن مسلح اعتبار زیادی را به دست آورده است.

 

در حال حاضر هیچ محتوایی با این واژه طبقه‌بندی نشده است.

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - یورگ اشلایخ، Jorg Schlaich