نرم افزار RocPlane

نرم افزار RocPlane

نرم افزار RocPlane

RocPlane یک ابزار نرم‌افزاری برای آنالیز و طراحی پایدار شیب سنگی دو وجهی است. RocPlane ایجاد سریع مدل‌های مسطح را آسان می‌کند و آن‌ها را در هر دو حالت دو و سه بعدی نمایش می‌دهد و نتایج آنالیز را ارزیابی می‌کند. RocPlane شامل ویژگی‌های سودمند زیادی است که به کاربر اجازه می‌دهد که به سرعت مدل‌ها را بسازد، تغییر دهد و اجرا کند.

RocPlane همچنین شامل ویژگی‌هایی برای راحتی نتایج آنالیز، تولید ارقام و نمودارها و تهیه خلاصه مناسبی از مدل‌ها و نتایج است. ویژگی‌های عمومی گزارش RocPlane به طور خاصی برای مهندسین سودمند است. این اطلاعات به طراحان کمک می‌کنند تا بتوانند به سرعت با افرادی که دانش مهندسی شیب متفاوتی دارند، ارتباط برقرار کنند.

رابط کاربری RocPlane شامل یک نمایشگر چند تکه چهار نمایی با یک نمای بالا، جلو، کنار و نمای پرسپکتیو سه بعدی است. گوه‌ها می‌توانند روی شیب از جایی به جای دیگر منتقل شوند و مدل‌ها می‌توانند در نمای پرسپکتیو در هر زاویه‌ای بچرخند.

ویژگی‌های RocPlane

۱- رابط

۲- آرماتورگذاری

۳- آنالیز حساسیت

۴- تحلیل آماری

۱- رابط:

  • نمایش ویژگی‌ها: RocPlane کاربر را قادر می‌سازد که محیط گوه سه بعدی و نمای جانبی دو بعدی را با تغییر طرح‌های رنگی و آیتم‌ها برای نمایش به دلخواه خود بسازد.
  • گزینه‌ی Grayscale: گزینه‌ی Grayscale به کاربر اجازه می‌دهد که همه نماهای سیاه و سفید را با یک کلیلک موس تبدیل کند. این تابع در نمای گوه‌ی سه بعدی و نمودارهای مختلف به خوبی در دسترس است. این امر می‌تواند برای زمانی که صفحه سیاه و سفید ضبط می‌شود یا نسخه‌های چاپی لازمند، سودمند باشد.
  • نمای دو بعدی جانبی: RocPlane یک نمای جدید که فقط مدل گوه‌ی دو بعدی را نمایش می‌دهد، تولید کند. نمای دو بعدی می‌تواند طول مدل و زاویه‌ها، همچنین جدول‌های نتایج تحلیل و داده‌های ورودی را نمایش دهد.
  •  InfoViewer: گزینه‌ی InfoViewer در منوی Analaysis یا نوار ابزار، خلاصه‌ای از پارامترهای مدل Rocplane را نمایش و نتایج آنالیز را از دید خود نشان می‌دهد.
  • خصوصیات نمودار: RocPlane کاربر را قادر می‌سازد که علامت محورها، مرزها، عنوان نمودارها و طرح‌های رنگی رسم‌های حساسیت، هیستوگرام، رسم‌های تجمعی و رسم‌های پراکنده را به دلخواه خود بسازد.
  • اتوماتیک کردن اکسل: هر طرحی که در RocPlane تولید شده است (مانند هیستوگرام، طرح‌های تجمعی، طرح‌های پراکنده، طرح‌های حساسیت) می‌تواند به آسانی با یک کلیک ساده موس به اکسل داده شود. این تابع، نقاط داده‌های طرح اصلی و تولید شده را به طور خودکار در یک طرح اکسل، لیست می‌کند.
  • صدور داده‌های آماری: گزینه‌ی Export Dataset در منوی Statistics به کاربر اجازه می‌دهد که داده‌های خام را از آنالیزهای احتمالی به یک کلیپ‌برد، یک فایل، یا فرمت اکسل برای پردازش‌های بعدی، صادر کند. هر داده یا همه داده‌های تولید شده با آنالیزهای احتمالی می‌توانند به طور همزمان صادر شوند.

۲- آرماتورگذاری

قرار دادن پیچ در RocPlane ساده است. پیچ‌ها به صورت جداگانه مدل گوه با حرکت دادن مکان‌نما به بالا یا جلو اضافه می‌شوند. پیچ‌ها در RocPlane دارای ویژگی‌های زیر هستند:

۱. جاگیری ساده

۲. تعریف ظرفیت و طول بار برای هر پیچ؛ ظرفیت پیچ به عنوان یک نیرو در هر نقطه با توجه به فاصله‌ی پیچ‌ها در جهت خارج از فضا. وارد می‌شود.

۳. بهینه‌سازی محاسبه جهت‌یابی پیچ‌ها برای یک ضریب اطمینان.

۴. مدل‌های پیچ فعال یا مقاوم

۵. محاسبه فوری ایمنی بعد از اضافه کردن مهار

۶. اضافه کردن/حذف/تغییر ساده پیچ مهار منفرد

 

۳- آنالیز حساسیت

در تحلیل RocPlane، آنالیز حساسیت به کاربر اجازه می‌دهد که حساسیت ضریب اطمینان را برای تغییر در متغیرهای ورودی تعیین کند. این کار با تغییر یک متغیر در زمان، با ثابت نگه داشتن متغیرهای دیگر و رسم یک نمودار ضریب اطمینان بر حسب متغیر انجام می‌شود.

کاربر همچنین می‌تواند رسم‌هایی با پارامترهای متعدد برای تعیین اینکه کدام یک بیشترین تاثیر را روی ضریب اطمینان دارند، تولید کند.

۴‌- تحلیل آماری

۱. آنالیز مونت کارلو و مکعب لاتین هایپر

۲. خروجی گرافیکی داه آماری-نمودار هیستوگرام و نمودار تجمعی

۳. نمودارهای پراکنده

۴. ضرایب همبستگی

۵. همبستگی بین چسبندگی و زاویه اصطکاک (فقط به مدل‌های آماری اعمال می‌شود)

۶. گوه‌های اخیرا انتخاب شده

منبع: rocscience

مترجم و تهیه کننده: محبوبه پوریوسفی

در حال حاضر هیچ محتوایی با این واژه طبقه‌بندی نشده است.

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - نرم افزار RocPlane