طراحی فروشگاه، Shop Architecture

طراحی فروشگاه، Shop Architecture

طراحی فروشگاه، Shop Architecture

فروشگاه را می‌توان هر واحد تجاری مستقل دانست، خواه مغازه‌ای کوچک تا پاساژی بزرگ. هر فروشگاه را می‌توان در دو بخش طراحی کرد: بخش بیرونی و بخش درونی.

بخش بیرونی فروشگاه شامل نما، ویترین، محوطه، تابلو و هر آنچه از بیرون قابل درک است می‌شود و بخش درونی که طراحی داخلی فروشگاه است، بعد از ورود به فضای داخلی قابل درک است. چگونگی برقراری ارتباط میان این دو بخش از اساسی‌ترین تصمیمات طراحان در آغاز طراحی است.

  • طراحی ویترین و سیمای خارجی: مهم‌ترین عنصر در طراحی جداره خارجی فروشگاه ویترین است. در بسیاری از موارد طول ویترین در تعیین قیمت ملک فروشگاه اثر مستقیم دارد. معمولا سعی صاحبان فروشگاه‌ها بر این است که تمامی جداره خارجی را به ویترین اختصاص دهند ولی طراحان راهکارهای دیگری نیز برای افزایش جلوه خارجی فروشگاه در سر دارند. ویترین بسته و ویترین باز دو رویکرد مختلف به طراحی ویترین هستند که هر کدام می‌توانند مزایایی در جلب نظر مشتریان داشته باشند.
  • طراحی فضای داخلی و مبلمان فروشگاه: دست طراحان در آراستن فضای داخلی فروشگاه‌ها بسیار باز است و در سالیان اخیر شاهد طرح‌های خیره‌کننده‌ای در زمینه طراحی داخلی فروشگاهی بوده‌ایم. در هر کدام از طرح‌های شاخص تکیه طراح بر چند المان اصلی متمرکز است؛ هر یک از عناصر اصلی فضای داخلی همچون دیوار، کف، سقف و عناصر ساختاری مانند تیر، ستون و پلکان می‌توانند به نقطه تاکیدی در طراحی بدل شوند. طراحی خلاقانه قفسه‌بندی و مبلمان و استفاده از نورپردازی، رنگ و بافت باعث زیبایی و تنوع بسیار در طرح‌های فروشگاهی شده است.

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - طراحی فروشگاه، Shop Architecture