اپلیکیشن های عمران و معماری، Civil Engineering Applications

اپلیکیشن های عمرانی، Civil Engineering Applications

اپلیکیشن های عمران و معماری، Civil Engineering Applications

اپلیکیشن (Application) نوعی نرم‌افزار کامپیوتری است که برای استفاده کاربر طراحی می‌شود.

اکثر نرم‌افزارهایی که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم شامل این تعریف می‌شوند و تنها نرم‌افزارهای سیستم نظیر سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی جزء اپلیکیشن‌ها محسوب نمی‌شوند.

این روزها که بازار تبلت و گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل داغ است حتماً این لغت زیاد به گوشتان خورده است.

کامپیوترهای تبلت و گوشی‌های هوشمند هم مانند هر کامپیوتری دارای نرم‌افزارهای مختلف هستند. در بازار نرم‌افزارهای دستگاه‌‌های قابل حمل لغت «اپلیکیشن» یا به اختصار App بیشتر از لغت «نرم‌افزار» جا افتاده‌است و این لغت دقیقاً همان معنی «نرم‌افزار کاربردی» می‌دهد.

اپلیکیشن‌ موبایل عبارت‌است از از نرم افزارهایی که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه دارند و مستقیماً درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهند. اپلیکیشن ها در موبایل به صورت مستقیم دستوری را انجام می‌دهند که کاملاً برای کاربران ملموس و قابل رؤیت است. 

با توسعه گوشی‌های هوشمند و آیپد استفاده از اپلیکیشن‌ها در فعالیت‌های روزمره و حرفه‌ای برای پیشبرد سریع کار به سرعت در حال پیشرفت است. گرایش‌های مهندسی از جمله مهندسی عمران، اپلیکیشن‌های تخصصی متعددی هرروزه در حال ارائه و طراحی هستند. بویژه، کمپانی‌های تولید نرم افزار‌های کامپیوتری، انجمن‌ها و مراکز تخصصی بسیاری در این زمینه اقدام نموده و اپلیکیشن‌های مختص خود را ارائه داده‌اند. در ادامه این صفحه لینک‌هایی برای معرفی برخی از اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌های پرکاربرد داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

فیلم

اخبار

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - اپلیکیشن های عمران و معماری، Civil Engineering Applications