موسسه بين‌ المللی بتن آمریکا ACI

موسسه بين‌ المللی بتن آمریکا ACI

موسسه بين‌ المللی بتن آمریکا ACI

موسسه بین‌المللی بتن امریکا ACI یكی از معتبرترین مؤسسات علمی و فنی در جهان است كه در سال ۱۹۰۴ در آمریكا تاسیس گردید.

این مؤسسه غیر انتفاعی كه بیش از یكصد سال از عمر خود را سپری كرده است با هدف آموزش حرفه‌ای، فنی و مهندسی، تحقیقات علمی، پژوهش و توسعه آیین نامه و استانداردهای طراحی و اجرای سازه‌های بتنی و مواد و مصالح مربوطه در سطح جهان فعالیت می‌كند.

با گذشت زمان موسسه ACI بعلت كوشش‌های علمی و آموزشی فراوان و موثر مورد توجه جوامع مهندسی عمران در كشورهای مختلف جهان قرار گرفت و این جوامع بر آن شدند تا شاخه‌ای از این موسسه را در كشورهای خود ایجاد نمایند و در نهایت این تلاش‌ها به جایی رسید كه aهم اكنونACIدر جهان بیش از۱۰۰ شاخه دارد.

امروزه موسسه ACI با هدفی فراتر از هدف اولیه به سازماندهی كردن تلاش اعضاء برای ارائه خدمات عمومی غیر انتفاعی، جمع آوری و ارایه و انتشار اطلاعات به منظور اصلاح طراحی، تولید، كاربرد و نگهداری از تولیدات بتنی می‌پردازد.

موسسه ACI دارای بیش از ۳۰۰ كمیته علمی، فنی و پژوهشی است كه هر كدام از این كمیته‌ها به بررسی و تدوین استاندارد در زمینه یكی از موضوعات مرتبط با بتن می‌پردازند برای مثال كمیته ۲۱۲ به بررسی و پژوهش پیرامون افزودنی‌های شیمیایی بتن و كمیته ۵۱۵ به بررسی و پژوهش پیرامون روش‌های محافظت از بتن می‌پردازد.

موسسهACI همچنین هر ماه اقدام به انتشار نشریه بین‌المللی بتن (Concrete International)، ژورنال‌های مواد و مصالح، ژورنال سازه‌ای، مجموعه ۶ جلدی مرجع (ACI manual of concrete practice)، خبرنامه و ویژه نامه‌های مختلف می نماید.

ACI همچنین هر ساله در آمریكا اقدام به برگزاری دوهمایش در بهار و پائیز می‌نماید كه در این همایش‌ها برنام‌ های مختلفی چون ارایه مقالات علمی و كاربردی، بررسی دستاوردهای یكساله كمیته‌ها و تدوین و تصویب آن‌ها، برگزاری مسابقات دانشجویی در زمینه تكنولوژی بتن و برگزاری نشست مشترك بین مدیران و نمایندگان صنعت و اساتید دانشگاه اجراء می‌گردد. موسسهACI همچنین هر ساله كنفرانس‌های علمی بین‌المللی و میز‌گردهای منطقه‌ای را در سطح جهان برگزار می‌نماید كه در آن‌ها، ضمن ارائه مقالات علمی متنوع به بررسی موقعیت‌ها و فرصت‌های شاخه‌های موسسهACI در منطقه و جهان می‌پردازند.

آشنایی با موسسه بین المللی بتن امریکا- (ACI) شاخه ایران

موسسه بین المللی بتن امریکا -(ACI)شاخه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از جانب موسسه بین المللی بتن امریکا ACI رسمیت یافت اما بعلت مشكلات موجود، در سال ۱۳۷۴ با دریافت مجوز از موسسه بین‌المللی بتن آمریکا توسط مهندس احمدوند دوباره فعالیت خود را آغاز نمود.

از آنجائیكه هدف این موسسه ارتقاء سطح دانش فنی و مهندسی جامعه مهندسی كشور، ترویج و تدوین استانداردهای طراحی، اجرا و نگهداری سازه‌های بتنی، آموزش دست اندركاران صنعت بتن كشور بوده است. این شاخه با تدوین برنامه‌های مناسب و اجرای آنها موفق گردیده تا سهم بسزایی را در تحولات كیفی سازمان و اجرای مهندسی عمران و بالاخص بتن در كشور ایفا نماید. حجم فعالیت‌های گسترده موسسه ACI - شاخه ایران به اندازه‌ای بوده است كه این شاخه در سال ۲۰۰۰ از میان ۱۰۰ شاخه ACI در سراسر جهان بعنوان شاخه برجسته (Outstanding Chapter) و در سالهای ۲۰۱۲ - ۲۰۰۳ بطور متوالی جایزه شاخه عالی (ACI Excellent chapter) را بخود اختصاص داده است.

اخبار

محصول

آيين نامه ACI 318-11 طراحي سازه‌هاي بتني و تفسير
فروشگاه
تخفیف 20 درصد
قیمت: 50,000 تومان
50,000 تومان
نا موجود
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
سازه
بتن و سازه های بتنی
زلزله
علم عمران
سایر
دانشگاهی (رفرنس)
کمک آموزشی
جزييات آرماتورگذاري لرزه‌اي در مناطق زلزله‌خيز طبق ACI 318-11 و مبحث نهم مقررات ملي ساختمان
قیمت: 11,000 تومان
11,000 تومان
نا موجود
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
سازه
زلزله
اجرائیات(ضوابط ،روش های اجرایی و اصول ساخت)
اجرایی
علم عمران
کمک آموزشی

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - موسسه بين‌ المللی بتن آمریکا ACI