ساخت و ساز، Construction

ساخت و ساز، Construction

ساخت و ساز، Construction

ساخت و ساز عبارتند از تلفیق علم و و هنر برای خلق یک سازه، یک سازمان یا یک سیستم. ساخت و ساز با فرایند ساخت یک ساختمان یا یک ابر سازه گویند. ساخت و ساز فرایندی متفاوت نسبت به تولید است. در تولیدات کارخانه‌ای، یک سری مواد یکسان تولید می‌شود در حالیکه ساخت و ساز معمولا به درخواست یک کارفرما در مکانی ایجاد می‌شود. در کشورهای توسعه یافته، صنعت ساختمان 6 تا 9 درصد از تولیدات ناخالص کشور‌ها را شامل می‌شود. ساخت و ساز با یک برنامه‌ریزی، طرح و بودجه‌ای آغاز می‌شود و تا زمانیکه پروژه ساخته شود و برای استفاده آماده شود، ادامه می‌یابد.
ساخت و ساز در مقیاس بزرگ نیازمند همکاری در چند سطح می‌باشد. معمار برای مدیریت کار و مدیر ساخت، مهندس طراح، مهندس مجری و مدیر پروژه که سرپرست تمام این افراد است.

کسانی که با طراحی و اجرای ساختمان درگیر هستند، مواردی چون نیاز‌های منطقه‌ای، اثرات زیست محیطی کار، برنامه‌ریزی صحیح و موفق، بودجه، ایمنی کارگاه، دسترسی و حمل مصالح ساخت، تدارکات، نارضایتی عمومی ناشی از تاخیر در ساخت و تحویل و غیره از موارد مهم است.

فیلم

مقالات تحلیلی

اخبار

پادکست

محصول

چگونه یک ساختمان خوب بسازیم؟
قیمت: 45,000 تومان
45,000 تومان
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
معماری
سازه
اجرائیات(ضوابط ،روش های اجرایی و اصول ساخت)
اجرایی
سایر
کمک آموزشی

پرسش و پاسخ

عکس کاربر
1 پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
عکس کاربر
1 پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
0 پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

مشاوران این تخصص

کاربران

#: 3
عکس‌های dav60ord
داوود اردوخانی
نقش‌ها: Vip, همکاران
عضو به مدت: 5 سال 3 هفته
#: 2
عکس‌های nshahlaee
nasser shahlaee
نقش‌ها: Vip
عضو به مدت: 5 سال 3 ماه
#: 1
عکس‌های azyaran
ایمان ازیاران
نقش‌ها: Vip
عضو به مدت: 11 ماه 3 هفته
اشتراک در RSS - ساخت و ساز، Construction