نرم افزار فلو تری دی، FLOW-3D

نرم افزار فلو تری دی، FLOW-3D

نرم افزار فلو تری دی، FLOW-3D

دینامیک سیالات محاسباتی "Computational Fluid Dynamics" یکی از بزرگ‌ترین زمینه‌هایی است که مکانیک قدیم را به علوم رایانه و توانمندی‌های نوین محاسباتی در سده جدید میلادی وصل می‌کند.

در این روش با تبدیل معادلات دیفرانسیل پاره‌ای حاکم بر سیالات به معادلات جبری امکان حل عددی این معادلات فراهم می‌شود.سپس با تقسیم ناحیه مورد نظر برای تحلیل به المان‌های کوچکتر و اعمال شرایط مرزی برای گره‌های مرزی با اعمال تقریب‌هایی یک دستگاه معادلات خطی به دست می‌آید که با حل این دستگاه معادلات جبری، میدان سرعت، فشار و دما در ناحیه مورد نظر بدست می‌آید.

با استفاده از نتایج بدست آمده از حل معادلات می‌توان برآیند نیروهای وارد بر سطوح، ضرایب برا و پسا و ضریب انتقال حرارت را محاسبه کرد.

در دینامیک سیالات محاسباتی از روش‌ها و الگوریتم‌های مختلفی جهت رسیدن به جواب بهره می‌برند. ولی در تمامی موارد، دامنه مسئله را به تعداد زیادی اجزای کوچک تقسیم می‌کنند و برای هریک از این اجزاء مسئله را حل می‌کنند. در میان تمامی روش‌ها، روش حجم محدود دارای کارایی بیشتری به دیگر روش‌ها دارد و بیشتر نرم افزارهای تجاری در زمینه دینامیک سیالات محاسباتی نیز بر مبنای این روش بسط و توسعه یافته‌اند.
یکی از نرم افزارهای قوی بر اساس روش حجم محدود نرم افزار Flow-3d است که در کدنویسی عددی موفقیت چشم گیری داشته است. Flow-3d نرم‌افزاری قوی در زمینه مکانیک سیالات است که تولید، توسعه و پشتیبانی آن توسط شرکت Flow Science Inc صورت گرفته است. این نرم افزار برای تحقیق درمورد رفتار یک، دو و سه بعدی دینامیک سیالات در محدوده کاربردی وسیعی طراحی شده است. یکی از قابلیت‌های عمده این برنامه برای آنالیز هیدرولیکی، توانایی مدل کردن جریان‌های با سطح آزاد با روش VOF (Volume Of Fluid) است.
Flow-3d شامل الگوهای مختلف فیزیکی است که عبارتند از آب‌های کم عمق، لزجت، کاویتاسیون، آشفتگی، کشش سطحی و محیط های متخلخل. از این مدل‌ها در زمینه‌هایی چون ریخته گری مواد، مهندسی فرآیند، هیدرولیک، مهندسی محیط زیست، هوافضا، علوم دریایی و نفت و گاز استفاده می‌شود.

قابلیت‌های این نرم افزار در حوزه علوم دریایی و نفت و گاز 

  • مدل‌سازی موج غیرخطی استوکس
  • مدل‌سازی اجسام شناور در سیال : یکی از مهمترین بخش‌های اضافه شده در ورژن ۹٫۴ به بعد قابلیت مدلسازی اجسام شناور مهار شده توسط طناب یا فنر می‌باشد. 

محصول

شبیه سازی مسایل هیدرولیکی در FLOW 3D
فروشگاه
تخفیف 20 درصد
قیمت: 218,000 تومان
218,000 تومان
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
سازه هیدرولیکی
نوآور
آموزش نرم افزار
کمک آموزشی

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - نرم افزار فلو تری دی، FLOW-3D