نرم افزار دیکن، DCON

نرم افزار دیکن، DCON

نرم افزار دیکن، DCON

نرم افزار DCON ابزار قدرتمندی جهت طراحی اتصالات فولادی است. نسخه نخست این نرم‌افزار معطوف به طراح انواع اتصال تیر به ستون شامل گیردار و مفصلی است. به کمک این نرم‌افزار می‌توان بیش از ۷۰ حالت اتصال تیر به ستون را طراحی کرد. محیط گرافیکی این نرم افزار کاملا پویا و قدرتمند بوده، به طوریکه کاربر با تغییر هر تنظیماتی که در اتصال صورت می‌گیرد نمایش بصری آن را به صورت در لحظه مشاهده می‌کند.

در این نرم‌افزار علاوه بر بار ثقلی، ملاحظات لرزه‌ای با توجه به مبحث دهم مقررات ملی ساختمان در نظر گرفته شده است.

انواع تیرها و ستون‌ها به صورت تک و دوبل به منظور تخصیص اتصال به طور پیش فرض در نرم‌افزار در نظر گرفته شده است. در صورتی که خطایی در بخشی از اتصال رخ دهد این خطا به صورت بصری بر روی شکل شماتیک و در محل رخ داد خطا نمایش داده می‌شود. لیست کاملی از خطاهای محتمل در طراحی اتصال که بیش از شصت مورد است در نرم‌افزار نمایش داده شده و در صورت بروز هر خطا در طراحی علت آئین‌نامه‌ای آن مشخص شده و نمایش داده می‌شود. همچنین این نرم‌افزار امکان گزارش‌گیری کاملی از طراحی اتصال را فراهم کرده است که می‌توان آن را در فرمت‌های مختلف از جمله پی دی اف ذخیره یا چاپ کرد.

از مزایای منحصر به فرد این نرم‌افزار که در نرم‌افزارهای مشابه کمتر مشاهده می‌شود، می‌توان به وجود یادداشت‌های فنی نرم‌افزار اشاره کرد که مبانی تئوری، منابع، الگوریتم‌ها، و همچنین مثال‌های اعتبارسنجی طراحی در آن موجود است. بسیاری از حالاتی که در طراحی اتصال محتمل است به صورت مثال‌هایی حل دستی شده است و نتایج آن با خروجی گزارش نرم‌افزار کنترل شده و صحت محاسبات تایید شده است. در پایان می‌توان گفت این نرم‌افزار ابزار مناسبی برای مهندسین طراح جهت تسهیل و تسریع در فرآیند طراحی سازه‌های فولادی است.

در حال حاضر هیچ محتوایی با این واژه طبقه‌بندی نشده است.

مشاوران این تخصص

#: 1
عکس‌های Amirhossein Najafi
امیرحسین نجفی
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 8 سال 1 ماه

کاربران

اشتراک در RSS - نرم افزار دیکن، DCON