دکتر محمدرضا عسگری

دکتر محمدرضا عسگری

دکتر محمدرضا عسگری

دکتر عسکری مدرک فوق لیسانس خود را در سال 1345  از دانشگاه پلی تکنیک اخذ نمود و سپس برای تحصیل در مقطع دکترا راهی فرانسه شد. ایشان مدتی پس از اتمام تحصیلاتش به ایران برگشته و به تدریس در انستیتو راه و ساختمان دانشگاه امیر کبیر پرداختند.
فعالیت ایشان در حوزه دانشگاهی پس از انقلاب فرهنگی متوقف شد.
به نقل از ایشان : "تدریس رو به شکل کلاسیکش کنار گذاشتم ولی تا بحال عضویت بخشهای پژوهشی-آموزشی مجموعه هایی مثل استاندارد وزارت نیرو و ... رو به عهده داشتم که در این‌ها هم تدریس وجود دارد. آخرین تدریسی هم که کردیم برای یک گروه مهندسی از عراق بود و میل داشتند که دستاوردهای ایران رو بدونند. بصورت استاد مشاور در دانشگاهها همکاری کردم (صنعتی شریف-پلی تکنیک-کشاورزی کرج) و برای هیچ کدام پولی نگرفتم چون قسم خورده بودم که برای دانشگاه کار پولی نکنم."

تجربه‌های زندگی از محمدرضا عسگري فردي مستقل و مبارزه جو در راستاي تلاش براي نیل به اهداف حرفه‌ایش  ساخت. طوريكه، امروز او و شركت مشاور بندآب به عنوان یکی از بزرگترين شركت‌های سدسازي در ايران شناخته مي‌شوند.

ایشان، اولين كتاب تحت عنوان "تئوري سازه ها" را تأليف كرد. همچنین، ایشان یکی از اعضای فعال در جامعه مهندسان مشاور ایرانو از اعضای کمیته انتشارات فصلنامه این مجموعه نیز هستند.

دكتر عسگري در گفتگو با رادیو 808 پر بود از کوله باری تجربه که در این صفحه لینک این مصاحبه آمده است.

 

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - دکتر محمدرضا عسگری