برترین دانشکده های معماری، Top Architecture Schools

برترین دانشکده های معماری، Top Architecture Schools

برترین دانشکده های معماری، Top Architecture Schools

صنعت معماری در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و رویکردها و اصول تازه‌ای مورد توجه قرار گرفته‌اند که به ‌صورت سریع در حال گسترش هستند. در انگلستان طبق گزارش سیستم پذیرش دانشگاهی UCAS، در سال 2014 بیش از 200 دانشجو، بیشتر از ظرفیت برای دوره کارشناسی معماری درخواست داده‌اند. شهرت روزافزون ستارگان دنیای معماری، دانشجویانی را که به زمینه‌های هنری علاقه‌مند هستند، به رشته معماری متمایل ساخته است.

کیفیت آموزش معماری در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های طراحی همیشه برای دانشجویان و همین‌طور سیستم آموزشی کشورها بحث برانگیز بوده است. در این مقاله برجسته‌ترین مراکز آموزش معماری در جهان را (طبق معیارهای اساسی که در رتبه بندی‌ها منتشر شده و در انتشارات معتبر مورد توجه قرار گرفته است) بررسی نموده‌ایم.

معیارهای رتبه بندی: متخصصان رتبه بندی مراکز آموزش معماری مطرح در جهان به چه مواردی توجه دارند؟ مانند همه رتبه‌بندی‌های دانشگاهی، رویه و اصول دانشگاه، مورد توجه است. این موضوع که دانشگاه تا چه میزان در رشته مورد نظر دارای سابقه آموزش است، مهم تلقی می‌شود. بعد از آن استانداردهای بالای پذیرش دانشجویان است که مورد توجه قرار می‌گیرد و مورد سوم، نام معتبر دانشگاه است که اغلب با شهریه بالای دانشگاه همراه است.

البته مهم‌تر از همه، برنامه‌های تحصیلی، مدارج و کیفیت اساتید، خدمات و تحقیقات ارائه شده در آن مرکز آموزشی است که در رتبه بندی دارای اهمیت است. همه ما از کیفیت دانشگاه‌های کمبریج و ام آی تی آگاه هستیم ولی برای بررسی کیفیت آموزش معماری به چیزی بیش از شهرت نام دانشگاه باید توجه نمود. شبکه سازی، کار آموزی و در نتیجه آنها دورنمای کاریابی مطلوب یک دانشگاه، می‌تواند بعد از کیفیت آموزش از ارزش بالایی در رتبه بندی مراکز آموزش معماری برخوردار باشد. علاوه بر موارد قبل، توجه به رویکردهای نوین معماری مانند پایداری، اتوماسیون و طراحی کامپیوتری، در مراکز آموزشی برتر معماری، الزامی است.

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - برترین دانشکده های معماری، Top Architecture Schools