سیمان ساطع کننده نور، Light Emitting Cement

سیمان ساطع کننده نور، Light Emitting Cement

سیمان ساطع کننده نور، Light Emitting Cement

دکتر Rubio Carlos José از دانشگاه سن نیکالس میچواکان کشور مکزیک، یک نوع سیمان ساطع‌کننده نور ابداع کرده است که طراحی آن به گونه‌ای است که جاده‌ها، پیاده‌روها و لاین‌های دوچرخه سواری را بدون استفاده از هرگونه الکتریسیته روشن می‌کند.

مواد تشکیل‌دهنده این نوع سیمان انرژی خورشید را جذب می‌کنند و سپس آن را به محیط برمی‌گردانند. این نوع سیمان که اقتصادی نیز هست تا صد سال دوام دارد.

سیمان معمولی زمانی‌که با آب ترکیب می‌شود مانند یک قرص جوشان در آب حل شده و به مرور به ماده‌ای ژله‌ای تبدیل می‌شود (مانند ماده‌ای که برای حالت دادن به مو استفاده می‌شود، اما بسیار مقاومتر و با دوام‌تر). در همان زمان، ذرات کریستالی تشکیل می‌شوند، این ذرات در سیمان سخت شده و شرایط نامطلوبی ایجاد می‌کنند.

به همین دلیل، محققان تمرکز خود را بر اصلاح میکروساختارهای سیمان به منظور حذف کریستال‌ها و تبدیل آن به حالت کاملا ژله‌ای که به جذب بیشتر انرژی خورشیدی کمک می‌کند و سپس این انرژی را به صورت نور به محیط پیرامون خود برمی‌گرداند، کردند.

 در حال حاضر این نوع سیمان در رنگ‌های سبز و آبی وجود دارد. شدت نور در این نوع سیمان برای جلوگیری از خیره‌شدن رانندگان یا دوچرخه‌سواران و همینطور تابش‌های غیرضروری قابل تنظیم است.
هم‌اکنون این تحقیق در حال انتقال به مرحله تجاری‌سازی است.

محصول

آزمایش های سیمان و بتن
قیمت: 75,000 تومان
75,000 تومان
نا موجود
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
بتن و سازه های بتنی
اجرایی
نگارنده

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - سیمان ساطع کننده نور، Light Emitting Cement