پوشش بتنی با قابلیت جذب آلودگی هوا، Air Pollution Concrete

پوشش بتنی با قابلیت جذب آلودگی هوا، Air Pollution Concrete

پوشش بتنی با قابلیت جذب آلودگی هوا، Air Pollution Concrete

در حال حاضر آلودگی یکی از نگران کننده‌ترین موضوعات در سطح جهان است، که مهندسان را وادار به ارائه راه حل‌های خلاقانه برای مبارزه با این مسئله کرده است. ساختمان پالازو (Palazzo) در ایتالیا با نوع مخصوصی بتن جذب کننده پوشانده شده است که هوای اطراف را تمیز و عاری از آلودگی خواهد کرد. ساخت این ساختمان با همیاری شرکت Italcimenti (تولید کننده سیمان، بتن آماده و سنگ دانه) محقق شد.این شرکت از پیشروان درصنعت سیمان بیو دینامیکی (زیست محیطی پایدار) است.

این ترکیب منحصر به فرد سبب می‌شود تا هوا از میان آن عبور نماید؛ همچنین ذرات اکسید نیتروژن که بخش عمده آلودگی را تشکیل می‌دهد را جذب می‌نماید. عملکرد دی اکسید تیتانیوم شبیه یک کاتالیزور در یک واکنش شیمیایی است که توسط نور UV فعال می‌شود.

این نوع تکنولوژی نه تنها سبب جذب آلودگی می‌شود بلکه با نور افشانی باعث می‌شود دیگر آلودگی‌ها نیز پاک شود. در ارتباط با مواد حاصل از این واکنش نگرانی وجود ندارد زیرا نوعی نمک خنثی است که هیچ تاثیری بر محیط اطراف ندارد.

همچنین، از قسمت‌های بازیافت سنگ مرمر و گرانیت به عنوان سنگ دانه در این نوع بتن استفاده شده است که سبب سازگاری بیشتر آن با محیط زیست شده است.

اخبار

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - پوشش بتنی با قابلیت جذب آلودگی هوا، Air Pollution Concrete