هنری لیو، مبتکر بلوک خاکستر بادی

هنری لیو، مبتکر بلوک خاکستر بادی

هنری لیو، مبتکر بلوک خاکستر بادی

هنری لیو (Henry Liu)

هنری لیو یک مهندس آمریکایی بازنشسته و رئیس شرکت لوله فریت (Freight Pipeline Company) بود، که در حال حاضر به اکولوژیست تک (EcologicTech) معروف است.
لیو مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه ایالتی کلرادو با تحقیق در زمینه مکانیک سیالات دریافت نمود؛ سپس به مدت 20 سال به عنوان استاد دانشکده عمران دانشگاه میسوری در کلمبیا به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه داد.
همچنین لیو مدیر مرکز تحقیقات لوله کپسول (Capsule) در دانشگاه میسوری، مبتکر روش نو آورانه لوله‌های حامل جامدات به جای مایعات بوده است.
در سال 2001 پس از بازنشستگی، لیو کمپانی اف پی سی (FPC) را بنیان نهاد؛ این شرکت برای اولین بار تکنولوژی ساخت آجر خاکستر بادی که از ضایعات حاصل از نیروگاه سوخت فسیلی در ساخت آن به صورت کاملا پایدار و حافظ محیط زیست استفاده شده است را توسعه داد.
بیشتر عمر کاری لیو به فعالیت در زمینه حمل و نقل صنعتی فشرده با استفادی از پرس هیدرولیکی اختصاص داشته است. در سال 1999، یکی از مشتریان خاکستر بادی به وی داد و او تصمیم گرفت این ماده را فشرده نماید و دریابد بعد از فشرده‌سازی برای این ماده چه اتفاقی خواهد افتاد! لیو خاکستر بادی را با آب ترکیب نمود و فشار ی به اندازه 28 مگا پاسکال بر آن اعمال نمود. پس از دو هفته، اودریافت این ترکیب می‌تواند به عنوان بلوک‌هایی با مقاوتی معادل مقاومت بتن عمل نماید. با توجه به اکسید کلسیم موجود در خاکستر بادی این آجر‌ها به عنوان "خود گیرنده" تعریف می‌شوند.
لیو به مدت 8 سال با کمک مالی دولت به مبلغ 600000 دلار به توسعه این روش برای تولید و عرضه به بازار پرداخت. او دریافت با تزریق حباب‌های هوای میکروسکپی به این ترکیب می‌توان مقاومت در برابر یخ زدگی را افزایش داد. در نهایت او توانست آجری تولید نماید که در برابر صد چرخه انجماد و ذوب مقاومت نماید که به درستی پاسخگوی استاندارد‌های ایمنی فدرال آمریکا در این زمینه بود.
از آنجا که در این روش ضایعات تولیدی به جای خاک رس مورد استفاده قرار می‌گیرد و سولفاته شدن تحت فشار و نه تحت حرارت صورت می گیرد، از لحاظ محیط زیستی بسیار مفید است. این روش باعث صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌های حاصل از جیوه، کاهش فضای مورد نیاز برای تخلیه خاکستر بادی و کاهش 20 درصدی هزینه‌ها نسبت به روش‌های سنتی خواهد شد. هم اکنون این آجر‌ها تحت لیسانس تولیدی کللاستر کالیفرنیا تولید می‌شوند.
در اکتبر 2009، لیو به علت خلق آجر خاکستر بادی، جایزه ای به مبلغ 100000 دلار را دریافت نمود. لیو در اول دسامبر 2009 در یک تصادف ماشینی در 73 سالگی دار فانی را وداع گفت.

در حال حاضر هیچ محتوایی با این واژه طبقه‌بندی نشده است.

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - هنری لیو، مبتکر بلوک خاکستر بادی