نیکولاس گریمشاو، Nicholas Grimshaw

نیکولاس گریمشاو، Nicholas Grimshaw

نیکولاس گریمشاو، Nicholas Grimshaw

«نیکولاس گریمشاو» از معماران برجسته انگلیسی، در سال ۱۹۳۹ متولد و در سال ۱۹۶۵ از دانشگاه هنر در ادینبورگ فارغ التحصیل شد. وی مدتی به همکاری با فارل پرداخت و پس از اتمام این همکاری در سال ۱۹۸۰ دفتر معماری خود را تاسیس کرد که دفاتر دیگری را نیز در نیویورک، لندن، دوحه، ملبورن و سیدنی گسترش داد.
گریمشاو معتقد است که متریال و جزئیات هستند که پایه معماری را ایجاد می‌کنند و تاکنون پروژه‌های بسیاری طراحی و اجرا کرده است که سبک معماری‌اش های تک مدرن بوده و بدین منظور پیشرفت بسیاری کرده است. از جمله آثار او می‌توان به پروژه عدن (Eden) در انگلیس در سال ۲۰۰۱، ترمینال بین‌المللی واترلو در لندن در سال ۱۹۹۳ اشاره کرد که سازه عظیم این ترمینال عامل ماندگاری بنا در اذهان عمومی شده است.

همچنین گریمشاو در زمینه طراحی صنعتی جهت طراحی و اجرای مبلمان و تجهیزات شهری نیز فعالیت دارد، چرا که در دنیای کنونی اهمیت طراحی تجهیزات و مبلمان شهری به حدی رسیده که حتی معماران شاخص نیز به این رشته دعوت می‌شوند. Duncan Jackson رئیس طراحی صنعتی شرکت گریمشاو می‌گوید:

ما توانایی طراحی و کار با انواع مصالح با کیفیت عالی را داریم.

باغ عدن یا پروژه عدن (Eden Project) به عنوان بزرگ‌ترین گلخانه جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. این باغ از مهم‌ترین پروژه‌های ساختمان‌های هزاره است. باغ عدن در محوطه یک معدن ۱۶۰ ساله قدیمی به شکل ۳ سازه حبابی شکل بسیار بزرگ ساخته شده است. در هر یک از این ۳ گلخانه حبابی شکل ۳ گونه مختلف شرایط آب و هوایی شامل جنگل بارانی مدیترانه‌ای و یکی از آن‌ها شرایط آب و هوایی همان محیط طراحی و شبیه‌سازی شده است.

در سازه این گلخانه از هیچ ستونی استفاده نشده و از شاهکارهای معماری به حساب می‌آید. ارتفاع این سقف در حدی است که امکان این را که ۱۱ اتوبوس دو طبقه بر روی هم قرار بگیرد، دارد.

+ منبع

اخبار

محصول

درک رفتار سازه ها
قیمت: 230,000 تومان
230,000 تومان
کاتالوگ: 
کتاب
معماری
کارشناسی ارشد
مهندسی معماری
مدیریت پروژه و ساخت
فناوری معماری(بیونیک،دیجیتال)
انرژی معماری
دانشگاه تهران
دانشگاهی (رفرنس)
سازه‌های مشبک فضایی
فروشگاه
تخفیف 20 درصد
قیمت: 49,000 تومان
49,000 تومان
کاتالوگ: 
کتاب
معماری
کارشناسی ارشد
دکتری
مهندسی معماری
معماری داخلی
مدیریت پروژه و ساخت
فناوری معماری(بیونیک،دیجیتال)
انرژی معماری

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - نیکولاس گریمشاو، Nicholas Grimshaw