ایبوک ۱۰۱: بهسازی عملکردی ساخت مدارس در بریتیش کلمبیا، کانادا

ایبوک ۱۰۱: بهسازی عملکردی ساخت مدارس در بریتیش کلمبیا، کانادا

در سال ۲۰۰۴ استان بریتیش کلمبیا یک برنامه ۱۵-۱۰ ساله با مبلغ ۵.۱ میلیون دلار برای بهسازی لرزه‌ای ۷۵۰ مدرسه عمومی که در معرض خطر و ریسک قرار داشتند را اعلام کرد. هدف این برنامه کمی‌سازی ریسک لرزه‌ای مدرسه سازی در استان و سرعت بخشیدن به بهبود امکانات لرزه‌ای مدارسی بود که بیشترین ریسک را در برابر زلزله داشتند. برای اجرای ایمن و مقرون به صرفه این برنامه، انجمن مهندسان حرفه‌ای بریتیش کلمبیا، با همکاری دانشگاه بریتیش کلمبیا یک روش احتمالی عملکردی و راهنماهایی برای ارزیابی ریسک لرزه‌ای و بهسازی ساختمان‌های کوتاه ایجاد کردند.

راهنما: راهنماهای بهسازی لرزه‌ای و (SRG) در حال حاضر به ویرایش سوم رسیده است و در سال ۲۰۱۶ منتشر می‌شود.  این مقاله به طور خلاصه وضعیت کنونی برنامه بهسازی استان را ارائه می‌دهد و روش عملکردی که برای ارزیابی و بهسازی بلوک های ساختمانی مدارس استفاده شده بود را معرفی می‌کند. بعضی از تغییراتی که در روش 3SRG پیاده شده‌اند نیز معرفی شده است. این تغییرات شامل بازبینی در خطر لرزه‌ای، روش جدیدی برای انتخاب حرکت زمین و مقیاس‌گذاری و بهسازی جدید نمونه‌های اصلی و رویکردهای مدل کردن است.

 

 اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 3,000 تومان
3,000 تومان
پرداخت 3,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

الهه رحیمی

مهندس سازه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
مشاوره در زمینه ساختن ماکت و سازه مذهبی
سلام.می خوایم برای ایام فاطمیه یه موکب تقریباً بزرگ درست کنیم و در کنارش یه سری از مکان ها و حادثه ها رو با کمترین هزینه و طبیعی بودن به تصویر بکشیم.کسی می تونه مشاوره بده در این زمینه ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .