ساخت ۱۰۰ اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

8 تير 1399 - 16:09
ساخت ۱۰۰ اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

رضا خواجه ای با اعلام این خبر گفت: بیش از ۱۰۰ اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستای مرصع شهرستان زنجان تولید و تحویل داده است، گفت: متقاضیان با مراجعه به بنیاد مسکن می‌توانند درخواست اسکلت پیچ و مهره کرده و با تحویل این اسکلت، برای ۶۰ متر مربع ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۷ میلیون تومان نیز بلاعوض برای احداث واحد مسکونی مقاوم دریافت کنند.

وی  تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم‌سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان، یادآور شد: تاکنون بیش از ۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۹ هزار و ۵۸۲ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند و برای مابقی نیز نیازمند همکاری بیشتر بانک‌های عامل و استقبال روستائیان از طرح مقاوم‌سازی منازل روستایی هستیم.

خواجه  ای افزود: یکی از ویژگی‌های ساخت و ساز که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود، استفاده از اسکلت فلزی پیچ و مهره است که نصب سریع و آسان، استاندارد بودن، مقاومت مناسب، هزینه کم از دیگر مزایای این نوع ساخت و ساز است.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت ساخت اسکلت‌های پیچ و مهره‌ای از درجه بالاتری نسبت به اسکلت‌های بتنی و جوشی برخوردار است، چرا که همه عملیات ساخت این نوع اسکلت‌ها در محل کارخانه و به دور از عوامل محیطی مخرب انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان، افزود: متقاضیان با مراجعه به بنیاد مسکن می‌توانند درخواست اسکلت پیچ و مهره کرده و با تحویل این اسکلت، برای ۶۰ متر مربع ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۷ میلیون تومان نیز بلاعوض برای احداث واحد مسکونی مقاوم دریافت کنند.

منبع

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
منابع مناسب برای آموزش طراحی اتصالات فولادی
سلام وقت بخیر دوستان برای طراحی اتصالات سازه های فولادی کدام آموزش و یا منبع را پیشنهاد میکنید ؟
عکس کاربر
2پاسخ
تماس یا اینتر اکشن جوش و پیچ در مدلسازی دمپر با آباکوس
با سلام من یک دمپر در آباکوس مدل سازی کردم.این دمپر شامل سه قسمت داخلی،خارجی و یک بخش فیوز یا پیچ است.اجزا داخل این بخش ها با جوش به هم متصل شده اند و خود بخش داخلی و خارجی به وسیله فیوز یا پیچ و مهره به هم وصل شده اند.شکل های آن در زیر قابل مشاهده است.سوال من این است که برای جوش از چه گزینه ای در ماژول اینتر اکشن استفاده کنم؟ همچنین آیا برای فیوز ها یا پیچ ها هم باید اندر کنش در نظر گرفت؟ اگر لازم است از چه نوعی؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...