اجرای نخستین طرح مقاوم ‌سازی لرزه ‌ای کشور در بازار کاشان

7 تير 1399 - 10:13
اجرای نخستین طرح مقاوم ‌سازی لرزه ‌ای کشور در بازار کاشان

 مدیر شهرداری منطقه یک کاشان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح مقاوم سازی لرزه‌ای در ۱۰ مورد از چشمه طاق‌های بازار بزرگ و تاریخی کاشان به مرحله اجرا درآمد.

ابوالفضل ساروقیان با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر فروریختن بخشی از بام تیمچه بخشی بازار بزرگ کاشان اظهار کرد: این خبر نادرست و برداشتی اشتباه بود.

وی با بیان اینکه پشت مسجد «بالا بازار» و تیمچه بخشی یک ملک شخصی وجود دارد، اضافه کرد: ورود شهرداری کاشان به این ملک برای پاکسازی و آواربرداری از این ملک خصوصی و فاقد ارزش تاریخی و به درخواست کتبی خود مالک بود.

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان مجاورت ملک شخصی «نقاده» با تیمچه بخشی را یکی از دلایل شکل‌گیری تصور اشتباه تخریب تیمچه دانست و تصریح کرد: وجود یک دالان بین این دو ملک نقش حائل سازه تخریب شده را عمل کرده و در عمل هیچ آسیبی به تیمچه بخشی وارد نشده است.

ساروقیان با اشاره به اقدامات شهرداری برای پاسداشت از بازار بزرگ و تاریخی کاشان خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات اجرای طرح مقام سازی لرزه‌ای در ۱۰ مورد از چشمه طاق‌های بازار بزرگ و تاریخی کاشان است که برای نخستین بار در کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به جداره‌سازی و کف‌سازی ورودی‌های بازار کاشان عنوان کرد: کوی اصناف یکی از این موارد است که در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

‌مدیر منطقه یک شهرداری کاشان از اجرای ۱۰ پروژه فعال در سطح منطقه یک شهری کاشان خبر داد و یادآور شد: پروژه بازآفرینی محور درب باغ، مرمت خانه رضوی، بازسازی تکیه جعفرخان، احیای آب انبار چهارباغ و غیره با اعتباری بیش از ۲۶ میلیارد ریال از مهم‌ترین پروژه‌های فعال در سطح منطقه است.

ساروقیان با اشاره به اهمیت بافت تاریخی و فرهنگی کاشان افزود: این منطقه شهر کاشان به دلیل برخورداری از بافت تاریخی و حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی دارای اهمیت جهانی است و به همین دلیل اقدامات و فعالیت‌های عمرانی و بهسازی از جمله آسفالت و زیباسازی معابر به طور پیوسته در حال انجام است.

منبع

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
1پاسخ
پوش اور پل
سلام دوستان بنده رو پایان نامه با موضوع پوش اور پل کار میکنم میخواستم ببینم از دوستان کسی هست تو پوش اور پل تجربه داشته باشه؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...