مقاله تحلیلی: آیا در بحث تحلیل سازه بیش‌ازحد به کامپیوتر وابسته شده‌ایم؟ - پارت دوم

مقاله تحلیلی: آیا در بحث تحلیل سازه بیش‌ازحد به کامپیوتر وابسته شده‌ایم؟ - پارت دوم

ابتدا برخی خروجی های  مناسب را در نظر بگیرید. فعلا فقط آموزش های دوره کارشناسی را در نظر می گیریم.قبل از اینکه دانشجویی درس تحلیل سازه را آغاز کند انتظار داریم که او ابتدا درسی در مقاومت مصالح و همچنین در استاتیک و دینامیک گذرانده باشد. فرض می کنم فقط یک ترم زمان برای درس تحلیل سازه ها مورد نیاز است و دوره های اضافی به عنوان دروس انتخابی در دسترس قرار می گیرند. پس از آن هم دانشجو می تواند دروس دوره ارشد را اخذ کند.

پس از پایان دوره اول، به نظر من دانشجویان باید توانایی های زیر را داشته باشند:

1.یک مدل خطی الاستیک از یک سازه سه بعدی واقعی شامل قاب، دیوار و اتصالات را توسعه دهند، تحلیل های کامپیوتری را برای بارهای ثقلی و جانبی انجام دهند، پاسخ ها را ارایه و تفسیر کنند و با در دست داشتن مقاومت تیر و ستون ها نسبت نیاز به ظرفیت را محاسبه نمایند.

2.یک مدل غیرخطی از یک قاب دوبعدی  با مفاصل پلاستیک ساده را توسعه دهند، تحلیل های کامپیوتری را برای بارهای ثقلی و جانبی هم با در نظر گرفتن اثر پی دلتا و هم بدون آن انجام دهند، رفتار آن را توضیح دهند و با در دست داشتن مقاومت تیر و ستون ها و ظرفیت دورانی مفاصل، نسبت نیاز به ظرفیت مقاومتی و جابجایی را محاسبه کنند.

 پارت اول این مقاله را قبلا در این صفحه منتشر کرده بودیم.

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: powell_part_ii.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های abbasi

عبدالمهدی عباسی

کارشناس ارشد زلزله
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
طراحی سازه فولادی با دیوار برشی
1_وقتی سازه قدیمی بتنی یه ساختمان الف را قصد داریم به یک ساختمان سازه فلزی وصل کنیم که به خاطر اختلاف سطح طبقات این دو (اختلاف سطح17سانتیمتر)و ویلچری بودن کارفرما نتوانیم از پله به عنوان راه حل استفاده کنیم راه حل بهتر چی میتونه باشه؟ 2_برای همان دوبلوک ساختمانی سوال یک اگر بخواهیم یک طبقه روی قسمت سازه فلزی اضافه کنیم آیا راه حلی برای دیواربرشی زدن هست یا اصلا نمیشه روی دیوار برشی برای این مورد اکتفاکرد؟
عکس کاربر
1پاسخ
ضریب نامیعنی چیست و چه کاربردی در طراحی سازه دارد؟
ضریب نامیعنی چیست و چه کاربردی در طراحی سازه دارد؟
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه تعیین سختی جانبی قاب
سلام و درود سختی جانبی قاب 12EI/h3 از کجا اومده؟ چون در فرمول 3EI/L3 هست اما اون 12 از کجا اومده؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .